Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
Du har helt rätt gällande utplaceringens syfte!
Några frågor:
Hade inte spaningen på MB upphört vid tiden för utplaceringen?
När upptäcktes blodet i KJs bil?
När upphörde "spaningen" på MB?
När hittades kroppsdelarna?
Enligt uppgift togs spaningen bort från KJ de dagarna när kroppsdelarna placerades i Gula huset och därbredvid, och den spaningen placerades på MB. När kroppsdelarna hittades blev KJ häktad och misstänkt för mord den 23 maj.
KJ:s bil togs i beslag den 27 maj och vid förhör den 31 maj med KJ visste förhörsledaren om blodspåret i bagageutrymmet, men ingenting om någon liklukt nämdes.
Jag anser det mycket underligt att inte hundar gick in i bilen och kontrollerade när bilen tagits i beslag, därför polisen visste om blodspåret men inte någon liklukt.
Sedan tog det två månader innan den här showen var med inbjudna journalister och TV folk och ett flertal bilar kollades med hunden Uno och det påstods att det fanns liklukt i bagageutrymmet i KJ:s bil. Därför skulle det ha tagit två månader innan order utgick att KJ:s bil skulle kontrolleras med likspårhundar efter att bilen blivit beslagtagen.
Spaningen på MB skulle jag tro upphörde när kroppsdelarna hittades.
Innan rättegången var det ett möte vid Luleå Tingsrätt där KJ:s advokat lade fram att KJ hade alibi fram till tiden när kroppsdelarna hittades, men då kom det fram att KJ hade inget alibi därför spaningen hade varit indragen på KJ de dagarna när kroppsdelarna placerades vid Gula Huset och där bredvid. För advokaten blev det en total överraskning att spaningen hade blivit indragen på hans klient, som han måste ha varit helt ovetande om, och därmed försvann hans alibi för sin klient. Jag anser det måste vara den största sensationen i Svensk kriminalhistoria. Däremot hade MB alibi, därför spaningen var satt på honom istället för på KJ.