2014-07-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Fine, accepterar det även om det låter rätt kökt. Spelar sentry DH så lite nyfiken av den anledningen. På tal om starmetal, hittade en kass sån på min DH, slängde på den på min nydingade WD och vips kunde man facerolla t4. Fucking wd, så broken, så sjukt broken.
Vissa har det bra Dunkat skiten på RIF-bossar och spenderat 50k shards för starmetal utan nån lycka . Skaffa hexing pants och harrington waist så kommer du pippa skiten ur T6 genom att spawna fetischer och bara springa runt och öppna kistor
Citera
2014-07-04, 09:55
Medlem
Lanoos avatar
Fick inte spela igår, så drömde om en ny pet-build till DHn inatt...
Tror kanske det är nyttigt för mig att vara på semester och inte få spela D3 på 3v nu haha.

God sommar på er folkens! Den "lutande maskinen" är åter att finna på slagfältet den 24e Juli :P
Citera
2014-07-04, 10:19
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
Vissa har det bra Dunkat skiten på RIF-bossar och spenderat 50k shards för starmetal utan nån lycka . Skaffa hexing pants och harrington waist så kommer du pippa skiten ur T6 genom att spawna fetischer och bara springa runt och öppna kistor

Hade jag inte redan gearat min DH till en bekväm nivå så kanske, men en pet build räcker. Har wiz som alt när jag väl spelar, lite mer utmaning. Hade jag vatt dig hade jag dissat pet-build och försökt fixa jade-settet istället, 15 shards är för mkt att gambla för imo. Gjorde själv misstaget att gamla ett par 10k för en calamity, 74 izzucobs senare gav jag upp. Så länge man letar efter ett specifikt item kommer man aldrig hitta det känns det som.

Har själv fortfarande en rare amulett på min DH. Värsta är att jag efter 2 dagar på wiz hittade en stört bra int fire amu..
Citera
2014-07-04, 10:47
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Visst scalear dom karaktärens damage.
Men jag lägger då hellre mer effort på att få hög CC, CD och Intel än att jaga AS
Som Blirger skrev ovan, AS är en väldigt bra stat på pet wd's då det är crucial att kunna spawna fetishes i snabb takt. Ju högre AS desto oftare har du alltid max antal fetishes ute.
Citera
2014-07-04, 10:57
Moderator
^Eazs avatar
Försöker rolla Taskers till min WD, helt djävla omöjligt.

Men, går även i funderingarna på att byta ut Magefist till Taskers för min Wizard för en Hydra build (måste ha Hydra wanden också...).

Weapon dmg går från 66% till 195% standard, Mammoth från 178% till 400%

Så, en Hydra build med 2 Mammoths och Taskers kan nog bli viable.

(Behöver också ett par Taskers till Barben, men han kan låna Int taskers för HoTa summon).

Lite synd att de buffar EQ barben ytterligare faktiskt, känns som det blir den enda builden nu
Citera
2014-07-04, 12:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Försöker rolla Taskers till min WD, helt djävla omöjligt.

Men, går även i funderingarna på att byta ut Magefist till Taskers för min Wizard för en Hydra build (måste ha Hydra wanden också...).

Weapon dmg går från 66% till 195% standard, Mammoth från 178% till 400%

Så, en Hydra build med 2 Mammoths och Taskers kan nog bli viable.

(Behöver också ett par Taskers till Barben, men han kan låna Int taskers för HoTa summon).

Lite synd att de buffar EQ barben ytterligare faktiskt, känns som det blir den enda builden nu

Fan ser nu, behöver inten Taskers på Barben.

"Fixed an issue that allowed the Ancients to snapshot attack speed when summoned"

Så, nu måste man ha på taskers för att det ska hjälpa.
Citera
2014-07-05, 09:46
Medlem
ImWorthlesss avatar
Vår klan, rätt liten tight grupp som skapades efter att en stor splittrades har börjat köra HC.
2 av 6 kör inte HC, men dom ramlar nog in snart med.

Jag har dött 3 gånger i början på HC under denna vecka, har en char nu på lvl 70, para 76 och det flyter på fint!
Crusader kör jag, dom andra kör Wiz/WD..
Vi kör utan bekymmer T2 redan, säkert så går T3, kanske tom. T4 med lite mer defensiva skills.

Men hur som haver, sjuk skillnad på loot-möjligheterna i HC kontra SC imo.
Den Crusader jag kör nu har varit i livet sen i Söndags och har lootat följande som är värt att nämna:
4 Delar Aka-set.
2 st Fate of fell. 2500dps +
1 Gyrfalcon Foote (tar bort kostnaded för blessed shield)
2 st Jekabord (båda med 5ricchochet, Blessed shield)
2 st Golden Flense (3 wrath per mob man träffar med en specifik skill)
1 The mortal drama (dubbla bombardment)
1 Eberlio Charo (reduce cooldown av heavens fury med 49%)
1 Final witness
1 Rondal locker (16% holy, 630strenght, 6as, 95cd)

Ja, det ovan är som sagt värt att nämna imo.
Allt under 1 vecka totalt.

Jämnföra hur jag haft det på Softcore sen release av spelet?
Har inte ens sett 90% av sakerna jag listat ovan på SC sen release, 2-2½ år sen?

Sen är HC ruskigt kul, man är inne i det på ett helt annat sätt, jag har aldrig varit emot HC eller klankat på dom som kört HC förut.
Har bara inte sett tjusningen i det förens nu då man testat
Visst kan man dö och tappa massa bra Gear, men resan dit är 10x roligare än SC imo

Så rekommenderar fler att testa HC !
Citera
2014-07-05, 09:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Vår klan, rätt liten tight grupp som skapades efter att en stor splittrades har börjat köra HC.
2 av 6 kör inte HC, men dom ramlar nog in snart med.

Jag har dött 3 gånger i början på HC under denna vecka, har en char nu på lvl 70, para 76 och det flyter på fint!
Crusader kör jag, dom andra kör Wiz/WD..
Vi kör utan bekymmer T2 redan, säkert så går T3, kanske tom. T4 med lite mer defensiva skills.

Men hur som haver, sjuk skillnad på loot-möjligheterna i HC kontra SC imo.
Den Crusader jag kör nu har varit i livet sen i Söndags och har lootat följande som är värt att nämna:
4 Delar Aka-set.
2 st Fate of fell. 2500dps +
1 Gyrfalcon Foote (tar bort kostnaded för blessed shield)
2 st Jekabord (båda med 5ricchochet, Blessed shield)
2 st Golden Flense (3 wrath per mob man träffar med en specifik skill)
1 The mortal drama (dubbla bombardment)
1 Eberlio Charo (reduce cooldown av heavens fury med 49%)
1 Final witness
1 Rondal locker (16% holy, 630strenght, 6as, 95cd)

Ja, det ovan är som sagt värt att nämna imo.
Allt under 1 vecka totalt.

Jämnföra hur jag haft det på Softcore sen release av spelet?
Har inte ens sett 90% av sakerna jag listat ovan på SC sen release, 2-2½ år sen?

Sen är HC ruskigt kul, man är inne i det på ett helt annat sätt, jag har aldrig varit emot HC eller klankat på dom som kört HC förut.
Har bara inte sett tjusningen i det förens nu då man testat
Visst kan man dö och tappa massa bra Gear, men resan dit är 10x roligare än SC imo

Så rekommenderar fler att testa HC !
Håller fullständigt med. Kör själv HC och klantar till det titt som tätt (dog i förrgår på level 69 t.ex....), ibland dör jag av dålig lina som jag delar med ungar som ser Netflix och ibland dör jag av ren och skär klantighet, men det är byggandet och resan som är det roliga precis som du skriver!! Själv kör jag mest solo så mina resor tar lite längre tid än dina, nu är jag runt level 20 igen men kämpar på Tycker inte ens SC är kul längre, men jag förstår de som spelar det ändå.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-07-05 kl. 10:22.
Citera
2014-07-05, 11:28
Moderator
^Eazs avatar
Jag beundrar faktiskt alla som lirar HC, jag skulle inte klara att lira det, har inte ens en HC karaktär.

Dels är jag alldeles för vårdslös när jag spelar rusar rakt in i mobs, missar att springa ut från molten explosioner osv osv, ser alltid film/serie/fotboll medans jag lirar, tar random afk när jag soloar + har inte humöret för att klara att en karaktär dör .p
Citera
2014-07-05, 12:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag beundrar faktiskt alla som lirar HC, jag skulle inte klara att lira det, har inte ens en HC karaktär.

Dels är jag alldeles för vårdslös när jag spelar rusar rakt in i mobs, missar att springa ut från molten explosioner osv osv, ser alltid film/serie/fotboll medans jag lirar, tar random afk när jag soloar + har inte humöret för att klara att en karaktär dör .p

OM du trots allt vill prova HC så kan jag ju berätta att det är mycket lättare än SC - dvs du dör inte lika ofta även om du agerar likadant och är lika vårdslös - jag missar ofta explosioner, det enda jag försöker akta mig noga för är såna där frysbomber (det var så jag dog sist dock...)
Ett bra HC-tips är att se till att spara alla "bra" items du byter ut - även på hyfsat låg level, så har du kvar dem till uppbyggandet av nästa karaktär om du dör.

Har du väl provat så fastnar du lätt i HC Och man blir kanske arg när första gubben dör - sen vänjer man siug och inser att det är uppbyggandet som är det roliga - att traggla runt på level 70 och köra rifts i all evighet känns inte alls så lockande längre.
Citera
2014-07-05, 13:05
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OM du trots allt vill prova HC så kan jag ju berätta att det är mycket lättare än SC - dvs du dör inte lika ofta även om du agerar likadant och är lika vårdslös - jag missar ofta explosioner, det enda jag försöker akta mig noga för är såna där frysbomber (det var så jag dog sist dock...)
Ett bra HC-tips är att se till att spara alla "bra" items du byter ut - även på hyfsat låg level, så har du kvar dem till uppbyggandet av nästa karaktär om du dör.

Har du väl provat så fastnar du lätt i HC Och man blir kanske arg när första gubben dör - sen vänjer man siug och inser att det är uppbyggandet som är det roliga - att traggla runt på level 70 och köra rifts i all evighet känns inte alls så lockande längre.
Jag funderar på att köra HC men vilken är den mest noob-vänliga HC klassen? jag kan wizards bäst som klass men vill helst överleva och samtidigt inte göra allt för låg skada. Är det typ WD som gäller då?
Citera
2014-07-05, 14:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Jag funderar på att köra HC men vilken är den mest noob-vänliga HC klassen? jag kan wizards bäst som klass men vill helst överleva och samtidigt inte göra allt för låg skada. Är det typ WD som gäller då?

WD är ett utmärkt val. Gillar även Crusader upp till 70+ nånstans där den stannar av lite i utvecklingen..

Fast egentligen är jag inte nån vidare auktoritet på detta - jag bara lallar runt i mitt eget tempo och låter det gå som det går Fattar inte så mycket av alla dessa builds som folk tänker igenom så noga (alltså jag fattar vad de gör men inte hur )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in