2014-07-23, 05:11
Medlem
Wiscounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Tar inte våra boenden slut snart? Ska dom bo i bananlådor då eller?

Förmodligen kommer vänstern försöka husera dessa i var svensk familjs sommarstuga mot betalning. När detta misslyckas (det kräver enorma summor för att de flesta svenskar skall vilja hyra ut sitt eget till standbajsare) kan det tänkas att vänstern försöker expropriera samma fastigheter, vilket gemene man förstår är att likställa med stöld. Tror fan på allvar att de flesta fastighetsägare hellre bränner ner kåken än att låta denna bli stulen, alternativt att några tjänstemän skjuts till döds, vilken kan komma att markera slutet på det lilla projektet. Hur som haver kommer det bli jävligt komplicerat att styra upp och SD (även SvP, hur man än ser på det) kommer således att stiga i opinionen något oerhört.

Detta är endast min teori men den kan ju inte vara helt fel. Expropriation av svenskars bostäder har ju redan varit på tapeten.
Citera
2014-07-23, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Förmodligen kommer vänstern försöka husera dessa i var svensk familjs sommarstuga mot betalning. När detta misslyckas (det kräver enorma summor för att de flesta svenskar skall vilja hyra ut sitt eget till standbajsare) kan det tänkas att vänstern försöker expropriera samma fastigheter, vilket gemene man förstår är att likställa med stöld. Tror fan på allvar att de flesta fastighetsägare hellre bränner ner kåken än att låta denna bli stulen, alternativt att några tjänstemän skjuts till döds, vilken kan komma att markera slutet på det lilla projektet. Hur som haver kommer det bli jävligt komplicerat att styra upp och SD (även SvP, hur man än ser på det) kommer således att stiga i opinionen något oerhört.

Detta är endast min teori men den kan ju inte vara helt fel. Expropriation av svenskars bostäder har ju redan varit på tapeten.

Den här delen tror jag inte på, även om det vore helt oslagbart om det faktiskt inträffade. Just därför kommer det inte inträffa, för det vore slutet på hela lögnen om asylinvandringen som det bästa som hänt Sverige sedan vallonerna. Tror hellre de börjar inhysa i gamla skolor, idrottshallar, bygdegårdar och föreningslokaler och paviljonger än ger sig på sommarhusen.

Däremot lär vi säkert få se andra satsningar som går ut på att få svenskarna att ställa bostäder till förfogande. Avdragsrätt för inneboende eller andra skattelättnader för att hyra ut till folk. Attefallshus är ett steg på vägen till att fler ska börja hyra ut privat. Att det inte blir till asylsökande eller andra invandrare utan till svenskar spelar mindre roll, handlar om att lätta på trycket på bostäder där man kan.

Barack- och paviljonglösningar lär vi säkert få se mer av på asylinvandringssidan och kanske rena tältläger som illegala och "EU-migranter" och "gästarbetare" uppreser på eget initiativ.
Citera
2014-07-23, 05:49
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Börja med att titta lite i det länkade materialet i tråden jag tipsade om. Mycket finns noga redovisat i offentliga dokument. Att massmedierna inte skriver om det är en sak men jag förundras ofta över att många som är intresserade av I&I-politik inte verkar intressera sig för material av den här typen. Jag hoppas verkligen att den här tråden bevisar att jag har fel. Vi får se om Migrationsverket lägger upp något på sin sajt under torsdagen.
Kan inte mer än hålla med dig, för den intresserade har det alltid funnits ett överflöd av info om massinvandringen, dess kostnader och skador på det svenska samhället. Många svenskar har valt att blockera detta från sitt medvetande och massmedia har hjälpt till genom att tiga om det men svensken har egentligen ingen annan att skylla än sig själv.

Svensken intalar sig dagligen om att allt är bra, allting löser sig men det kommer det inte att göra. Svensken har att se fram emot en total kollaps av välfärdssystemet, kraftigt ökad fattigdom och i dess förlängning kraftigt ökad grov brottslighet.

Vi som kan flytta har redan gjort det till länder som inte är dödsdömda. Snart blir vi själva flyktingar, tror ni då att omvärlden kommer att ta emot oss lika generöst som vi tog emot dem? Knappast...välkommen till den bistra verkligheten där det inte finns nån gratis lunch. Att först se efter sitt eget hus - en lärdom som för svenskarna är synnerligen dyrköpt. En annan lärdom är att alla medborgare har ett ansvar för sitt land, att ignorera verkligheten, förbli passiv och förlita sig på politikerna är vansinne.
Citera
2014-07-23, 05:51
Medlem
Sedan tillkommer kostnader för kommunerna och staten när migrationsverkets ansvar tar slut. Försörjningsstöd, skolpeng, sjukvård, väktare, strandbajssanering och liknande. De akuta kostnaderna för boende och annat är ingenting mot det som väntar.

Hur gick det förresten det med att resten av EU skulle ta efter Sveriges genidrag att erbjuda asyl till alla syrier i hela världen? Är vi inte ett föregångsland längre? Konstigt.
Citera
2014-07-23, 06:32
Medlem
Jag blir rädd, på riktigt. Jag är rädd! Vad fan håller sverige på med! När måste vi ge oss av, vars ska vi åka? Vi säljer ut vårt land, vårt folk...
Citera
2014-07-23, 06:43
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilfhunter2000
Jag blir rädd, på riktigt. Jag är rädd! Vad fan håller sverige på med! När måste vi ge oss av, vars ska vi åka? Vi säljer ut vårt land, vårt folk...

Vi skall inte någonstans, vi skall försvara vårt land med blod om det krävs. Gustav Vasa vänder sig i graven, det är inte moder Sveas fel att våra politiker sakta men säkert förstör vårt land. Nu skall vi gå ihop och driva ut skiten från norden.
Citera
2014-07-23, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gilfhunter2000

Fullt normalt att vara rädd inför den helt okontrollerade vansinniga massinvandringen av muslimer och övriga ickeeuropeer, just nu över åttatusen i månaden som alla dessutom får ta hit sina anhöriga. Ta fram din miniräknare.
Citera
2014-07-23, 08:27
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hoppas underskotten är så stora att media inte kan hålla tyst om det. Sverige är på väg utför, snart som Grekland.
Citera
2014-07-23, 08:42
Medlem
Månsans avatar
Massinvandringen och alla dess eländiga följder må ligga på första plats på Avpixlat- och Flashbackläsarens politiska viktighetslista. Hos svenska folket ligger frågan först på femte plats. På politikernas egen lista ligger invandringsfrågan på hundrade plats och för journalister på plats 475.

Mycket, mycket lite kommer att sippra ut, hur jävliga än kalkylerna ser ut i morgon.

.
Citera
2014-07-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Fullt normalt att vara rädd inför den helt okontrollerade vansinniga massinvandringen av muslimer och övriga ickeeuropeer, just nu över åttatusen i månaden som alla dessutom får ta hit sina anhöriga. Ta fram din miniräknare.
Jag är bokstavligt talat rädd, jag fruktar för mitt lands framtid, för mitt folk.. Jag törs inte slå ut sifforna på en miniräknare.
Citera
2014-07-23, 09:00
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför tar inte andra länder sitt ansvar? Sverige måste ställa krav på EU samt Norge, Danmark och Finland. Vi är inte dem enda som ska ta emot förhelvete.

Dom tar ju sitt ansvar. Det är Sverige som inte tar något ansvar. Den kaotiska massinvandringen är skapad av svenskar som INTE tar något ansvar alls. Och vi fortsätter att rösta på dom varje val. Det är därför vi befinner oss i denna mardrömsliknande folkutbytessits.

Skyll inte på våra smartare grannländer, dom är fan 10 ggr klokare än oss! Vi är fan dumma i huvet.
Citera
2014-07-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdvinner2014
Vi förstör ju för fan vårt eget land med den här mentalsjuka "hjälpahelavärlden-attityden"!!

Precis vad jag hävdat i en annan tråd. Men där får jag bara skit för det. Svenskarna har förstört sitt eget land och sin egen kultur, på tvären och på bredden. Därför tycker jag att alla som bor i Sverige idag, både svenskar och människor med andra nationaliteter borde tänka efter ordentligt vad typ av samhälle man vill leva i.

I den här tråden fokuseras det på migration i relation till ekonomin. Gott så. Men förutom ekonomiska hänsynstaganden finns även andra värden att ta hänsyn till. Redan idag vet vi att hundratusentals människor i det här landet lever i utanförskap, i vissa fall i ren misär. Och vad som värre är, människor står och dör i vårdköer. Det är djupt orättvist mot alla de människor som byggt upp det här landet och dessutom mycket inhumant.

Jag menar att man visst ska hjälpa människor i andra länder. Men först ska man se till att alla människor som redan befinner sig i Sverige kan få leva ett värdigt liv.

Tack för ordet.

Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-07-23 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in