2014-07-28, 14:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det är WL som själv skriver på FB ang att han hjälpte kidsen 17/5 och en av dom bekräftar även detta.

What? Det säger inget av det jag frågade. Relevans för fallet frågade jag efter också bland annat.
Sen vill jag se så du får utförligt förklara och visa mig var detta står.
Citera
2014-07-28, 14:53
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I det här fallet handlar det ju dessutom inte om att städa bort någon större mängd blod efter mordet - det är först vid styckningen som det har uppstått, och den utgår man ju ifrån har skett någon annanstans.

Nä det handlar "bara" om ca 14 stick i hjärta och lungor.

Något som är vanligt vid stryp försök är att den som råkar ut för det ofta har klösmärken på halsen från sina egna naglar i försök att avlägsna det som används vid stryp försöket.

Det kan tala för att VB möjligen fått ett slag mot halsen.
Citera
2014-07-28, 14:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad uppgav teknikerna ang hur pass städad KJs bostad var...
När man kollade lägenheten hade det väl hunnit passera ett bra antal dagar sedan
Vatchareeya försvann.

Så hade man skurat och städat dagen eller dagarna efter det som hände så hade det kunnat bildas nytt damm och annat på golven.
Eller vad säger du?
Citera
2014-07-28, 14:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Något som är vanligt vid stryp försök är att den som råkar ut för det ofta har klösmärken på halsen från sina egna naglar i försök att avlägsna det som används vid stryp försöket.

En gång till då var finns det underlag på att strypförsök ofta har klösmärken på halsen?
Du talar inte mot rättsläkaren i fallet det ska du ha klart för dig.
Citera
2014-07-28, 14:57
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När man kollade lägenheten hade det väl hunnit passera ett bra antal dagar sedan
Vatchareeya försvann.

Så hade man skurat och städat dagen eller dagarna efter det som hände så hade det kunnat bildas nytt damm och annat på golven.
Eller vad säger du?

Absolut men teknikerna sa väl att skiten var gammal och enligt span så vistades KJ inte speciellt mycket i lägenheten.
Citera
2014-07-28, 14:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag var inne på att gula huset kan vara MP och SP. Det borde vara lättare att rulla ut torson nerför rampan än att tråckla in benen in i huset.

Att man inte hittat blodspår där kan ju vara av samma orsak som de som hävdar att mordet/styckning var i lägenheten, presenning, duschdraperi och liknande för att inte nämna den svarta plastsäcken. Det står dessutom i FUP att huset var ovanligt välstädat.
Med det ordningssinne som KJ besitter kan han bara ha styckat utomhus; däremot kan VB ha skadats och oskadliggjorts inne i lägenheten, och här kan det ha gått till på lite olika sätt inkl. att KJ gett VB sin sårtejp för att efter hennes larmsamtal blidka henne - innan han insåg att VB skulle anmäla honom och då slog till på allvar; kopplade ett strypgrepp bakifrån och förde hennes huvud som en projektil in i badrumskaklet; satte på henne handfängsel inköpta på Röda *, munkavle; skickade sms till MB, emballerade, tejpade och transporterade henne till en plats bara han kände till och där han visste att hon inte skulle kunna hittas. Därefter åker han till brodern för ett litet alibi, tändvätska mm.
Citera
2014-07-28, 15:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En gång till då var finns det underlag på att strypförsök ofta har klösmärken på halsen?
Du talar inte mot rättsläkaren i fallet det ska du ha klart för dig.
Det är här av intresse att notera vad KJ sagt till en av skötarna på rättspsyk: att han lätt skulle kunna komma upp bakifrån och ta hennes larm, koppla ett strypgrepp, osv. Han visste också att meddela att han skulle kunna spräcka skallen genom att fara med huvudet in i ett elementskydd. - Det "skämtsamma" strypförsöket på IG talar också för att det är armstrypning som gäller i KJ:s fall; det har han säkerligen tränat på och han är för feg för att möta fienden öga mot öga; det är försåtliga bakhåll som gäller.
Citera
2014-07-28, 15:04
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
What? Det säger inget av det jag frågade. Relevans för fallet frågade jag efter också bland annat.
Sen vill jag se så du får utförligt förklara och visa mig var detta står.

Du frågade om hur tillförlitliga uppgifterna var och jag gav dig källan till dom... WL själv.

Relevansen för fallet vet vi inte utan jag påpekar bara några iakttagelser ang WL efter att ha läst FUP.
Jag blev förvånad att WL tar sig in i KJs lägenhet trots att KJ inte är hemma och undrar om det beror på att WL inte är en sån trevlig vän eller om det är så att WL har en nyckel hem till KJ eller om KJ vid det tillfället lämnat sin dörr olåst.
Citera
2014-07-28, 15:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En liten detalj i förhör 2 är att han inte tidigare sett rampen där. KJ ringer till Barsk och hävdar att fönstret varit sönderslaget sen KJ var i moppeåldern. Han var även in och snodde något. Rampen behöver visserligen inte ha varit där lika länge. LW ser även glasbitar vid fönstret men det gör inte de som var där 10 maj.
Ja, de här glasbitarna är viktiga. - Hur var det nu: Var LW den förste att uppmärksamma dessa, eller finns det andra personer som sett att glasrutan varit trasig? - Fanns glasbitar kvar när MP upptäckte benen?
Citera
2014-07-28, 15:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Läs FUP när det gäller förväntad blödning.

Citat:
Absolut men teknikerna sa väl att skiten var gammal och enligt span så vistades KJ inte speciellt mycket i lägenheten.
De två poliser som uppsökte KJ för ett första förhör i anslutning till försvinnandet säger att delar av lägenheten var rengjord - de noterade också utifrån en skurmopp som KJ hade flyttat undan när de senare fick komma in i lägenheten.
Citera
2014-07-28, 15:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du frågade om hur tillförlitliga uppgifterna var och jag gav dig källan till dom... WL själv.

Relevansen för fallet vet vi inte utan jag påpekar bara några iakttagelser ang WL efter att ha läst FUP.
Jag blev förvånad att WL tar sig in i KJs lägenhet trots att KJ inte är hemma och undrar om det beror på att WL inte är en sån trevlig vän eller om det är så att WL har en nyckel hem till KJ eller om KJ vid det tillfället lämnat sin dörr olåst.

Men sluta insinuera att WL har med detta att göra. Det är bara pinsamt. Snälla killen är dömd på övertygande bevisning.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är här av intresse att notera vad KJ sagt till en av skötarna på rättspsyk: att han lätt skulle kunna komma upp bakifrån och ta hennes larm, koppla ett strypgrepp, osv. Han visste också att meddela att han skulle kunna spräcka skallen genom att fara med huvudet in i ett elementskydd. - Det "skämtsamma" strypförsöket på IG talar också för att det är armstrypning som gäller i KJ:s fall; det har han säkerligen tränat på och han är för feg för att möta fienden öga mot öga; det är försåtliga bakhåll som gäller.

Självklart är det så det ligger till. Bra där! Jävla otäck typ.
Citera
2014-07-28, 15:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, om händerna har använts - men inte annars. Ett kraftigt armgrepp kvarhållet tillräckligt länge, eller ett brett band, efterlämnar inga "klösmärken".
Citat:
Nej, inte i det här fallet när vi vet att KJ tidigare använt sin vinklade arm och t.o.m. fantiserar om sådana grepp flera veckor efter mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in