2014-07-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vem vill du ställa följdfrågan till?
Valfritt, men du kanske kan svara?
Citera
2014-07-19, 22:28
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag har inte fått frågan, men ställer en följdfråga:
var kj bil videoövervakad när den stod parkerad vid polisen inför kontrollen (uno, osv.)?

Man får hoppas på det med tanke på att dom lämnade den olåst i flera dagar.
Citera
2014-07-19, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det beror på om data paket skickades eller mottogs av VB mobil.
Enligt bloggen gick två GPRS-meddelanden kl 17:07:02 och 17:07:04. Jag hittar inte samma avsnitt i FUP, så jag kan inte avgöra riktningen. Kan ett e-brev gå i två GPRS? Eller kan ett vara kvittens?
Citera
2014-07-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Man får hoppas på det med tanke på att dom lämnade den olåst i flera dagar.
Det var så jag tänkte. Om blå har planterat av ren ilska bara för att vara säker på att kj inte walks så hade det minst krävts tjänstefel/brottslig handling, ingen videoövervakning, blod från vb, cadaverine, osv. Kj kanske hade rätt, de hade ingenting på honom så de var tvungen att plantera för att kunna sätta dit honom. Låter rejält långsökt, kränkande och torde mer höra hemma i någon deckarfilm, motsvarande. Nej, farbror blå har skött sig på ett bra sätt och gjort ett kanonjobb. Det största problemet som jag ser det var att det tog lång tid från att hon försvann tills att hon hittades. En utredningsteknisk mardrömsstart som slutade med fällande dom.
Citera
2014-07-19, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var så jag tänkte. Om blå har planterat av ren ilska bara för att vara säker på att kj inte walks så hade det minst krävts tjänstefel/brottslig handling, ingen videoövervakning, blod från vb, cadaverine, osv. Kj kanske hade rätt, de hade ingenting på honom så de var tvungen att plantera för att kunna sätta dit honom. Låter rejält långsökt, kränkande och torde mer höra hemma i någon deckarfilm, motsvarande. Nej, farbror blå har skött sig på ett bra sätt och gjort ett kanonjobb. Det största problemet som jag ser det var att det tog lång tid från att hon försvann tills att hon hittades. En utredningsteknisk mardrömsstart som slutade med fällande dom.
Det var nog svårt för polisen att få tag på VB:s blod från det att hon hittades tills blodet hittades i bilen, med tanke på att hon tämligen snabbt kom till Rättsmedicin. Inte omöjligt, men avancerat.
Citera
2014-07-19, 22:56
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Valfritt, men du kanske kan svara?

Kör i vind!

Citat:
Jag har inte fått frågan, men ställer en följdfråga:
var kj bil videoövervakad när den stod parkerad vid polisen inför kontrollen (uno, osv.)?

Vet ej, säkert inte. Men för att köra med samma logikmodell som andra så kan jag säga att det kan väl inte uteslutas att någon i smyg satt upp en kamera och filmat bilen där den stod parkerad, i polisgaraget.
Citera
2014-07-19, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kör i vind!

Vet ej, säkert inte. Men för att köra med samma logikmodell som andra så kan jag säga att det kan väl inte uteslutas att någon i smyg satt upp en kamera och filmat bilen där den stod parkerad, i polisgaraget.
Sid 303:
Citat:
Plats och tider för undersökningen:
Undersökningen påbörjades 2013-05-27 kl. 14:35 och avbröts samma dag kl.16:05. Undersökningen återupptogs nästa dag kl.09.00 och avslutades samma dag kl.10:45
Avspärrning: Ja, med polisens blåvita avspärrningsband. Bilen stod parkerad på innergården, polisstationen Luleå.
Bevakning: Nej
Övrig information: Kriminaltekniker D*vid L*ndblom körde bilen från innergården ner till garaget där undersökningen utfördes i kriminalteknikernas undersökningsrum.
Utesluter du att bilen filmades medan den stod på innergården?
Citera
2014-07-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan hon ha fått e-brev? http://www.telia.se/privat/international/using_your_mobile/internet_service:
Kan hon ha faatt ett e-brev eller naanting annat, som gjorde henne saa förskräckt att hon ett minut efter slaar 112*??? och sen skriver ett sms till MB att "hon är knäpp"?
Citera
2014-07-19, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Kan hon ha faatt ett e-brev eller naanting annat, som gjorde henne saa förskräckt att hon ett minut efter slaar 112*??? och sen skriver ett sms till MB att "hon är knäpp"?
Visst, ett hotfullt e-brev som fick henne att överväga att ringa 112, men ångrade sig och skrev till MB istället.
Citera
2014-07-19, 23:55
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Visst, ett hotfullt e-brev som fick henne att överväga att ringa 112, men ångrade sig och skrev till MB istället.

Något är så otroligt udda med hela fallet...

Jag tror att KJ är helt oskyldig och jag är övertygad om att bevis kommer att komma fram som visar det.
Som sagt relationer förändras med tiden både innanför polishusets väggar och utanför.
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-20 kl. 00:04.
Citera
2014-07-20, 07:02
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Utesluter du att bilen filmades medan den stod på innergården?

Det kan inte uteslutas att den filmades i smyg, än här och än där.
Citera
2014-07-20, 07:43
Medlem
Citat:
Det kan inte uteslutas att den filmades i smyg, än här och än där.
Polisen har normalt egen videoövervakning av exempelvis förhörsrum och annat, frågan är om polisstationens innergård där kj bil stod är videoövervakad. Någon som vet? Det här med smygfilmning verkar långsökt. Det mesta framgår på sid 303 i FUP, men det är lite otydligt på den punkten.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-07-20 kl. 07:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in