2014-07-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Många våldtäkter innefattar inte elementet våld, mycket tack vare vad lagen gällande våldtäkt idag innefattar. En tjej vågar inte säga nej, inga hot uttalas men ändå kan det anses vara våldtäkt. Det betyder ju att man är mer rädd för en hypotetisk möjlig misshandel än själva våldtäkten. Gör man hårt motstånd minskar risken att bli våldtagen kraftigt.

Jag personligen skulle göra mycket för att undvika bli misshandlad, men ännu mer för att bli våldtagen.

Varför ska man ens behöva säga nej?
Citera
2014-07-17, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilnil
Ja, varför ska man behöva det? Hur gör du när kassörskan på ICA frågar om du vill ha kvitto? Gissar att du står knäpptyst och stirrar på henne tills hon blir fundersam och räcker fram kvittot, varpå du skriker att du inte bett om nåt jävla kvitto och går till kvinnojouren och gråter ut om din kvittotäkt. Bränns det?
Citera
2014-07-17, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Ja, varför ska man behöva det? Hur gör du när kassörskan på ICA frågar om du vill ha kvitto? Gissar att du står knäpptyst och stirrar på henne tills hon blir fundersam och räcker fram kvittot, varpå du skriker att du inte bett om nåt jävla kvitto och går till kvinnojouren och gråter ut om din kvittotäkt. Bränns det?

Om man ska behöva säga nej så betyder det att det antas att man vill ha sex hela tiden.

Är helt idiotiskt, ska du behöva säga nej till att någon slår dig med? Annars är det inte misshandel?
Citera
2014-07-17, 03:39
Medlem
Citat:
Om man ska behöva säga nej så betyder det att det antas att man vill ha sex hela tiden.

Är helt idiotiskt, ska du behöva säga nej till att någon slår dig med? Annars är det inte misshandel?
Japp, det bränns.
Citera
2014-07-17, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Japp, det bränns.

Man är inte tillgänglig för sex hela tiden, därför man inte ska behöva säga nej.
Citera
2014-07-17, 10:29
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Man är inte tillgänglig för sex hela tiden, därför man inte ska behöva säga nej.

Och hur "sexigt" skulle du tycka det var om mannen hela tiden frågade, finns inte en chans i helvetet att varje gång du haft sex så har ni först satt er ner och diskuterat regler, gränser och du har uttryckligen gett ditt samtycke...

Uppvaktning och sex är inte mekaniskt, det bygger på ett "spel", kvinnor kallar det för "romantik"..

Nu till frågan, jag kan tycka att våldtäkt är värre än misshandel om jag ska gå efter mina subjektiva erfarenheter. Har blivit utsatt för våld och kan inte påstå att det skadat mig, nu vet jag att en del blir psykiskt skadade av det, men som jag skrev utgår jag nu endast från mig själv. Och våldtäkter är något riktigt hemskt, oavsett vem som blir utsatt för det. Så det blir snabbt en subjektiv fråga där det blir omöjligt att sätta en värdering på någons smärta.
Citera
2014-07-17, 13:05
Medlem
Celenos avatar
Citat:

Om nån frågar "Ska du ha stryk eller?" så hade det varit underbart om det hade räckt att säga "Nej".

- "Jaha, åh, förlåt då. Jag missuppfattade nog dina signaler".

Men så går det inte till.
Citera
2014-07-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Nu till frågan, jag kan tycka att våldtäkt är värre än misshandel om jag ska gå efter mina subjektiva erfarenheter.

Hur många gånger har du blivit våldtagen?
Citera
2014-07-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Många våldtäkter innefattar inte elementet våld, mycket tack vare vad lagen gällande våldtäkt idag innefattar. En tjej vågar inte säga nej, inga hot uttalas men ändå kan det anses vara våldtäkt. Det betyder ju att man är mer rädd för en hypotetisk möjlig misshandel än själva våldtäkten. Gör man hårt motstånd minskar risken att bli våldtagen kraftigt.

Jag personligen skulle göra mycket för att undvika bli misshandlad, men ännu mer för att bli våldtagen.
Nu tänker du väl ändå fel. Man är rädd för att bli skadad.
Det är som att säga att man inte har nåt emot att bli rånad för att man lämnar över sakerna för att man inte vågar göra motstånd.
Citera
2014-07-17, 19:26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
För kvinnor är båda sakerna en positiv upplevelse. Jag har inte blivit våldtagen själv men jag skulle säga att våldtäkt är mer positivt än misshandel därför att våldtäkt njuter man av medan misshandel bara är sexuellt upphetsande.

Du kan inte jämföra en man som misshandlar en annan man med en man som misshandlar en kvinna därför att misshandel för en man gör ont, misshandel för en kvinna gör också ont men det är samtidigt sexuellt upphetsande. Du kan inte heller jämföra en man som misshandlar en annan man med en man som våldtar en kvinna därför att misshandel för en man är negativt, våldtäkt för en kvinna är positivt.

Helt makalöst hur någon kan påstå att kvinnor njuter av våldtäkter (det är därför de anmäler våldtäktsmännen och går i terapi i många år, kanske livet ut, blir suicidala, självmedicinerar med sprit, tabletter och/eller narkotika samt får ett helvete med närhet och ömhet efter våldtäkten) eller att de finner misshandel sexuellt upphetsande.

Kan någon annan än Babianen ge mig en logisk, rimlig förklaring till varför kvinnor skulle uppfatta misshandel som sexuellt upphetsande?

De kvinnor jag mött i jobbet som blivit misshandlade och/eller våldtagna har varit chockade, ledsna, medtagna, vissa skuldbelagt sig själva, andra har velat döda gärningsmannen. Hur kan någon uppfatta såna reaktioner som tecken på sexuell upphetsning eller njutning??

Om man inte ens har blivit utsatt för misshandel eller våldtäkt själv kan man omöjligt gå ut och säga "alla kvinnor tycker det är upphetsande" och behålla trovärdigheten. Om nu Babianen uppfattar misshandel som sexuellt upphetsande tycker jag hon ska be hennes man slå henne sönder och samman. Så får vi se sen hur sexigt hon tycker det är. Alla hennes inlägg osar av hån och förakt för alla de som råkat ut för svin som misshandlar och våldtar. Sorgligt är bara förnamnet.

Babianen borde besöka våldtäktsmottagningen på Södersjukhuset eller något skyddsboende för misshandlade kvinnor så lär hon snabbt bli varse att de kvinnorna är allt annat än lyckliga.
Citera
2014-07-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Nu tänker du väl ändå fel. Man är rädd för att bli skadad.
Det är som att säga att man inte har nåt emot att bli rånad för att man lämnar över sakerna för att man inte vågar göra motstånd.
Så man blir inte skadad när man blir våldtagen? Min poäng är inte att någon vill bli våldtagen, men att misshandel verkar vara e en värre skada, något man är mer rädd för.

Som i ditt exempel ovan tycker jag det är värre att bli grovt misshandlad än att bli rånad, därför lämnar jag över sakerna. Byt ut rånad till våldtagen. Grov misshandel värre än bli våldtagen?
Citera
2014-07-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ja du, är ett nej vad som står mellan att bli eller inte bli våldtagen skulle jag i varje fall satsa på ett nej, men det är väl upp till var och en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in