2014-07-16, 12:47
Medlem
Vore roligt om FI blev lika hårdgranskade som SD blir. Det lär väl inte hända. Vänstermedias hyckleri.
Citera
2014-07-16, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Ang. det fetade i din text Burros; det va nog också därför som näthatet tog så pass hårt på Lucas - han blev utsatt o ifrågasatt som person, av sina sk feministvänner.

Håller med dig! I den sorts feminism som uttalas i dagens läge, finns inget utrymme för männen på allvar.

Ja självklart är det så, att bli ihjälmobbad av vad man ser som sin "familj" svider ju givetvis mycket värre.

Äsch feminism har alltid varit en kvinnokamp och inget annat, bara sorgligt att massa män likt Lukas luras till att tro något annat.
Citera
2014-07-16, 13:16
Medlem
Skall erkänna att det nog är svårt för mig att sätta mig in i Lucas liv. Jag umgås med människor från hela världen, och politiska åsikter täcker hela skalan. Sexuella preferenser varierar också. Jag har inte en tanke på att begå självmord. Helt främmande.

Hur levde Lucas? Är det rimligt att anta att de "vänner" som har anlänt till tråden alla är feminister? Kan det kanske vara så att han faktiskt levde under sekt-lika förhållanden utan någon som helst nära kontakt med andra tankesätt än de feministiska, 24 timmar om dygnet?
Citera
2014-07-16, 13:59
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Vad pratar du om? Majoriteten som har näthatat Lucas har varit meningsmotståndare. Rasister, homofober och transfober. Det kunde hen hantera. Men det var när Lucas egna, alltså personer på Twitter med högt inflytande, personer som var i samma ungdomsförbund som Lucas, personer som Lucas tidigare har tyckt om, började näthata som det blev för mycket.
Har du exempel/källa på det fetade? Och räknar du in feminister i denna skara?
Senast redigerad av JP 2014-07-16 kl. 14:22.
Citera
2014-07-16, 14:03
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det nedan citerade var ett direkt svar till ditt inlagg:
Och trots att Lucas van, som ar den enda i traden som faktiskt kande L och vet hur han var, vad han tyckte mm, sagt sitt, sa fortsatter antifeministerna sitt race....
Alikabadidi har all rätt att delge sin åsikt men det betyder inte att flera håller med i resonemanget!
Jag anser att feminismen bekänner färg i sitt agerande mot Lucas o sitt sätt att välja nonchalera hela händelsen nu efteråt. Jag anser att Micro är den som visat sig allra mest respektlös i denna tråd, både mot Lucas men också gentemot hans närmaste. Micro drivs av personliga syften o har ingen empati för det som hänt Lucas, dessutom så går hon i för att hela vägen skydda förövarna o på alla sätt försöka rättfärdiga det som drabbade Lucas. Inget bra sätt att agera medmänniska på anser jag.
Citera
2014-07-16, 15:30
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Alikabadidi har all rätt att delge sin åsikt men det betyder inte att flera håller med i resonemanget!
Jag anser att feminismen bekänner färg i sitt agerande mot Lucas o sitt sätt att välja nonchalera hela händelsen nu efteråt. Jag anser att Micro är den som visat sig allra mest respektlös i denna tråd, både mot Lucas men också gentemot hans närmaste. Micro drivs av personliga syften o har ingen empati för det som hänt Lucas, dessutom så går hon i för att hela vägen skydda förövarna o på alla sätt försöka rättfärdiga det som drabbade Lucas. Inget bra sätt att agera medmänniska på anser jag.

Anledningen till varför jag inte tycker att det är Micro som beter sig respektlöst åt i den här tråden är för att jag vet att Lucas skulle bli riktigt förbannad om hen såg vad folk försöker använda hens död till. Lucas säger själv klart och tydligt i sin näst sista tweet "fortsätt vara feminister", så det är därför jag tycker att det är otroligt respektlöst mot Lucas när några av er påstår att ni står på Lucas sida och samtidigt använder hens död som ett argument mot feminism.
Citera
2014-07-16, 15:36
Bannlyst
Citat:
Anledningen till varför jag inte tycker att det är Micro som beter sig respektlöst åt i den här tråden är för att jag vet att Lucas skulle bli riktigt förbannad om hen såg vad folk försöker använda hens död till. Lucas säger själv klart och tydligt i sin näst sista tweet "fortsätt vara feminister", så det är därför jag tycker att det är otroligt respektlöst mot Lucas när några av er påstår att ni står på Lucas sida och samtidigt använder hens död som ett argument mot feminism.

Du gör ju bara tvärtom och anser att Lukas var mer feminist än människa. Dina intentioner var en lögn från början i denna tråden. Du påstod dig vilja prata om saken och kontaktat media men även du vill bara försvara feminismen ser man nu, trist. Micro har ju redan erkänt i denna tråden att hon har noll empati för Lukas så snacket om att vara respektfull börjar bli gammalt.

Är det nu så att du har blivit hotad till tystnad och det är därför du plötsligt gör en 180 så pma mig så ordnar vi det.
Citera
2014-07-16, 15:37
Medlem
Citat:

Jag tror de ser Lucas som ett offer för den onda feminismen där hans ord inte var hans egna eftersom han var fullständigt hjärntvättad. Lucas visste inte vem han var i deras ögon och än mindre vad han tyckte. Han var feministernas nickedocka och sen tog de ihjäl honom för att de är så onda.

Och nu kan de framställa sig själva som goda människor.
Citera
2014-07-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag tror de ser Lucas som ett offer för den onda feminismen där hans ord inte var hans egna eftersom han var fullständigt hjärntvättad. Lucas visste inte vem han var i deras ögon och än mindre vad han tyckte. Han var feministernas nickedocka och sen tog de ihjäl honom för att de är så onda.

Snarare insåg han ju själv att han var feministernas nickedocka och ville ut. Tyvärr såg han bara en utväg.

Sedan tycker jag det är skamligt av feminister att kalla sig feminister. Dagens köns-rasister har ju inget gemensamt med ursprunglig feminism. Lucas insåg det, så när Lucas skriver om feminister tar jag åt mig. Jag har större rätt att kalla mig feminist än någon inom FI eller femen, men jag vägrar att göra det, just på grund av FI och femen och andra extremister.
Citera
2014-07-16, 15:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Du gör ju bara tvärtom och anser att Lukas var mer feminist än människa. Dina intentioner var en lögn från början i denna tråden. Du påstod dig vilja prata om saken och kontaktat media men även du vill bara försvara feminismen ser man nu, trist. Micro har ju redan erkänt i denna tråden att hon har noll empati för Lukas så snacket om att vara respektfull börjar bli gammalt.

Är det nu så att du har blivit hotad till tystnad och det är därför du plötsligt gör en 180 så pma mig så ordnar vi det.
Nej, jag har inte sagt att jag har noll empati för Lucas. Jag har sagt eftersom jag inte kände Lucas så blir jag inte känslomässigt upprörd - det påverkar inte mitt liv och min tillvaro.

Att inte falla in i en känslostorm innebär dock inte att man inte kan känna både empati och respekt för det en person stod för.
Citera
2014-07-16, 15:50
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros

Ett: Mina intentioner har från början varit att bara förklara läget och hoppats att folk skulle förstå och typ känna sig nöjda. Insåg senare att det kanske inte skulle gå så bra.
Två: Media kontaktade mig, inte jag dem.
Tre: Jag försöker prata om saken och hur jag tänker, men det gör ingen nytta. Jag är inte här som Lucas alterego utan jag är här som Lucas vän.
Fyra: Jag kräver inte att någon ska känna empati för Lucas, däremot kräver jag att ingen ska påstå sig känna empati för Lucas samtidigt som de menar att allt är feminismens fel.
Fem: Jag är inte med i UF och har inte sympatier för F!, utan är en vän från Lucas hemort i Hälsingland.
Ni måste förstå att jag inte har några intentioner att sprida någon propaganda eller rentvå de personer som är med i UF (för övrigt är jag förmodligen lika irriterad på det ungdomspartiets "uttalanden" om saken som ni är) utan jag ville bara komma hit och försöka få folk att förstå situationen bättre. Problemet är att jag har blivit så djävulskt provocerad av alla som har skrivit massor av dynga om feminismen "FÖR LUCAS SKULL". Någon nämnde att Micro beter sig respektlöst mot Lucas och hens anhöriga, well jag råkar vara en av Lucas anhöriga och känner nästan samtliga av hens anhöriga och vet att jag kan tala för alla av oss när jag säger att det just nu är ni som kommer till tråden för att hata mot feminismen som beter er respektlöst mot Lucas, mig och alla andra. Under nästan hela Lucas begravning talades det om Lucas kamp för feminism. Snälla förstå att för mig handlar mitt inträde här mer om att försöka göra vad Lucas förmodligen hade önskat av det här istället för att försöka vinna politiska poäng.
Citera
2014-07-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Snarare insåg han ju själv att han var feministernas nickedocka och ville ut. Tyvärr såg han bara en utväg.

Sedan tycker jag det är skamligt av feminister att kalla sig feminister. Dagens köns-rasister har ju inget gemensamt med ursprunglig feminism. Lucas insåg det, så när Lucas skriver om feminister tar jag åt mig. Jag har större rätt att kalla mig feminist än någon inom FI eller femen, men jag vägrar att göra det, just på grund av FI och femen och andra extremister.

Jaså det insåg han. Och då tog han livet av sig. Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in