2014-07-21, 21:18
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Möjligt - men för det första så hävdas det att passet var utsatt för åverkan:

Och för andra - varför skulle FBI ljuga om att passet var indränkt i bränsle - det gör ju bara historien ÄNNU osannolikare, vilket var precis vad jag var inne på från början - det finns ingen vettig anledning att hitta på en sådan historia.

EDIT: Titta på bilden av det uppslagna passet: http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_911_44.htm
man ser väldigt tydligt att passet har varit fuktigt.

Att stämplarna i passet sägs vara förfalskade på ett sätt som kan kopplas till aq kan vara anledningen till att de ville ha in det i utredningen från första början, hur det kopplas till aq är hemligstämplat.
Att påstå att passet varit indränkt i flygplansbränsle styrker att det kommer från det kapade planet.
Här är en bild där man testat att använda lösningsmedel på en bit av ett pass.

https://www.metabunk.org/sk/IMG_0530.JPG_20131209_152023.jpg
Citera
2014-07-21, 21:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Att stämplarna i passet sägs vara förfalskade på ett sätt som kan kopplas till aq kan vara anledningen till att de ville ha in det i utredningen från första början, hur det kopplas till aq är hemligstämplat.
Att påstå att passet varit indränkt i flygplansbränsle styrker att det kommer från det kapade planet.
Här är en bild där man testat att använda lösningsmedel på en bit av ett pass.

https://www.metabunk.org/sk/IMG_0530.JPG_20131209_152023.jpg

För det första har jag absolut ingen aning om ifall den tekniken fanns på pass från Saudi-Arabien år 2001.
För det andra ser det ju hyfsat likt ut bilden jag länkade på skadorna på passet.
För det tredje, om du nu inte tror att passet någonsin var indränkt i flygfotogen, varför skulle FBI då påstå det? Vad har de att vinna på ett sådant uttalande? VILL de inte bli trodda? - Eller visste kanske inte FBI om att pass inte tål lösningsmedel?
Citera
2014-07-21, 21:35
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För det första har jag absolut ingen aning om ifall den tekniken fanns på pass från Saudi-Arabien år 2001.
För det andra ser det ju hyfsat likt ut bilden jag länkade på skadorna på passet.
För det tredje, om du nu inte tror att passet någonsin var indränkt i flygfotogen, varför skulle FBI då påstå det? Vad har de att vinna på ett sådant uttalande? VILL de inte bli trodda? - Eller visste kanske inte FBI om att pass inte tål lösningsmedel?

Nej det är fullt möjligt att det passet inte innehöll dessa kemikalier och att passet faktiskt varit indränkt, vilket gör det hela ännu otroligare. Men för spårbarhetskedjan är det bra att det varit indränkt eftersom det kopplar passet till flygplanet.
Citera
2014-07-24, 14:58
Medlem
tverskoys avatar
Man har hittat en modern sprängmedel i 9/11 byggnadsresterna

The red material contains grains approximately 100 nm across which are largely iron oxide, while aluminum is contained in tiny plate-like structures.

http://www.benthamscience.com/open/tocpj/articles/V002/7TOCPJ.htm?TOCPJ/2009/00000002/00000001/7TOCPJ.SGM
Citera
2014-07-24, 15:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Man har hittat en modern sprängmedel i 9/11 byggnadsresterna

The red material contains grains approximately 100 nm across which are largely iron oxide, while aluminum is contained in tiny plate-like structures.

http://www.benthamscience.com/open/tocpj/articles/V002/7TOCPJ.htm?TOCPJ/2009/00000002/00000001/7TOCPJ.SGM
Den där rapporten är från 2009 och har motbevisats hur många gånger som helst,
Här är några; http://www.debatepolitics.com/conspiracy-theories/97789-thermite-myth-debunked-repeatedly-thruther-ignore-science-and-facts.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-07-24 kl. 15:31.
Citera
2014-07-27, 13:02
Medlem
Angående debunkers: Något jag undrat är vad det är som driver en del som orkar lägga ner så mycket energi på att beskriva att 9/11 var ett terroristdåd?

En teknik är pengar men det hade nog varit väl riskabelt, vem som betalar dem kan avslöjas.
Den andra och mycket mer troliga förklaringen är gissningsvis att man ogillar de som drabbats av de hämndaktioner som vidtagits. Man kanske har släkt eller annat därifrån och man hatar vissa och gör vad man kan för att rättfärdiga åtgärder som vidtagits för att dessa man hatar skall råka illa ut.

Vad driver en "debunker"?
Citera
2014-07-27, 21:59
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Angående debunkers: Något jag undrat är vad det är som driver en del som orkar lägga ner så mycket energi på att beskriva att 9/11 var ett terroristdåd?

En teknik är pengar men det hade nog varit väl riskabelt, vem som betalar dem kan avslöjas.
Den andra och mycket mer troliga förklaringen är gissningsvis att man ogillar de som drabbats av de hämndaktioner som vidtagits. Man kanske har släkt eller annat därifrån och man hatar vissa och gör vad man kan för att rättfärdiga åtgärder som vidtagits för att dessa man hatar skall råka illa ut.

Vad driver en "debunker"?

Tror många drivs av samma motivation som tex Richard Dawkins har att lära ut biologi eller debattera mot teister. En vilja att berätta om verkligheten som den egentligen är och motsätta sig nonsens och antivetenskapliga dogmer.
Det finns säkert också dom som bara vill driva och ironisera över dom som har snöat in i sina egna tankar och hamnat så fel att dom inte kan hjälpa sig själva att påpeka hur absurd situationen är.
9/11 rörelsen har blivit en slags religion. Det har sedan uppstått en antireligiös rörelse som motreaktion.
Citera
2014-07-28, 00:21
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Tror många drivs av samma motivation som tex Richard Dawkins har att lära ut biologi eller debattera mot teister. En vilja att berätta om verkligheten som den egentligen är och motsätta sig nonsens och antivetenskapliga dogmer.
Det finns säkert också dom som bara vill driva och ironisera över dom som har snöat in i sina egna tankar och hamnat så fel att dom inte kan hjälpa sig själva att påpeka hur absurd situationen är.
9/11 rörelsen har blivit en slags religion. Det har sedan uppstått en antireligiös rörelse som motreaktion.

9/11-rörelsen som ställer frågor är en religion medan de som försvarar den officiella konspirationsteorin predikar sanningen?
Citera
2014-07-28, 06:49
Medlem
Citat:
Jag drivs av det faktum att många av de konspirationstroende går emot KISS-principen att göra det så enkelt och riskfritt som möjligt.
http://www.techopedia.com/definition/20262/keep-it-simple-stupid-principle-kiss-principle
Jag störs av att genomförandet blir enormt komplext. Om det var CD krävs tusentals inblandade med en noggrannhet i planering och genomförande som är i en helt annan nivå än jönsonligans.
Enligt censur-tråden så är jordens alla politiker och journalister inblandade. Men de troende har ingen förklaring till hur det går till när någon blir politiker eller avslutar sin politiska bana.

När jag följer KISS så är den enklaste lösningen att kidnappa 4 flygplan och därefter stå som åskådare och se vad som händer.
Citera
2014-07-28, 13:27
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
9/11-rörelsen som ställer frågor är en religion medan de som försvarar den officiella konspirationsteorin predikar sanningen?

Det har helt klart blivit en tro. En orubblig tro där varken logiska argument eller vetenskapliga bevis biter. Det spelar liksom ingen roll hur många gånger truthers fått sina hypoteser motbevisade på det mest slående och vetenskapligt robusta sättet, om man vill tro något tillräckligt mycket och har investerat så mycket av sin identitet och ego är det svårt att få nya perspektiv och börja tänka rationellt.
Citera
2014-07-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Det har helt klart blivit en tro. En orubblig tro där varken logiska argument eller vetenskapliga bevis biter. Det spelar liksom ingen roll hur många gånger truthers fått sina hypoteser motbevisade på det mest slående och vetenskapligt robusta sättet, om man vill tro något tillräckligt mycket och har investerat så mycket av sin identitet och ego är det svårt att få nya perspektiv och börja tänka rationellt.

En av orsakerna till att jag skriver är att hålla igång diskussionen. De allra flesta som läser på lite begriper ganska snabbt att det är mycket som inte stämmer. Debunkers verkar inte fatta den poängen, de underskattar andras intelligens och blir därför en bra kraft för att visa på att 9/11 är något annat än vad som sagts officiellt även om de själva tror något annat.

Det värsta enligt mig är om 9/11 tystas ner
Citera
2014-07-28, 16:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
En av orsakerna till att jag skriver är att hålla igång diskussionen. De allra flesta som läser på lite begriper ganska snabbt att det är mycket som inte stämmer. Debunkers verkar inte fatta den poängen, de underskattar andras intelligens och blir därför en bra kraft för att visa på att 9/11 är något annat än vad som sagts officiellt även om de själva tror något annat.

Det värsta enligt mig är om 9/11 tystas ner

Det roligaste i detta du skriver är att du inte ens läst dom rapporter du kritiserar.
Du läser och tittar på filmer som kritiserar dom officiella rapporterna men du själv har inte läst vad som står i dessa officiella rapporter.
Blir ju liksom lite svårt att leverera en alternativ teori när du bara läser från vad en sida skriver.
Men det är väl det ni foliehattar kallar att vara vaken och leta sanningen.

Eller...
Så väntar vi sedan januari i år på att du skall ta fram bevis från värmekameror som ger oss sanningen om temperaturerna i husen. Sist skulle du ju bara....

Jag har inte bortom, du kan när som helst lägga fram dessa bevis.
Det har gått snart 13 år och inte ett enda bevis har presenterats på att det ni hävdar stämmer.
Fantastiskt vilka blåögda personer det finns.

Man hade ju hoppats på ett litet bevis som pekar på en statlig konspiration efter snart 13 år. Men vi har inte sett ett enda tecken som pekar på detta.

Ja, skrik dig gärna hes med samma skit ni har dragit upp i över 10 år nu, det är falltider, kalla bränder, varma bränder, kärnvapen osv.
Men ni har inte lyckat bevisa en enda av era fantasier. Detta är fakta av snart 13 års väntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in