Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, och då antar jag att du också inkluderar den man som fällts för brottet.
Skadebilden är även den av det udda slaget och vittnar om en experimentellt sinnad mördare som kan ha velat studera hur lång tid det tog innan offret skulle avlida av sin blodförlust: Inte ett enda av sticken är eftertryckligt och av direkt dödande natur. Även mordvapnet är säreget: det är fråga om ett skarpt specialverktyg; ett handredskap som påminner om en konformad märlspik eller prickert och som efterlämnar ett bågformat avtryck. Blodet har "sipprat" ut från kroppen, förutom det blod som stannat kvar i den vänstra lungsäcken. De inre organen befanns vid obduktionen vara ovanligt blodlösa.
Nu är du i närheten av de tankar Mr
MBoudine lanserat kring fallet, tycks det mig...
Att syfta till en utdragen dödsprocess. Ett riktigt lustmord.
Fast den nämnde vill ju tvunget involvera ett helt gäng med blodtörstiga sadister
kring det hela...
Nu ska jag vara djärv i tanken för en stund och framkasta möjligheten av att just det
där specialverktyget du uppehåller dig vid här ovan är tillverkat enkom för Vatchareeyas
skull, för det som skulle göras med henne. Men det innebär ju i så fall att dådet skulle varit
planerat under en längre tid och det blir väl ytterst osannolikt när allt kommer omkring.
Nej, den tanken kastar vi på soptippen direkt, tror jag allt.