2014-07-14, 10:36
Medlem
zuttilis avatar
Hello, någon som vet var jag köper diablo 3 + expansion? Vill ha det i samma paket med något sorts "paket-pris". Svar mottages tacksamt! Och ja, jag har faktiskt kikat, men hittar inte något paket någonstans, möjligtvis har jag letat väldigt dåligt!
Citera
2014-07-14, 13:47
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Hello, någon som vet var jag köper diablo 3 + expansion? Vill ha det i samma paket med något sorts "paket-pris". Svar mottages tacksamt! Och ja, jag har faktiskt kikat, men hittar inte något paket någonstans, möjligtvis har jag letat väldigt dåligt!
Varför vill du ha de i ett paket? Skall du köpa ett fysiskt ex eller? Du måste ändå vara ansluten när du spelar. Båda går att köpa hos Blizzard.
Passa på nu- cdon har kampanj och tar bara 199:- för expansionen!
Citera
2014-07-14, 18:27
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Varför vill du ha de i ett paket? Skall du köpa ett fysiskt ex eller? Du måste ändå vara ansluten när du spelar. Båda går att köpa hos Blizzard.
Passa på nu- cdon har kampanj och tar bara 199:- för expansionen!

jag köpte expansionen för 127kr på Hemmakväll.
Då hade dom dock rea på spelet SAMT 15% rea på alla spel

Citat:
Ursprungligen postat av zuttili

men de e bara att kolla prisjakt.se.
där ser du tydligt.
Citera
2014-07-14, 23:00
Medlem
Ska geara upp en WD, undrar bara vilket element man ska köra så jag inte får göra som på min Wiz att byta ut allt gear senare .
Vet inte vilken build jag vill köra heller än riktigt, beror ju vad ja hittar för gear. Men element kan va bra veta? Någon som kan komma med tips, helt lost på WD.
Citera
2014-07-15, 09:53
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai
Ska geara upp en WD, undrar bara vilket element man ska köra så jag inte får göra som på min Wiz att byta ut allt gear senare .
Vet inte vilken build jag vill köra heller än riktigt, beror ju vad ja hittar för gear. Men element kan va bra veta? Någon som kan komma med tips, helt lost på WD.

Beror på build som sagt, men phys/fire (pet doc) eller cold (jade doc) är de populäraste endgame buildsen. Finns några poisonbuilds men inget jag skulle rekommendera.
Senast redigerad av sp1rit 2014-07-15 kl. 09:57.
Citera
2014-07-15, 10:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai

Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Beror på build som sagt, men phys/fire (pet doc) eller cold (jade doc) är de populäraste endgame buildsen. Finns några poisonbuilds men inget jag skulle rekommendera.

Håller inte med om att inte rekommendera poisonbuilds.

Jag testar ju nu en Grin Reaper Poison build som är skitskoj (nu saknar jag en massa delar, det enda jag har som är för builden är e.g. Grin Reaper + SoJ och Taskers som inte är optimalt rollade, TT rollade jag bort STR på eftersom den droppade på min barb..)

Den är inte alltid populär i grupper eftersom du får 20+ spider queens som mobbar alla monster vilket leder till massivt grafiklagg hos folk med lite sämre burkar

Det trevliga (som han tar upp i videon nedan) är att spider queens inte räknas som pets, så de går igenom dina pets och kan stå i dina pets utan att blockera andra pets.

Sen, tack vare att du har 2 mimics, så betyder det att du har konstanta Piranhado eftersom dina mimics kastar samma spells som du har i din bar.

Iom buffen som kommer på Spider Queens så kommer den builden bara bli bättre iom nästa patch också.

Citat:
Corpse Spiders
Weapon damage increased from 324% to 576%
Skill Rune - Blazing Spiders
Weapon damage increased from 400% to 700%
Skill Rune - Leaping Spiders
Weapon damage increased from 383% to 646%
Skill Rune - Spider Queen
Weapon damage increased from 1575% to 2625%

Video där builden visas upp: http://www.youtube.com/watch?v=t0dBO19Besc
Citera
2014-07-15, 11:06
Medlem
brattalattas avatar
Hej alla! Vad ska jag som nybörjade i Vanliga D3 tänka på till att börja med?
Citera
2014-07-15, 11:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Hej alla! Vad ska jag som nybörjade i Vanliga D3 tänka på till att börja med?

Tja, ha kul?

Tänk inte så mycket på builds etc första gången du lirar igenom du kommer få nog bestyr senare att bygga den perfekta builden, gör lite misstag.

Annars, kör på questen, testa lite olika klasser (skit i om folk säger bu eller bä om den klassen du valt, det viktigaste är att du lirar en klass du gillar.
Citera
2014-07-15, 11:42
Medlem
fgnms avatar
Hunnit spela lite crusader nu och tycker det känns som en rätt så soft klass. Verkar finnas en del builds att välja på vilket är en stor bonus. Spelar iofs astråkig lightning hammerdin nu med gear från min gamla lightning ww barb (rip) men ska gå över till fire eller holy idag, måste titta över mitt gear lite. Hade velat köra holy blessed shield och sen holy shotgun builden men då behövs ju en del items, därför jag nog måste gå fire först. Låter det som en bra plan eller ska jag gå holy direkt?
Citera
2014-07-15, 11:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Hunnit spela lite crusader nu och tycker det känns som en rätt så soft klass. Verkar finnas en del builds att välja på vilket är en stor bonus. Spelar iofs astråkig lightning hammerdin nu med gear från min gamla lightning ww barb (rip) men ska gå över till fire eller holy idag, måste titta över mitt gear lite. Hade velat köra holy blessed shield och sen holy shotgun builden men då behövs ju en del items, därför jag nog måste gå fire först. Låter det som en bra plan eller ska jag gå holy direkt?

Kommer inte ihåg vad jag körde innan shotgunbuilden om jag ska vara ärlig, tror jag faktiskt körde Heaven's Fury med Ascendancy runan.

Men holy är det lika bra att börja köra direkt, bara jobbigt att behöva byta element fullt ut när man får ett vapen (e.g. fate of the fell), så bygg en holy build du gillar medans du samlar på dig gearet för shotgun builden.
Citera
2014-07-15, 11:57
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kommer inte ihåg vad jag körde innan shotgunbuilden om jag ska vara ärlig, tror jag faktiskt körde Heaven's Fury med Ascendancy runan.

Men holy är det lika bra att börja köra direkt, bara jobbigt att behöva byta element fullt ut när man får ett vapen (e.g. fate of the fell), så bygg en holy build du gillar medans du samlar på dig gearet för shotgun builden.

Låter som en bra idé, ska prova hur blessed shield funkar annars blir det heaven's fury som inte behöver något item väll? Känns nice med holy också efter 2 fire gubbar. Ska försöka gambla fram blessed shield-skölden (så den kostar mindre har jag för mig) och köra 1hand^^
Citera
2014-07-15, 12:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Låter som en bra idé, ska prova hur blessed shield funkar annars blir det heaven's fury som inte behöver något item väll? Känns nice med holy också efter 2 fire gubbar. Ska försöka gambla fram blessed shield-skölden (så den kostar mindre har jag för mig) och köra 1hand^^

Du har Jekanboard som gör så att du får fler sköldar, sen har du Gyrfalcon's Foote 1h Flail som tar bort kostnaden på Blessed Shield (brukar köra dem när jag farmar keys på crusadern och bara kedjekasta blessed shield)

http://us.battle.net/d3/en/item/gyrfalcons-foote

http://us.battle.net/d3/en/item/jekangbord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in