Citat:
Ursprungligen postat av
PlanBoksBok
[/b]
Ursäkta Anonymare, men ditt försvar av MN o RÅ avslöjar allt om dig.
Jag kan säga exakt vad det avslöjar om mig, enligt mig själv, dvs du behöver inte gissa/spekulera:
Jag tycker att flertalet här är väldigt snabba med att kritisera och döma MN, Riksåklagaren, kvinnorna och deras advokater. Det insinueras om sinnessjukdom hit och dit, diverse konspirationsteorier osv. Givet att mycket talar för att det som sker är (eller i alla fall
kan) vara helt legitimt och i sin ordning, kanske baserat på information som inte är allmänt tillgänglig, då tycker jag faktiskt inte att det är OK att svartmåla dessa personer, offer samt yrkesarbetande jurister i en mycket svår och utsatt situation. Jag kan nog säga att detta är huvudanledningen till varför jag ändå fortsatt att skriva här och kanske gör det lite till i anslutning till morgondagens beslut i alla fall. Assange verkar vara korkad nog att straffa sig själv, låt honom göra det då, men ert beteende mot de här personerna är
inte OK enligt min mening.
Vissa är väldigt tydliga med att påpeka oskulden hos Assange, med tillhörande konspirationsteorier, men när det kommer till offren och deras försvarare, ja då bara regnar det anklagelser och insinuationer, påstådd sinnessjukdom, misstankar om brott, ja så långt i från oskuldspresumtionen man kan komma. Jag upplever detta beteende som extremt irrationellt. Kanske kan min kritik mot detta åtminstone ta ner det något snäpp.
Utöver min kritik mot beteendet här så vill jag liksom ni andra bara förstå vad som sker, vad Assange har gjort, om det är ett brott osv. Och givetvis att rättvisan ska segra.