2014-07-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast de mothugg hon fick från motståndare spelade ju ingen roll, precis som du (troligtvis) inte kommer att hänga dig bara för att jag nu säger att du har fel. Det var just att de som var på hennes sida vände sig mot honom och sedan förföljde honom på nätet tills hon gav upp som däremot uppenbarligen spelade roll. Jag vet inte ens hur man kan försvara detta.

Och att Micro, och du, och diverse andra ändå gör det är oerhört smaklöst.

Var någonstans har jag försvarat att man gett sig på Lucas överhuvudtaget?
Citera
2014-07-17, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie

Varje gång du försöker flytta fokus till oss gör du just det.
Citera
2014-07-17, 13:10
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Så du håller med Burros?
Citera
2014-07-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Så du håller med Burros?

Om vadå?
Citera
2014-07-17, 13:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Dock drar jag det inte till den retorik av offerskuldbeläggande som du gör. Det låter verkligen som att du ursäktar förövarna med allt snack om att Lucas visste att han provocerade. Händelsevis så kom ju inte trakasserierna från anti-pedofilerna.

Vad vill du ha sagt med att Lucas var en provokatör? Det var hen knappast ensam om i de feministiska leden.
Nej, jag ursäktar inga förövare - vi vet inte ens vilka dessa skulle vara och vem skulle gjort vad för att förtjäna epitetet förövare.

Jag konstaterar att Lucas inte var något "offer" - utan hen faktiskt medvetet valde att provocera vissa led - inom och utom feminismen - väl medveten och med syfte att väcka reaktioner.

Och nej, Lucas är inte ensam om att provocera till debatt - däremot gjorde han just det och ansåg sig ha rätten att göra det - därmed kan han inte heller ha räknat med annat än att det också skulle väcka motstånd hos en del.

Lucas hoppades inte på(såvitt vi sett) för att hen var hen utan för de åsikter hen framförde och sättet hen framförde dem på .. Vilket är skillnad.
Senast redigerad av micro113 2014-07-17 kl. 13:31.
Citera
2014-07-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det säger jag inte.

Kommentarer i den här tråden som anser att de i egenskap av "kompisar" skulle ha haft det ansvaret - därav ifrågasättandet av varifrån uppfattningen av "kompis-relationen" kommer.
det där har jag helt missat, vem säger att vilka skulle ha haft vilket ansvar? Mobbarna eller hans nära vänner, eller övriga i UF. Hänger inte alls med.

Citat:
Ja, det var bidragande enligt Lucas vänner - för de som inte stod hen nära och har varit i kontrovers med Lucas på nätet är det dock en bedömning de inte kan göra - dvs att deras motstånd och uttryck ihop med annat skulle kunna få sådana konsekvenser.
och det var bidragande enligt Lucas själv enligt hans egna tweets.

Vart vill du komma med det? Att de inte kunde fatta att deras mobbing skulle bidra till hans självmord. Det är väl klart att de inte insåg det.

Citat:
Hittills har ingenting redovisats som är ens nära vad uthängda på Flashback får utstå.
Nej, absolut inte och ingen annan än du har jämfört hans situation med personer som har blivit uthängda på Flashback. Vad har det med saken att göra? Ska sånt beteenden urskuldas för att det finns andra som beter sig värre? Dessutom handlar det ju om det där som vi har diskuterat att vissa tar åt sig mer när de får skit från ens egna eller människor som man tror är ens vänner. Du säger att det är individuellt men det råder ju ingen tvekan om att just Lucas precis som jag fungerade på det viset. I alla fall enligt både han själv och hans vän här i tråden.

Citat:
Jag tycker å andra sidan att det du säger nu är ett minimerande av transpersoner. Du uttrycker dig som om de skulle vara någon "egen sort" med givna egenskaper - medan Lucas (och andra jag känner) istället framhäver att de är människor som andra, individer med olika egenskaper som alla andra.

Att behandla en människa med silkesvantar för att man räknar den till en särskild sort är knappast respektfullt någonstans.
nej, självklart inte. Visst är det individer som alla andra. Jag skrev kan vara. Du vet lika väl som jag att det inte är ovanligt att transpersoner kan må dåligt och Lucas skrev ju faktiskt en hel del att han mådde dåligt av kritiken redan när mobbingen började. Menade bara att jag tänkte mig att ett förbund som UF borde ha varit mer lyhörda och känsliga för något sånt här än många andra ungdomsförbund.

Att försöka få det till att jag säger att man ska behandla transsexuella med silkesvantar på grund av deras läggning när jag påpekar att jag har förväntat mig mer tolerans av ett hbtqvänligt ungdomsförbund känns jävligt lågt.
Citera
2014-07-17, 13:32
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jag konstaterar att Lucas inte var något "offer" - utan hen faktiskt medvetet valde att provocera vissa led - inom och utom feminismen - väl medveten och med syfte att väcka reaktioner.
Så det berättigar näthatande och att driva folk till självmord?
Citera
2014-07-17, 13:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
det där har jag helt missat, vem säger att vilka skulle ha haft vilket ansvar? Mobbarna eller hans nära vänner, eller övriga i UF. Hänger inte alls med.

och det var bidragande enligt Lucas själv enligt hans egna tweets.

Vart vill du komma med det? Att de inte kunde fatta att deras mobbing skulle bidra till hans självmord. Det är väl klart att de inte insåg det.

Nej, absolut inte och ingen annan än du har jämfört hans situation med personer som har blivit uthängda på Flashback. Vad har det med saken att göra? Ska sånt beteenden urskuldas för att det finns andra som beter sig värre? Dessutom handlar det ju om det där som vi har diskuterat att vissa tar åt sig mer när de får skit från ens egna eller människor som man tror är ens vänner. Du säger att det är individuellt men det råder ju ingen tvekan om att just Lucas precis som jag fungerade på det viset. I alla fall enligt både han själv och hans vän här i tråden.
Hyckleriet i tråden.

De som klanen på Flashback ägnar sig åt skall absolut inte klassas näthat -oavsett hur det uppfattas av mottagaren och oavsett hur grova påhoppen är..

När det gäller att man kan peka på feminister kan man dock skrika näthat utan att ens veta vad man pratar om ..

Hyckleriet är relevant - eftersom hela tråden är en kränkning av Lucas och det Lucas stod för.

Citat:
nej, självklart inte. Visst är det individer som alla andra. Jag skrev kan vara. Du vet lika väl som jag att det inte är ovanligt att transpersoner kan må dåligt och Lucas skrev ju faktiskt en hel del att han mådde dåligt av kritiken redan när mobbingen började. Menade bara att jag tänkte mig att ett förbund som UF borde ha varit mer lyhörda och känsliga för något sånt här än många andra ungdomsförbund.

Att försöka få det till att jag säger att man ska behandla transsexuella med silkesvantar på grund av deras läggning när jag påpekar att jag har förväntat mig mer tolerans av ett hbtqvänligt ungdomsförbund känns jävligt lågt.
Jag vet att det inte är unikt för transpersoner - människor kan må dåligt - och det är sannerligen ingenting som hycklargänget tar hänsyn till utan snarare vänder mot människor i sina drev.

Nej, det är inte lågt - för du hänvisade till att den extra hänsynen skulle tas just för att hen var trans.

Dessutom är ju det konstigt att F! och UF plötsligt förväntas stå för tolerans helt plötsligt - givet vad som normalt sägs om dem här på Flashback.
Citera
2014-07-17, 13:38
Medlem
Citat:
Nej, jag ursäktar inga förövare - vi vet inte ens vilka dessa skulle vara och vem skulle gjort vad för att förtjäna epitetet förövare.
Det vet vi ju? Tweetarna finns ju bevarade?
Citat:

Och nej, Lucas är inte ensam om att provocera till debatt - däremot gjorde han just det och ansåg sig ha rätten att göra det - därmed kan han inte heller ha räknat med annat än att det också skulle väcka motstånd hos en del.

Lucas hoppades inte på(såvitt vi sett) för att hen var hen utan för de åsikter hen framförde och sättet hen framförde dem på .. Vilket är skillnad.
Alla som blir mobbade ses som provokatörer av mobbarna, sen kan provokationen bestå i vad de säger vad de gör eller bara att "de är så jävla fula"

Det börjar verkligen kännas som du har en lite otäck människosyn.
Citera
2014-07-17, 13:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Det vet vi ju? Tweetarna finns ju bevarade?
Länka då till det näthatet.

Citat:
Alla som blir mobbade ses som provokatörer av mobbarna, sen kan provokationen bestå i vad de säger vad de gör eller bara att "de är så jävla fula"

Det börjar verkligen kännas som du har en lite otäck människosyn.
Det börjar verkligen kännas som att du inte väljer att vantolka utan bara har svårt att förstå.
Citera
2014-07-17, 14:11
Medlem
micro113s avatar
Det man kan förvänta sig av FU och F! är att de tar en titt på hur deras företrädare betett sig och gör en bedömning om de verkligen är rätt personer att företräda deras parti ...

Precis som man gjorde med Lucas och hans utlägg på nätet m a o.
Citera
2014-07-17, 14:17
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Det man kan förvänta sig av FU och F! är att de tar en titt på hur deras företrädare betett sig och gör en bedömning om de verkligen är rätt personer att företräda deras parti ...
Då skulle väl i princip hela FI avfolkas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in