2014-07-15, 14:22
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag ställde en fråga till dig som du undviker att svara på, hur kan en fråga vara att svamla?

Så för tredje gången kan du svara på detta:

Har det helt brunnit ? Du kan inte se i inlagget jag lankade till att det besvarar det du fragar efter ?
Vad ar det du ar ute efter, egentligen ?
Citera
2014-07-15, 14:23
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok. Kan du svara på två enkla frågor med ja eller nej?

1. Tycker du att de som mobbat ihjäl Lucas skall stå till svars för sina handlingar?
2. Anser du att LD hatar män och även små pojkar pga deras kön?

Ja, om det kommer fram konkreta bevis.
LD har en egen trad dar ni kan diskutera henne.
Citera
2014-07-15, 14:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Har det helt brunnit ? Du kan inte se i inlagget jag lankade till att det besvarar det du fragar efter ?
Vad ar det du ar ute efter, egentligen ?

Det exemplet är två dagar gammalt och efter den här händelsen. Det är alltså först nu när detta kommer upp som du för första gången går ut och säger att det är fel att generalisera, du har aldrig gjort det innan?

Du blir förstås inte så trovärdig om du först nu efter denna händelse går ut och säger att det är fel att generalisera och anklaga en hel grupp.
Citera
2014-07-15, 14:30
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Det exemplet är två dagar gammalt och efter den här händelsen. Det är alltså först nu när detta kommer upp som du för första gången går ut och säger att det är fel att generalisera, du har aldrig gjort det innan?

Du blir förstås inte så trovärdig om du först nu efter denna händelse går ut och säger att det är fel att generalisera och anklaga en hel grupp.

Sa du vill mao att jag skall sitta och leta upp gamla inlagg, for att du skall bli nojd ?

Vad du tycker om min trovardighet bryr jag mig liksom inte ett dugg om. Du stallde en fraga, du fick ett svar. Sedan ar det upp till dig att bedoma trovardigheten. Anser du den vara noll sa far du gora det.
Citera
2014-07-15, 14:34
Medlem
Citat:
Det ar besvarat. Det var du som tog upp radialfeminister och jag gav dig ratt i det. Bara for att du inte far det svaret du vill innebar det inte jag inte svarar. Vilket en del av er tycks tro.

Om du svarar på andra frågor som inte ställs så är det ett högst osakligt svar, det måste t o m du inse.

Citat:
Nej, du har varit forvanansvard "sansad" i dina senaste inlagg

Jag är på bra humör.
Och hur hör det hit, det var din oförmåga/ovilja att ta till dig argument som nämndes.

Citat:
Men vi lar inte komma langre i den har fragan utan att om och om alta vad som redan blivit sagt ett flertal ganger.

Nej, det är verkligen inte besvarat!

Du undviker flera frågeställningar och försöker flytta fokus.
Du dravlar om helt ovidkommande saker för att försöka förvirra och kasta rök.

Varför tar du upp att du blev kallad SD-are av en annan användare, i en annan tråd, som inte ens deltar här?
Varför drar du upp att det kanske kan se ut så här i andra grupper och att Reinfeldt kanske skakar på huvudet åt vissa?
Varför proklamerar du att du tycker mobbing är förkastligt, jag tror de flesta kan hålla med om det och är redan medvetna om att du tycker det?

Ser du inte problematiken i att de feminister som hörs och syns mest är de som beter sig illa, hatar och förtrycker?
Vilka tycker du är ansvariga att belysa det här problemet, ett problem som du själv erkänner existerar?
De seriösa feministerna som står för rättvisa, tolerans, kärlek och jämlikhet kanske?

Men eftersom de uppenbarligen inte gör det, utan mörkar och sopar under mattan, samt låter dem hållas, då får väl vi andra göra det?
Den som tiger samtycker heter det ju.
Och den som försvarar, möjliggör och främjar bör ju då samtycka än mer, eller hur?
Citera
2014-07-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ja, om det kommer fram konkreta bevis.
LD har en egen trad dar ni kan diskutera henne.

Förnekar du fortfarande bevisen?

Lucas är död!

Lucas skev följande och ljög med säkerhet inte:
Jag orkar inte med hatet från UF:s medlemmar samt andra etablerade feminister. Det är jävligt lätt att hata, men det är svårt att ta emot.

När skall myntet trilla ner?

Uppenbarligen ser du inte hatet från LD heller. Hatar du lika djupt själv kanske? Är det därför du är så blind? Är du en av feministerna som Lucas talar om? Någon borde ju rimligtvis kunna hänga även här.
Citera
2014-07-15, 14:36
Medlem
Citat:
Sa du vill mao att jag skall sitta och leta upp gamla inlagg, for att du skall bli nojd ?

Det efterfrågade du själv av mig senast igår, så då är det väl ganska rimligt att du själv gör det?
Hur var det med hyckleriet...?
Citera
2014-07-15, 14:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Vad du tycker om min trovardighet bryr jag mig liksom inte ett dugg om. Du stallde en fraga, du fick ett svar. Sedan ar det upp till dig att bedoma trovardigheten. Anser du den vara noll sa far du gora det.

Nej du vet väl om du har argumenterat mot att anklaga män som grupp tidigare innan denna händelse och om du påstår att så är fallet så tror jag på dig även om du inte kan hitta ett inlägg som styrker det.
Citera
2014-07-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Förnekar du fortfarande bevisen?

Lucas är död!

Lucas skev följande och ljög med säkerhet inte:
Jag orkar inte med hatet från UF:s medlemmar samt andra etablerade feminister. Det är jävligt lätt att hata, men det är svårt att ta emot.

När skall myntet trilla ner?

Uppenbarligen ser du inte hatet från LD heller. Hatar du lika djupt själv kanske? Är det därför du är så blind? Är du en av feministerna som Lucas talar om? Någon borde ju rimligtvis kunna hänga även här.

Finns de namngivna de som Lucas talar om?
Citera
2014-07-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Finns de namngivna de som Lucas talar om?

Så fort de rätta feminsterna börjar ta en gnutta ansvar, kan man säkert få fram namn. Det är väl klart!
Offentlig uthängning är eventuellt överdrivet att förvänta sig av t ex UF. Rimligt är snarare ett offentligt tillkännagivande av att man är medveten om det här, och att man har tagit steg för att undvika att något liknande händer i framtiden.

PLUS, en fet djävla ursäkt !!!

Journalister borde däremot ha intresse av att hänga ut skyldiga med precis samma styrka som i andra liknanade sammanhang, men svensk media är ju helt förstörd.
Senast redigerad av ManManne 2014-07-15 kl. 14:52.
Citera
2014-07-15, 14:54
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jo det ar det, jag gillar inte kollektiva skuldbelaggningar oht. Vilka har anvander sig av det for att tycka det ar fel nu ?

Citat:
...
Bast att kolla det.Varfor skulle det vara fel att att titta pa enskilda individer och inte grupp ?

Kom nu inte med "feminister anklagar alla man..." for du kommer inte hitta ett inlagg dar jag uttryckt den asikten.

Citat:
Nej du vet väl om du har argumenterat mot att anklaga män som grupp tidigare innan denna händelse och om du påstår att så är fallet så tror jag på dig även om du inte kan hitta ett inlägg som styrker det.

Sa varfor skullle ytterligare en bekraftelse gora skillnad nar du hitills verkar ha missat vad jag sagt alternativt inte ar nojd med vad jag sagt ?

Nu tanker jag inte ga mer OT i traden ang. detta, Du far tro precis vad du vill, faktiskt.
Citera
2014-07-15, 15:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Sa varfor skullle ytterligare en bekraftelse gora skillnad nar du hitills verkar ha missat vad jag sagt alternativt inte ar nojd med vad jag sagt ?

Nu tanker jag inte ga mer OT i traden ang. detta, Du far tro precis vad du vill, faktiskt.

Att du nu efter denna händelse säger att du inte gillar kollektiva skuldbelaggningar och inte har ägnat dig åt det själv tidigare är förstås bra men min fråga var om du tidigare när män har skuldbelagts gått ut och sagt att det är fel, som du gör nu när feminister skuldbeläggs.

Om du endast aktivt säger att det är fel när feminister anklagas i grupp men håller tyst när män anklagas i grupp blir du inte lika trovärdig i motstånd mot detta.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-07-15 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in