2014-07-22, 22:23
Bannlyst
who the hell is steve Aoki och vilka verk har han producerats fram, han var med på en live intervju häromdagen på youtube.
Citera
2014-07-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
who the hell is steve Aoki och vilka verk har han producerats fram, han var med på en live intervju häromdagen på youtube.
Steve Jokey är en jävla pajas som inte är någon DJ, utan en underhållare.
Han är sjukt dålig. Står och slänger tårtor på publiken och leker något.
Citera
2014-07-22, 22:54
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna

Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Steve Jokey är en jävla pajas som inte är någon DJ, utan en underhållare.
Han är sjukt dålig. Står och slänger tårtor på publiken och leker något.
Han är okej, JAG tycker att han var lite bättre förr, men som sagt en jävla show är det. Han och DV&LM gör ju 3arelegend tillsammans. Ladi Dadi och Pursuit of Happiness är bra låtar. Såg han första gången 2012 lagom e:ad det var en bra kväll!
Citera
2014-07-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bTqM
Hörde massa snack om att jätte mycket folk tydligen har blivit rånade denna helgen? Vafan är detta? Seriöst? Vad händer med Tomorrowland..... 4 Tomorrowlands på ett år.. De kommer gå i graven som Sensation...

Hörde inte om så mkt stölder, var var det?

Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Det är väl ändå bara 2 TML. OCH en TMW

Nej, alla är TML. Dock får det inte heta TML i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av bTqM
3 bekräftade, 2 för många. Är dock helt säker på att de giriga hororna på ID&T kommer göra två
Weekends nästa år också när de räknar ihop hur mycket de har tjänat på Europa.

Det är SFX som äger IDT nu vilket är anledningen till att det etableras i Amerika.
Nej, de lär inte köra två helger nästa år p.g.a de inte har tillåtelse.

Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Hur kan man tycka DM & LM är bra? En jävla show... men fyfan så mainstream.

Även jag undrar hur många som strök med o torska på droger?

Hörde om några som blivit tagna men släppt igen efter en stund.
Citera
2014-07-23, 05:08
Medlem
DrApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jävlar vad kul folk verkar ha haft det! Fantastiskt, kan inte bli mer peppad på att sticka ner inför week 2!

Skulle ni säga att det är safe att fixa lite "substanser" på kampingen, låta skiten ligga kvar där och hela tiden gå in och ut från festivalen då man ska ta lite. Föredrar att inte ta in saker pga risken för hundar, att köpa inne på festivalen är ju ett annat alternativ, men där känns det ju som risken att få skit är större.
Ni som har kört, hur gjorde ni?

Att fixa på campingen är helt klart bäst om man vill kvalitetssäkra, vilket man såklart vill. Dock var det svårare. För att hitta inne på festivalområdet är mitt bästa tips att stå själv och dansa på någon scen, då kommer någon inom 30 min.

Har man grejerna nedstoppat i kalsongerna eller i munnen bör det vara lugnt, men kolla om det står hundar vid ingången innan du traskar på. Det blir nog drygt att gömma det utanför, och dreamville ligger typ 20 min därifrån.
Citera
2014-07-23, 09:44
Medlem
dafuqups avatar
Jag hörde talas om ett dödsfall, det var en kille som tragiskt nog dog efter festivalen var slut på söndagen i en bilolycka. Sen hörde jag också talas om en som blev tagen av vakter med några gram kola på sig och han fick välja mellan att slänga bort skiten eller att dom kontaktade polisen.

Jag gick ut flera gånger med helt skeva ögon och polisen lät mig bara gå rakt igenom även om jag var uppenbart påverkad.

Jag hade en riktigt bra helg, lätt den bästa festivalen och det bästa året på Tomorrowland. Men fyfan va tung depressionen är efter att ha haft såhär roligt och pga. man tagit E. Är nästan inne på att aldrig mer testa det eftersom jag har jävligt roligt på bara alkohol också och att det är så jävla tungt dagarna efter när det börjar gå ur. (Kanske var dumt att köra 3 dagar i rad när man testade för första gången också men men )
Citera
2014-07-23, 11:49
Medlem
Faragons avatar
Sitter på jobbet och knappast kan jobba såhär i efterdyningarna av festivalen. Tänker bara på TML :-) Då kan jag lika gärna skriva av mig lite, får se hur sammanhängande det blir :-p

Detta är tredje året i rad jag åkt till TML, och jag kommer försöka få biljetter nästa år också. Vårt gäng var ca 15 pers, lite beroende på hur man räknar.

Värmen
Det var galet varmt, framförallt på fredagen. Det gjorde att vi var tvungna att vila lite mer än vi skulle önska :-( Det gjorde också det svårare att äta, men vi tvingade i oss så gott vi kunde, och det gick OK. Drack massor av vatten gjorde vi också. Två i vårt camp fick uppsöka sjukhustälten, mycket beroende på värmen. Man vaknade med andan i halsen senast kl 09:00 i bastu-tältet, och var tvungen att gå ut direkt. Dock kunde jag dra ut luftmadrassen på gräset på skuggsidan av tältet och sova någon timme till, vilket var behövligt!

Scenerna
Jag har hängt ganska lite på Main Stage ända sedan 2012. På dagen är det inte så mycket drag där. Det spelas nästan bara mainstream house, vilket jag definitivt kan uppskatta, men det blir lite repetitivt i längden, och det är inte fullt med folk förrän ~19:00. Att avsluta med hela ens gäng på de avslutande spelningarna kan dock vara mäktigt med alla fyrverkerier och lasrar etc på Main Stage, men i år var jag lite besviken på Tiësto+Hardwell, så jag ångrar nästan att jag såg dem. Armin var grym, liksom Guetta, men jag har sett dem båda så många ggr, så nästa år kanske jag skippar Main Stage helt, beroende på vem som spelar.

Dags-spelningarna på Main som vi såg var W&W, Krewella, R3hab, Prydz, Nervo, Skrillex, New World Punx. R3habs set var riktigt bra, men de andra var so-so. NWP hade jag sett fram emot som fan efter deras galna set på ASOT650 i Utrecht, men de var inte superbra, vet inte riktigt varför, kanske bara inte kom i stämning ordentligt på Main Stage. Corstens och Schultzs solo-spelningar på deras respektive mindre scener var bättre!

Istället var det andra scener och andra genrer som regerade.
  • Den scen som var Q-dance 2012 och 2013 hade nog bäst ljud av alla scener, och det betyder något, för ljudet är asbra överallt! Där såg vi Deorro på fredagen samt Schultz och P v Dyk på söndagen, alla jättebra spelningar!
  • Näst största scenen, känd även som fjärilsscenen från 2012, eller Cox-scenen, var också bra. Det fanns möjlighet att dansa i skugga längst fram på förmiddagarna, och en nybyggd balkong under tak fanns det, där man kunde blicka ut över scenen och dansgolvet. Såg Green Velvet och Vitalic där under söndagen.
  • Psytrance-scenen på lördagen var alldeles lagom svettig och packad. Ruskigt skönt folk där och bra stämning (lite korvfestvarning dock). Neelix och GMS var asbra!
  • Café d'Anvers-scenen var jag inte mycket på, men den var väldigt välbyggd med ett soltak typ. Mycket genomblås, bättre än både tält och öppet-tak-scener. Såg Ida Engberg där, bra set.
  • Tältet bredvid Dreamville-ingången hängde vi en hel del i under fredagen med Trance Addicts. Tror den scenen hade sämsta ljudet (men fortf inte direkt dåligt). Såg Andrew Rayel, Örjan Nilsen, och Team 140 där. Rayel körde bara trouse, och inte särskilt bra, medan Nilsen och Team140 var bättre, dock lite glest med folk på Team 140.
  • Den kanske bästa scenen rent musikaliskt var FullON. Fanns inget skydd för solen, men både Marco V, Ferry Corsten och det lilla vi såg av Aly&Fila vs O'Callaghan var snuskigt bra!
  • Dream-Island-scenen såg vi bara en spelning på: Gregori Klosman, vilket var bra. Scenen, som var en ö, gungade hela tiden dock, vilket kunde vara lite obehagligt.

Musiken
Sett över de tre år jag varit där kan jag ana att Big Room-housen börjar tappa sitt totala grepp över EDM-världen och Tomorrowland. Mer techno och trance i år. Ungefär lika mycket dubstep, D'n'B, och psy-trance. Lite mindre hardstyle.

Årets favoritspelningar i kronologisk ordning:
  • Deorro. Lite repetetivt, men oj så dansant med Melbourne Bounce! Öste på i 40-gradigt solgass
  • Armin van Buuren. Ganska mörkt och tungt för att vara han, inte lika emotionellt som förra året.
  • Marco V. Kan vara det bästa i år, ångrar lite att jag var tvungen att gå efter lite mer än halva för att se ↓
  • Neelix. Igen, lite repetitivt men jösses vilket ös! Psy är den genre jag lyssnat på längst inom EDM.
  • GMS. Spelade då Talamasca egentligen skulle kört. Vet ej varför, men jag är nöjd! Bästa stämningen i publiken!
  • Vitalic. Hade sett honom på Emmaboda 2011 och han var bland det bästa där. Även här :-)
  • Guetta. Mysfarbror! Visst, det är mainstream och crowdpleasing på hög nivå, men är det någon som får göra det är det han. Han lyckades att inte prata sönder sitt set så hemskt heller detta år.
  • Paul van Dyk. Sista setet på festivalen, och ett av de bästa! Dock hände något så att sista låten uteblev, så det var lite tråkig avslutning.
Markus Schultz får också ett hedersomnämnande, då det lilla vi såg av hans 8-timmarsset var riktigt lovande!

Låtarna som alla spelade:
Coldplay - A Sky Full Of Stars (Hardwell Remix)
Calvin Harris - Summer i diverse tappningar, mashups, och remixer.
Fatboy Slim, Riva Starr & Beardyman - Eat, Sleep, Rave, Repeat i diverse tappningar
Kernkraft - Zombie Nation i diverse tappningar
David Guetta, Showtek - Bad ft. Vassy
Armin van Buuren - Ping Pong i diverse tappningar
Samt allt av clownduon Dimitri Vegas & Like Mike :-(

De akter jag mest önskar att jag hade kunnat se var (utan inbördes ordning):
Nero
Adam Beyer
Carl Cox
Coone
Superman Spiderman Batman
Sidney Samson
Astrix
Aly&Fila vs John O'Callaghan
Noisecontrollers

Drogerna
Fanns överallt, både på camping och festivalen, väldigt öppet. Det var uppenbart att Tomorrowland inte försöker sätta dit folk som bara tar för eget bruk och sköter det snyggt. Enbart om man säljer, eller är en fara för sig själv eller andra ingriper de, enligt vad jag såg.

Själv drack jag för mycket på The Gathering, som för övrigt var den bästa under mina 3 år på Dreamville! Det gjorde att jag var lite ur spel på fredag morgon och inte kunde uppskatta Prydz spelning som jag sett fram emot väldigt mycket.

Övrigt
Som någon annan sagt här, så är jag lite rädd att TML blir urvattnat med den allt för snabba expansionen till USA och nu Brasilien. Men nu när SFX köpt upp ID&T så kommer kosingen i första hand, tyvärr. Om jag hade fått önska skulle de ha provat Tomorrowworld några år åtminstone, innan de körde ytterligare expansion.
Citera
2014-07-23, 12:03
Medlem
Tjenna!
Åker ner med Global Journy i morgon från landvetter!

Tänkte bara kolla en sak!
OM jag har förstått allt rätt så ska man ha med sig 4 papper/mail ner till tomorrowland ?

Puss å kram skummbananna !
Citera
2014-07-23, 14:28
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lays
Handlade om att folk blev av med saker i tälten. Enligt info-disken jag snackade med hade någon (en liga) natten mellan fredag-lördag gått igenom ett helt område på campingen och tömt nästan alla tält på värdesaker.

Ja de måste ha varit på Blue camping där vi bodde. Två personer i vårat gäng blev bestulna på grejer. En av dom fick plånboken tömt samtidigt som han låg och sov i vårt tält. Jävla fräcka typer som alltså hade gått in i vårat tält och öppnat det ena innertältet där han sov och plockat ut plånboken som låg inne bredvid honom. De tömde den på alla cash och sen lämnade kvar plånboken i yttertältet.... Så jävla fräckt asså...

Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Värmen
Det var galet varmt, framförallt på fredagen. Det gjorde att vi var tvungna att vila lite mer än vi skulle önska :-( Det gjorde också det svårare att äta, men vi tvingade i oss så gott vi kunde, och det gick OK. Drack massor av vatten gjorde vi också. Två i vårt camp fick uppsöka sjukhustälten, mycket beroende på värmen. Man vaknade med andan i halsen senast kl 09:00 i bastu-tältet, och var tvungen att gå ut direkt. Dock kunde jag dra ut luftmadrassen på gräset på skuggsidan av tältet och sova någon timme till, vilket var behövligt!

[*]Näst största scenen, känd även som fjärilsscenen från 2012, eller Cox-scenen, var också bra. Det fanns möjlighet att dansa i skugga längst fram på förmiddagarna, och en nybyggd balkong under tak fanns det, där man kunde blicka ut över scenen och dansgolvet. Såg Green Velvet och Vitalic där under söndagen.

Ja du den jävla värmen..... Har fortfarande inte återhämtat mig !! Så vidrigt!

2012 hette scenen "the castle", förra året var det en fjäril ! Green velvet var för övrigt festivalen absolut bästa spelning imo. Jävlar så otroligt bra det var!! Technon lever verkligen, det var tydligt på TML !
Citera
2014-07-23, 15:11
Medlem
kantoos avatar
Om ca en timme går bussen, taggad till max!!!!
Citera
2014-07-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razz507
Tjenna!
Åker ner med Global Journy i morgon från landvetter!

Tänkte bara kolla en sak!
OM jag har förstått allt rätt så ska man ha med sig 4 papper/mail ner till tomorrowland ?

Puss å kram skummbananna !

Använde inte ett enda papper på hela resan.. Sålänge allt funkar behövs dem inte.

Du både flyger och hämtar ut kuvertet på brussels flygplats med bara pass
Citera
2014-07-23, 16:35
Medlem
Fallmans avatar
Finns det några nyheter om tomorrowland överhuvudtaget? Försökte googla lite om aftonbladet eller liknande hemsidor har skrivit något men det verkar helt dött. Var det inget intressant där nere för medierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in