2014-07-16, 16:44
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
...
Är det nu så att du har blivit hotad till tystnad och det är därför du plötsligt gör en 180 så pma mig så ordnar vi det.

Alltsa, hur korkad far man vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
...Att det talas om feminism på hans begravning är ju verkligen bara rakt igenom vidrigt. Folk har fan ingen skam i kroppen längre.

Som sagt. Slagtraet har sallan synts sa tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att vilja sätta dit de skyldiga feministerna, skall nu kallas "dynga om feminismen". Att kalla Lucas för pedofil för att hen har den sunda synen att man inte är kriminell om man aldrig gjort något kriminellt, skall kallas "respekt för Lucas".

Inte nagon har kallat L. for pedofil. Ni ar ju ta mig f*n inte kloka nagonstans. Maste ni verkligen borja ljuga for att fa fram er sak ?

Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Påstå bara inte att ni gör Lucas en tjänst när ni propagerar mot feminism så är de flesta av oss nöjda.

Jag uppskattar ditt intag i traden. Dessvarre sa hade val manga harinne hoppats pa att du skulle falla in i deras synsatt, trots att du i ditt forsta inlagg var ratt tydlig.
Citera
2014-07-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Om du inte har hört deras kampsång så kan det vara en idé att lyssna på den på youtube.

Kort och gott kan man väl säga att F! vill förgöra mannen, och på sätt och vis har dom ju fått sitt första offer nu.
F! är ett sådant äckligt parti att man får rysningar av vetskapen att det finns så fruktansvärt sinnessjuka människor som röstar på dem.
Eftersom F! stoltserar med att dom vill förgöra (avrätta) männen så anser jag att alla som röstar på F! bör förgöras.

F! vill inte förgöra männen, F! vill skapa ett jämställt samhälle där alla är lika mycket värda och alla har samma rättigheter oavsett vem du är (sexualitet, funktionshinder, etnicitet, hudfärg, kön osv). Eftersom att männen idag har ett övertag i många positioner så blir det lätt att folk misstolkar det som att man är emot männen personligen och att man anser sig vara bättre än dem. Så är det inte. Det är inte feminism.

Tyvärr finns det alltid personer inom ett parti som agerar fel och det är bara att beklaga. Jag är inte påläst om det här fallet så jag vågar inte uttala mig om vem som gjort fel och vad som har hänt men självklart är det hemskt att något sådant här har hänt, jättetråkigt.

Vad anser du om sådana som röstar på Sverigedemokraterna eller för all del Svenskarnas Parti?
Citera
2014-07-16, 16:49
Medlem
Citat:
Påstå bara inte att ni gör Lucas en tjänst när ni propagerar mot feminism så är de flesta av oss nöjda.

Nej, inte Lucas, men förhoppningsvis slipper andra samma öde. Jag tycker synd om Lucas och jag blir väldigt arg av det här. Skall jag ljuga och säga att jag inte gör det och helt dölja min ilska? Mår du bättre då? Kanske klarar jag inte av att visa respekt så som du vill det,
men tror du verkligen att du kan använda Lucas död till att omvända alla anti-feminister?
Är det viktigt för dig?

Varför börjar vi inte om? Något gemensamt intresse borde det väl ändå finnas? Vi vill väl alla att de skyldiga feministerna skall sättas åt? inte de oskyldiga feministerna, och inte för att de är feminister, utan för att de har mobbat ihjäl Lucas. Det kan man väl vilja helt oberoende av politiska åsikter?

Varför inte ägna tråden åt enbart det?
Hur kommer man dit?
Citera
2014-07-16, 16:57
Medlem
JPs avatar
Citat:
Anledningen till varför jag inte tycker att det är Micro som beter sig respektlöst åt i den här tråden är för att jag vet att Lucas skulle bli riktigt förbannad om hen såg vad folk försöker använda hens död till. Lucas säger själv klart och tydligt i sin näst sista tweet "fortsätt vara feminister", så det är därför jag tycker att det är otroligt respektlöst mot Lucas när några av er påstår att ni står på Lucas sida och samtidigt använder hens död som ett argument mot feminism.
Om Lucas hade blivit förbannad så får det vara så, jag har inte samma åsikter som Lucas och har därför lika stor anledning att bli förbannad på Lucas som Lucas på mig. Lucas äger inte frågan hur alla ska hantera/tolka/granska/diskutera det som skett, för han valde att skriva offentligt som han skrev och när någon som jag får reda på det kommer jag att agera som jag och ingen annan. Om din syn på respekt är så otroligt snäv är det väldigt tråkigt för dig, för då kommer du att känna mycket "respektlöshet" under ditt liv. Ja Lucas skrev "fortsätt att vara feminister" men han kanske inte menade "alla i UF ska fortsätta att vara precis som ni är", utan kanske syftade på att de skulle vara feminister men samtidigt ville att de skulle ha en bättre och mer hjärtlig attityd och att det finns en trångsynt och osund attityd bland vissa organisationer som mycket väl kan sättas under luppen och kritiseras hårt, eller vad tror du?
Senast redigerad av JP 2014-07-16 kl. 17:23.
Citera
2014-07-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

Inte nagon har kallat L. for pedofil. Ni ar ju ta mig f*n inte kloka nagonstans. Maste ni verkligen borja ljuga for att fa fram er sak ?

Du har rätt. Ber om ursäkt! Så direkt skrev hon inte, men det var ju tydligt var hon ville ha fokus istället för på de skyldiga mobbarna.
Citera
2014-07-16, 17:15
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, inte Lucas, men förhoppningsvis slipper andra samma öde. Jag tycker synd om Lucas och jag blir väldigt arg av det här. Skall jag ljuga och säga att jag inte gör det och helt dölja min ilska? Mår du bättre då? Kanske klarar jag inte av att visa respekt så som du vill det,
men tror du verkligen att du kan använda Lucas död till att omvända alla anti-feminister?
Är det viktigt för dig?

Varför börjar vi inte om? Något gemensamt intresse borde det väl ändå finnas? Vi vill väl alla att de skyldiga feministerna skall sättas åt? inte de oskyldiga feministerna, och inte för att de är feminister, utan för att de har mobbat ihjäl Lucas. Det kan man väl vilja helt oberoende av politiska åsikter?

Varför inte ägna tråden åt enbart det?
Hur kommer man dit?

Jag försöker inte använda Lucas död till att "omvända" antifeminster. Det jag blev upprörd över här var när några skrev att det var respektlöst mot anhöriga när det var en person här som fortfarande försvarade feminism som ideologi. I början var jag bara här för att förklara läget, men nu började några använda både mitt och Lucas namn för att få folk att hata feminismen. Det är fel och det var därför jag reagerade med några inlägg.
Tror folk har missförstått mig. Ni får hata feminism exakt hur mycket ni vill efter det som hände. Ni får tycka precis vad ni vill om Lucas och mig. Men säg för guds skull inte "tänk på Lucas anhöriga/Lucas, det är så synd om dem så nu måste feminismen försvinna för gott och de som inte håller med beter sig respektlöst mot dem", för då har ni fel så det bara skriker om det.
Citera
2014-07-16, 17:17
Medlem
Det framkommer ju lite mer om vem som gjort vad o den här tråden:

(FB) Gigantisk PK-skandal mörkas: F!:s ungdomsförbund näthatar transsexuell till självmord

Enligt vad Lucas och Lucas vänner skriver så är det ju inget snack om att de som gjort sig mest skyldiga feminister, t o m medlemmar i UF och även vissa som sitter i styrelsen.

Men det kommer väl micro133 snart försöka förklara bort med en pseudodiskussion om vad som verkligen är en feminist.
Det räcker antagligen inte att vara medlem eller sitta i styrelsen för UF, för då är man ju kanske inte "generellt" en feminist och har med feminism att göra, eller på något sätt rätt att representera feminismen.

Nu är fan lös....
Citera
2014-07-16, 17:23
Medlem
Citat:
Jag försöker inte använda Lucas död till att "omvända" antifeminster. Det jag blev upprörd över här var när några skrev att det var respektlöst mot anhöriga när det var en person här som fortfarande försvarade feminism som ideologi. I början var jag bara här för att förklara läget, men nu började några använda både mitt och Lucas namn för att få folk att hata feminismen. Det är fel och det var därför jag reagerade med några inlägg.
Tror folk har missförstått mig. Ni får hata feminism exakt hur mycket ni vill efter det som hände. Ni får tycka precis vad ni vill om Lucas och mig. Men säg för guds skull inte "tänk på Lucas anhöriga/Lucas, det är så synd om dem så nu måste feminismen försvinna för gott och de som inte håller med beter sig respektlöst mot dem", för då har ni fel så det bara skriker om det.

Men nu är det ju ingen här som säger så!
Förutom de pateter som rabiat försvarar feminismen med irrbloss och sjuka bortförklaringar.

Låt för all del feminismen leva kvar och frodas, men rensa ut de hatiska, mobbande, nedtryckande, hycklande, maktgiriga, ultraradikala, fascistiska feministerna ur leden.
För det är dem ni skyddar genom att hindra en granskning av den moderna feminismen och dess grupperingar och organisationer.

Varför är det så fel att belysa det hat som fått din vän att ta livet av sig?
Vill inte du att de ska sona sitt brott?
Vill du att de ska fortsätta sprida sitt hat i feminismens namn?
Citera
2014-07-16, 17:26
Medlem
Citat:

Ok, skall försöka, men varför svarar du inte på den viktiga frågan? Hur kommer vi åt de skyldiga? Är det verkligen helt oväsentligt för dig?
Jag är nyfiken. Jag förstår inte alls den biten.
Citera
2014-07-16, 17:28
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det framkommer ju lite mer om vem som gjort vad o den här tråden:

(FB) Gigantisk PK-skandal mörkas: F!:s ungdomsförbund näthatar transsexuell till självmord

Har har vi suttit i 84 sidor, och det jag velat se, Twitter mm, finns i en annan trad.
Citera
2014-07-16, 17:31
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Anledningen till varför jag inte tycker att det är Micro som beter sig respektlöst åt i den här tråden är för att jag vet att Lucas skulle bli riktigt förbannad om hen såg vad folk försöker använda hens död till. Lucas säger själv klart och tydligt i sin näst sista tweet "fortsätt vara feminister", så det är därför jag tycker att det är otroligt respektlöst mot Lucas när några av er påstår att ni står på Lucas sida och samtidigt använder hens död som ett argument mot feminism.
Tror du inte att Lucas skulle bli så mycket ledsnare av att höra Micro antyda att han va pedofil? Du är naiv som inte inser att Micro driver en hänsynslös agenda här i tråden - hon vill endast o uteslutande visa sitt aktiva motstånd o förakt för oss sk antifeminister.
Du har ingen aning om va Lucas egentligen tyckte o tänkte innerst inne - o du ska utge dig för att vara hans vän? Du borde fan i mig skämmas för att komma in här i tråden o sprida elakheter omkring dig!!
Citera
2014-07-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Har har vi suttit i 84 sidor, och det jag velat se, Twitter mm, finns i en annan trad.

Trodde att alla kände till den.
Micro har väl redan förnekat en del som står där, så därmed kan vi ju bedöma det som står där för sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in