Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2014-07-15, 10:46
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimlensHemlighet
Jag vill bestämt avråda er som tänker besöka tingsrättsförhandlingen imorgon onsdag att gå dit. Det kommer antagligen att finnas både privata och offentliga underrättelsetjänster på plats, och folket på Lovön kommer att plocka upp era mobiltelefonsignaler från basstationerna runt Stockholms tingsrätt.

Du kan lugnt räkna med att alla i tråden är kartlagda redan. Tro inget annat. Det är bara naivt.
Därför tror jag det är ännu viktigare att visa att vi inte är rädda för deras Gestapofasoner.
Kan kanske bli svårt att besöka USA i framtiden men det är deras förlust.

Varför jag har denna åsikt?
Läs mitt inlägg här:
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Citera
2014-07-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nå, Hague har under längre tid ansetts som ett dåligt kort för Cameron, och med ett år kvar till valet så är det inte förvånande att han får gå. Detta handlar nog mer om att dels få in yngre förmågor, dels om att få en Euroskeptiker på utrikesposten.

Ja, det där med utrikesministrar är ett bekymmer, och det denna tråd har avslöjat främst, är att Sverige inte har utrikespolitik eller en genuin politisk tillhörighet i världsamfundet. Den hävdvunna neutraliteten har pladdrats bort med konstiga allianser och möten där man framförde sina dolda agendor/politik om allt möjligt, för kortsiktiga intressen utan att beakta vår gemensamma säkerhet.

Det är en utrikespolitik som visar på brist på impulskontroll, eller långsiktighet, där man agerar enligt ett impulsivt ego. Saker brukar lösa sig, när man har med snälla svenskar att göra, som aldrig vågar säga ifrån. Omgivningen har gått på myten som uppstått, att de mött en överlägsen intelligens som de gör bäst i att beundra och lyda.

Men sanningen är att vi står utan försvar eller allinser i världssamfundet, och avsagt oss neutraliteten som de facto fungerat tidigare under krigen i Europa. Men inget konkret har ersatt det som vi förlorat. Ingen vet i dag vad svensk politik är och hur vi kommer förhålla oss i en osäker värld i framtiden, eller om vi kommer få gratis skydd av andra.

Assange är från svensk sida ytterligare en idiotisk sak man hittar på när man ska ersätta viktiga principer med nonsens. Oturen var att Assange inte hade våldtagit någon och därför blev det fiasko och pannkaka av den "geniala" utrikespolitiska "tanken" att lösa värlsproblem från svensk sida, eller bidraga med något av värde, typ Assange!

Men tanken var väl att lösa två problem samtidigt. Det har visat sig att man kan räkna med svensk press när det gäller, från den löjliga pressetiken, till andra påhitt som sätter stopp för det fria ordet. Det som lockade Assange till Sverige är en paradlagstiftning likt en paradhanduk i köket som döljer de skitiga handdukarna. Svenskarna vet var gränsen för yttrandefrihet går, i förhållande till en tryckfrihetsförordning som man stolt kan visa upp. Assange förstod inte de dubbla budskap vi som bor här måste lära oss.

Svensk utrikespolitik fick smaka på svenskt rättsväsende och dess aktörer när rättsrötan är som värst. Men som man sår får man skörda!

Chansen man hade att vara handlingskraftig och smart och förhandla om Assanges frihet för egen vinning internationellt, gick åt helvete för att man under lång tid tolererat ett rättsväsende där legaliteten och objektiviteten lyser med sin frånvaro. Nu gick det inte att sopa igen spåren med fejkad bevisning inför världssamfundet. Och kalla saken fri bevisvärdering. Eller luta sig på trovärdighets argumentation som ersätter bevis.

Man utgick från regeringen igen, att Sverige har ett fungerande rättsväsende och att Assange var skyldig. En aningslös presumtion!

Assange var på fel plats vid fel tillfälle, när man tyckte att Assange kunde lösa fler svenska problem, och det var den idiotiska tilltron till svenskt rättsväsende som gjorde denna sak till att bli en internationell affär. Den tysta diplomatin bygger på svenskens likgiltighet inför utrikespolitiken, och allt som inte har med plånboksfrågor att göra. Och en tilltro till rättsväsendet tills de drabbas själva.

Nu visade det sig att Assange är intelligent och inte särskilt lydig eller förutsägbar. Det är en ren njutning att han avslöjar hur det intrigeras inom svenskt rättsväsende! Assangesaken visar att det är ett normalt förfarande att flera aktörer inom rättsväsendet möts och gör upp rättsprocesser på förhand och ger sken av att det var en legal hantering. För de vet hur en dom ska skrivas för att täcka över skiten.

Nu blir det intressant på onsdag att betrakta vad som kommer hända och hur se löser situationen för att rädda ansiktet på de okunniga politiker vi har som gick på samma mina som domstolar tidigare gjort när folk typ Qvickgänget, är i farten och härjar inom rättsväsendet med ogrundade processer.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-07-15 kl. 11:10.
Citera
2014-07-15, 11:15
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ibland är det tur att tråden ligger i konspirationsforumet.

Timingen. Bernad, timingen.

Hague är knappast gammal i sammanhanget. Född 1961. Han får gå av politiska skäl. Av flera skäl där garanterat hans JA hantering är en del. Dock säkert inte avgörande.

Men timingen för avgången är mer än perfekt för att kunna dölja hans "insatser" i JA fallet.
Eller hindra vidare insatser.

Jag ser timingen för Hauges avgång mer som att skydda UK mot påtryckningar från USA genom att en ny utrikesminister knappast hinner sätta sig in i fallet och under tiden hinner JA lämna UK när(?) svenska häktningsbeslutet upphävs imorgon och EAW därmed upphör. Tidsluckan på något eller några dygn kanske räcker för JA att sätta sig i säkerhet.

Det innebär i så fall att Sverige och UK obstruerar mot USA:s försök att lägga händerna på JA.

Och då är vi tillbaka till den lilla möjligheten, som inte kan uteslutas, att hela spektaklet varit en form av skyddshäkte av JA för att skydda honom mot utlämning till USA. Försvarsadvokaternas konstiga passivitet tyder på det.

Men det kan också vara ett dubbelt dubbelspel:

Sverige och UK låtsas skydda JA med utdragen rättsprocess för att hindra utlämning till USA men det är istället medlet för att hålla JA under kontroll med USA:s goda minne.

Och det KAN innebära att Hauge inte vill vara med på den alternativa upplösningen där USA faktiskt USA till slut lägger händerna på JA.

Det kan vara hur tillkrånglat som helst med dubbelspel på alla håll och kanter mot allt och alla.

Vad som talar för ett dubbelspel är Svenska troll som hela tiden hänvisar till att det "bara handlar om Svenska kvinnors rätt till rättvisa". Och agerar på ett sätt som är dum-naivt till den milda grad att vem som helst inser det omöjliga i denna officiella Svenska position. Ingen vettig människa som gått ur grundskolan kan hålla den positionen utan att skämmas. Det blir övertydligt att den officiella svenska hållningen är omöjlig.

Men att göra detta övertydligt är också en varningssignal. Genom att själva påvisa hur jävla dumt detta fall är genom att argumentera på sandlådenivån för den Svenska hållningen visar man också indirekt att detta är en brasklapp. "Härtill är jag nödd och tvungen" uttryckt på ett annat sätt.

Upplösningen? Om jag skall gissa:

Häktningsförhandlingen leder till att häktningen nu avslås.
EAW faller omedelbart. Ambassadbevakningen dras tillbaka.
JA tar en mindre båt från UK till Nederländerna och tar sig därifrån till Tyskland och bosätter sig där.
Vågar inte flyga eller vara på ett fartyg en längre tid.
Sarah Harrison befinner sig redan där och Tyskland har berett den politiska vägen för detta med två spionavslöjande från USA på en vecka. Kanske också Snowden till slut kommer till Tyskland.

http://www.bbc.com/news/world-europe-28243933

Allt planerat den 9-10 juni när Fredrik Reinfeldt höll ett möte på Harpsund. Där var Tysklands förbundskansler Angela Merkel, Storbritanniens premiärminister David Cameron och Nederländernas premiärminister Mark Rutte närvarande.

Låter inte alls orimligt. Det enda som talar emot det är väl att sannolikheten för att en Flashbackare ska spika det i detalj är väldigt låg

Men om knappt 30 timmar vet vi vartåt det barkar.
Citera
2014-07-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det beror på vilka skäl som åberopas. Vi kan väl återkomma till det ifall detta blir utgången. Jag antar att du heller inte på förhand kan tolka ett ev. beslut om att häktningsbeslutet gäller även efter prövningen, innan du hört motiveringen?

Det enda av intresse i morgon är om det finns bevis för att Assange våldtagit eller ofredat kvinnorna så som lagen var skriven då denna tarvliga historia utspelade sig. Med andra ord, vi får veta i morgon hur tingsrätten ser på åklagarens bevisbörda
Citera
2014-07-15, 11:25
Medlem
probe53s avatar
Går det att ta reda på i förväg vilka personer som tingsrätten kommer att utgöras av?
Citera
2014-07-15, 11:34
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimlensHemlighet
Jag vill bestämt avråda er som tänker besöka tingsrättsförhandlingen imorgon onsdag att gå dit. Det kommer antagligen att finnas både privata och offentliga underrättelsetjänster på plats, och folket på Lovön kommer att plocka upp era mobiltelefonsignaler från basstationerna runt Stockholms tingsrätt.

Om ni ändå går dit, se till att ni inte kommer strax före 13:00, och lämna mobiltelefonen hemma eller i något förvarningsskåp på centralen.

Online kan ni räkna med att Sverige har tillgång till detta, i samma utsträckning som UK och US:

https://firstlook.org/theintercept/2014/07/14/manipulating-online-polls-ways-british-spies-seek-control-internet/

Nu har jag inte möjlighet att vara på plats men om jag hade det så skulle jag givetvis gått dit, med mobiltelefon på osv. Jag förstår inte alls varför man skulle vara rädd för att fastna i ev. underrättelsetjänsters spaning. Jag har rent mjöl i påsen och visar gärna upp det vid anmodan, eller rättare sagt, ingen kommer att begära detta. I den mån jag skulle vara rädd för något vid ett besök i tingsrätten så skulle detta inte vara för staten/stater/underrättelsetjänster, utan snarare för ev. urspårade Assange-anhängare från denna tråd eller motsvarande.
Citera
2014-07-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
ev. urspårade Assange-anhängare

Sen när har vi sagt att vi är anhängare till Assange?
Citera
2014-07-15, 12:27
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Fick ett PM från en god vän att anledningen till att AA håller fast vid CB är att ingen

annan adv vill ta i hennes genomsryrat av falskhet o genomruttna case. Hon ska tydligen

försökt men inte lyckats. Och det kan man ju förstå,eller hur.
Citera
2014-07-15, 12:43
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Fick ett PM från en god vän att anledningen till att AA håller fast vid CB är att ingen

annan adv vill ta i hennes genomsryrat av falskhet o genomruttna case. Hon ska tydligen

försökt men inte lyckats. Och det kan man ju förstå,eller hur.

Nog borde väl Sverige ha producerat fler radikalfeministiska advokater är enbart fyllbulten CB?
Citera
2014-07-15, 12:55
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Nog borde väl Sverige ha producerat fler radikalfeministiska advokater är enbart fyllbulten CB?

Jo men de är kloka nog att se att försvara AA inte hjälper feminister. Tvärtom. Ett feministiskt stöd för AA och de händelser om redovisas i HäPM är politiskt självmord när upplösningen väl kommer.

#prataomdet har blivit
#pratainteomdet nu när valet närmar sig.

Att EMF tog SW beror nog på att SW har backning=pengar som tröst.

AA står tror jag idag helt ensam. Det var Mona Sahlin och Bodström som var hennes beskyddare 2010. Idag saknar hon stöd och inte blir det bättre med en attack mot partiledaren
http://annaardin.wordpress.com/2014/07/14/ett-forslag-pa-hur-lofven-hade-kunnat-formulera-sig-istallet/

Undrar när AA tappar masken och berättar allt när alla som förut stöttat henne nu försvunnit.
Citera
2014-07-15, 13:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Kan du komma på någon med sämre rykte som därmed har lika lite eller mindre att förlora?
Citera
2014-07-15, 13:22
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan du komma på någon med sämre rykte som därmed har lika lite eller mindre att förlora?

Hehe. Att pricka in två av två - både Quick och Assange, det är fan beundransvärd urvalsprecision av CBo när det gäller att välja mål att ta sig an. De andra med sämre rykte skulle väl vara hans kompisar i Quick-gänget där Lambertz ägnar sig åt att vara sin egen dödgrävare - men nu är ju han inte advokat. Kanske lika väl det när jag tänker efter.

EMF har gjort några fina klavertramp här på slutet med sin debattartikel som advokater Olsson och Samuelsson gjorde ner jämte fotknölarna. Det visar med tydlighet att tiden för att kunna gasta med feministisk offerretorik är förbi. Tåget går imorgon klockan 13, och varken EMF, SW, AA eller CBo har biljetter till det tåget. Dom kommer stå snopna kvar på perrongen allihopa.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-07-15 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in