2014-07-15, 12:59
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, sådana som du som blint försvarar något utan att tänka efter utan bara styrs av sina känslor och tron på att man står för "det Goda".
Precis som vänstervåldet.

Lucas verkade varit en feminist ut i fingerspetsarna och skulle nog(enligt hans vän och tweets) inte vilja att feminismen i sig får skulden för det här, och det är ju knappast ideologin i sig som gjort sig skyldig till det här.
Men nu är det ju så att dagens feminism har blivit shanghaiad av en massa militanta radikalfeminister som beter sig som fascister, och det kan ju knappast vara det feminism handlar om i grunden.

Problemet är väl att de radikala drar sig till något de kan kämpa för och när de inte har en anledning att slåss längre, vi lever ju trots allt i ett av de mest jämlika länder i världen, så hittar de vad som helst att angripa som ens bär en skugga av något de ogillar.
Oftast blir det missriktat(titta bara på F!s partiprogram), och en snöbollseffekt uppstår där de eldar på varann likt den religiösa väckelserörelsen de liknar.

Det är verklighetsfrånvänt och kontraproduktivt, men fortlever i sin sjuklighet och framförallt sin slutenhet och sin självframkallade isolering.

Radikala och hatfulla feminister verka ha mobbat Lucas tills han lämnade rörelsen iallafall?
En rörelse vars ideologi han vurmade för och vars budskap han hade som hjärtefråga.
Gruppens medlemmar gjorde detta, ochvad består gruppens medlemmar av?
Jo, feminister.
Inte alla feminister, men de feminister som skriker högst, hatar mest, syns mest.
Vad blir då allmänhetens bild, speciellt när man verkar skydda dessa individer genom att mörka hela historien....?

Och senast igar blev jag anklagad for att vara Jimmie Akessons lakej och SD-vurmare

Ja det finns radikalfeminister som gor feminismen en otjanst, iaf i mina ogon. Detta ar ju inget som ar unikt for just feminism. Jag ar ratt saker pa att Jimmie Akesson, Reinfeldt mm sitter och suckar nar de ser vilka uttalanden en del medlemmar gor te.x

Jag anser alla mobbing forkastlig, jag kallar inte all mobbing for "nathat", det gor inte saken mindre illa for det. Jag kallar inte all meningskiljaktighet for vare sig mobbing eller "nathat" heller.
Citera
2014-07-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Vad pratar du om? Majoriteten som har näthatat Lucas har varit meningsmotståndare. Rasister, homofober och transfober. Det kunde hen hantera. Men det var när Lucas egna, alltså personer på Twitter med högt inflytande, personer som var i samma ungdomsförbund som Lucas, personer som Lucas tidigare har tyckt om, började näthata som det blev för mycket.

Ok. Köper att rasister, homofober och transfober visat hat, och det borde du känna till bättre än mig, men det hatet är inte topic. Det hatet var inte dödligt. Det hatet pratar jag inte om just nu och det hatet har heller inget med anti-feminism att göra, eller är du av annan åsikt?

(Uppskattar för övrigt att du deltar i tråden! )
Citera
2014-07-15, 13:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Du efterfragade ett ex, jag gav dig ett.

Om ni pastar att jag sagt nagot sa far ni belagga det. Jag kan liksom inte sitta och odsla tid pa att leta upp inlagg som motsager det ni havdar. Det ser du val sjalv hur galet det blir ?

Det ar alltid fel att skuldbelagga en hel grupp for vad enskilda indivder gor, oavsett.
Ar detta tillrackligt tydligt ?

Nej det var inte tydligt eftersom du på nytt undvek frågan.

Har du någon gång tidigare när män har blivit anklagade i grupp sagt att det är fel, eller har du enbart nu när feminister är anklagade sagt det?
Citera
2014-07-15, 13:10
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Har du någon gång tidigare när män har blivit anklagade i grupp sagt att det är fel, eller har du enbart nu när feminister är anklagade sagt det?

Och du svammlar pa som vanligt. Jag gav dig ett ex. Vad var fel pa det ?
Citera
2014-07-15, 13:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När det på gruppnivå sker eller upprätthålls attityder/handlingar etc som är negativa.

Därför att vara någon som medverkar/möjliggör till exempel oönskade normer är inte detsamma som att vara direkt delaktig i andra individers direkta handlingar.

Ett sådant exempel kan vara när en grupp stillatigande låter något ske, mobbing t ex - gruppen kan då kritiseras för sin passivitet, men fortfarande inte ställas till svars för den enskilda individens handling.

Det låter som en träffande beskrivning av det här fallet. Det är alltså enligt dig rätt att anklaga feministerna för detta?
Citera
2014-07-15, 13:56
Medlem
Citat:
Och senast igar blev jag anklagad for att vara Jimmie Akessons lakej och SD-vurmare

Ja, jag såg det. Det var oerhört märkligt.
Förstår inte hur det har med saken att göra nu?

Citat:
Ja det finns radikalfeminister som gor feminismen en otjanst, iaf i mina ogon. Detta ar ju inget som ar unikt for just feminism. Jag ar ratt saker pa att Jimmie Akesson, Reinfeldt mm sitter och suckar nar de ser vilka uttalanden en del medlemmar gor te.x

Så är det säkert.
Men vad har det med tråden och ämnet att göra?

Citat:
Jag anser alla mobbing forkastlig, jag kallar inte all mobbing for "nathat", det gor inte saken mindre illa for det. Jag kallar inte all meningskiljaktighet for vare sig mobbing eller "nathat" heller.

Nähe, och det här berättar du för att...?

Varför svarar du inte på något av det jag skrev i mitt inlägg, som du citerade, istället för att kasta rök och irrbloss?
En enda beröringspunkt hade du lyckats få in (fetad),och den försökte du bortförklara direkt genom att flytta fokus.

Fullkomligt oärligt, osakligt och oseriöst.
Och då är du ändå den mest sansade och sakliga av tokorna. (Oj, nu försvann hela mitt inlägg i din värld, bara p g a ett ord....)
Citera
2014-07-15, 14:01
Medlem
Citat:

Hör inte du till dem som även försvarar LD och hennes helt bottenlösa svarta hat? Eller kommer jag ihåg fel?
Citera
2014-07-15, 14:14
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Hör inte du till dem som även försvarar LD och hennes helt bottenlösa svarta hat? Eller kommer jag ihåg fel?

Nej.
Jag har tagit henne i forsvar nar hon far motta direkta mordhot och nar motstandarna drar in hennes barn. Jag haller med henne om en del, en del annat inte.
Citera
2014-07-15, 14:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag ställde en fråga till dig som du undviker att svara på, hur kan en fråga vara att svamla?

Så för tredje gången kan du svara på detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Citera
2014-07-15, 14:18
Medlem
Citat:
Nej.
Jag har tagit henne i forsvar nar hon far motta direkta mordhot och nar motstandarna drar in hennes barn. Jag haller med henne om en del, en del annat inte.

Och du förstår inte vad som händer när du försvarar en person som beter sig som LD...?
Hon får vatten på sin kvarn när det gäller precis allt, och kan med förnyad energi fortsätta precis på det sättet, viss om att hon har andra bakom sig.

Och nej, mordhot och att dra in någons barn är givetvis inte ok, så kom inte dragandes med det ickeargumentet.
Citera
2014-07-15, 14:19
Medlem
Citat:
Nej.

Ok. Kan du svara på två enkla frågor med ja eller nej?

1. Tycker du att de som mobbat ihjäl Lucas skall stå till svars för sina handlingar?
2. Anser du att LD hatar män och även små pojkar pga deras kön?
Citera
2014-07-15, 14:19
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Varför svarar du inte på något av det jag skrev i mitt inlägg, som du citerade, istället för att kasta rök och irrbloss?
En enda beröringspunkt hade du lyckats få in (fetad),och den försökte du bortförklara direkt genom att flytta fokus.

Fullkomligt oärligt, osakligt och oseriöst.
Och då är du ändå den mest sansade och sakliga av tokorna. (Oj, nu försvann hela mitt inlägg i din värld, bara p g a ett ord....)

Det ar besvarat. Det var du som tog upp radialfeminister och jag gav dig ratt i det. Bara for att du inte far det svaret du vill innebar det inte jag inte svarar. Vilket en del av er tycks tro.

Nej, du har varit forvanansvard "sansad" i dina senaste inlagg

Men vi lar inte komma langre i den har fragan utan att om och om alta vad som redan blivit sagt ett flertal ganger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in