Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
För kvinnor är båda sakerna en positiv upplevelse. Jag har inte blivit våldtagen själv men jag skulle säga att våldtäkt är mer positivt än misshandel därför att våldtäkt njuter man av medan misshandel bara är sexuellt upphetsande.
Du kan inte jämföra en man som misshandlar en annan man med en man som misshandlar en kvinna därför att misshandel för en man gör ont, misshandel för en kvinna gör också ont men det är samtidigt sexuellt upphetsande. Du kan inte heller jämföra en man som misshandlar en annan man med en man som våldtar en kvinna därför att misshandel för en man är negativt, våldtäkt för en kvinna är positivt.
Helt makalöst hur någon kan påstå att kvinnor njuter av våldtäkter (det är därför de anmäler våldtäktsmännen och går i terapi i många år, kanske livet ut, blir suicidala, självmedicinerar med sprit, tabletter och/eller narkotika samt får ett helvete med närhet och ömhet efter våldtäkten) eller att de finner misshandel sexuellt upphetsande.
Kan någon annan än
Babianen ge mig en logisk, rimlig förklaring till varför kvinnor skulle uppfatta misshandel som sexuellt upphetsande?
De kvinnor jag mött i jobbet som blivit misshandlade och/eller våldtagna har varit chockade, ledsna, medtagna, vissa skuldbelagt sig själva, andra har velat döda gärningsmannen.
Hur kan någon uppfatta såna reaktioner som tecken på sexuell upphetsning eller njutning??
Om man inte ens har blivit utsatt för misshandel eller våldtäkt själv kan man omöjligt gå ut och säga "alla kvinnor tycker det är upphetsande" och behålla trovärdigheten. Om nu Babianen uppfattar misshandel som sexuellt upphetsande tycker jag hon ska be hennes man slå henne sönder och samman. Så får vi se sen hur sexigt hon tycker det är. Alla hennes inlägg osar av hån och förakt för alla de som råkat ut för svin som misshandlar och våldtar. Sorgligt är bara förnamnet.
Babianen borde besöka våldtäktsmottagningen på Södersjukhuset eller något skyddsboende för misshandlade kvinnor så lär hon snabbt bli varse att de kvinnorna är allt annat än lyckliga.