2014-07-14, 23:17
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har svarat tidigare - upptäckte dock att det var i den andra tråden:
(FB) Kontrollerandet av kvinnans sexualitet, och sexköpslagen

Den mest omfattande som gjorts i Sverige - underkänner du den så underkänner du per automatik alla andra också.

Bra att du stod på dig.
Så din anledning är att du tycker att kvinnor ska inte ses som "bihang till män eller instrument för mäns behov"? Men prostitution gör ju bara det för att det är stigmatiserat, begränsat. Annars skulle en prostituerad vara någon man bjuder hem på lördagkvällen för trivsam underhållning för den vuxna delen av familjen. Eller någon som såväl kvinnor som män går till för en halvtimmes avkoppling efter en hård arbetsdag.
Citera
2014-07-14, 23:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Så din anledning är att du tycker att kvinnor ska inte ses som "bihang till män eller instrument för mäns behov"? Men prostitution gör ju bara det för att det är stigmatiserat, begränsat. Annars skulle en prostituerad vara någon man bjuder hem på lördagkvällen för trivsam underhållning för den vuxna delen av familjen. Eller någon som såväl kvinnor som män går till för en halvtimmes avkoppling efter en hård arbetsdag.
Stigmatiseringen av kvinnor som haft sex med många eller sex mot betalning står torskarna och deras gelikar för.
Det är de som anser att det finns en sorts kvinnor att använda och en annan sort som duger som familj.

Så länge synen på kvinnors sexualitet är totalt skev så finns inget utrymme ens för tanken på att legalisera sexköp i samhället.

Och nej - den prostituerade, man eller kvinna, är reducerad till ett instrument oavsett om det är stigmatiserat eller inte.
Citera
2014-07-14, 23:27
Medlem
Citat:
Inse att det aldrig kommer bli fint eller accepterat att vara en hora det är bara era fantasier, vad tror ni horans familj tycker när hon tar med sig en torsk på fina middagen? Hmm...
Citera
2014-07-14, 23:33
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Inse att det aldrig kommer bli fint eller accepterat att vara en hora det är bara era fantasier, vad tror ni horans familj tycker när hon tar med sig en torsk på fina middagen? Hmm...

Jag personligen har inga som helst problem med Sexarbetare. Ser dom som vilka människor som helst. Faktum att jag tycker att de gör ett viktigt och samhälles nyttigt arbete trots stigmatiseringen de utsätts för.
Citera
2014-07-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Lika mycket som du lider av att de har trevligt och mår bra.
Haha kul jag menar förstås är det verkligen så att män lider utan är det inte extremt överdrivet att säga det? Så killar knullar för att inte må dåligt bara inte för njutning det verkar bara så värdelöst sätt att se på sex, det är som med en knarkare han knarkar för att kunna vara normal inte för upplevelsen, det är helt kasst sätt att tänka på för det förstör hela poängen alltså njutningen.
Citera
2014-07-14, 23:40
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Stigmatiseringen av kvinnor som haft sex med många eller sex mot betalning står torskarna och deras gelikar för.
Det är de som anser att det finns en sorts kvinnor att använda och en annan sort som duger som familj.

Så länge synen på kvinnors sexualitet är totalt skev så finns inget utrymme ens för tanken på att legalisera sexköp i samhället.

Och nej - den prostituerade, man eller kvinna, är reducerad till ett instrument oavsett om det är stigmatiserat eller inte.
Och ändå klarar porrstjärnor av att gifta sig, trots att den enda skillnaden mellan yrkena är att det finns en kamera inblandad. Jag skulle inte ha några problem med att min fru arbetade som prostituerad eller porraktris, så länge jag var säker på att hon inte ådrog sig några sjukdomar och att allt gick rätt till. Det är ju därför jag tjatar om kondompåbud.

Det klart att en arbetande till viss grad är ett instrument, men återigen, har du gått och klippt dig någon gång? För du går ju knappast dit för att du vill sitta i en stol i 30-60 minuter och ha en nonsenskonversation med en människa du träffar någon gång varannan månad. Du går dit för att få håret tillfixat. Frisören är till viss grad reducerad till ett instrument. Det är hans förmåga att manipulera ditt hår du vill åt.

Citat:
Brukar din frisör bjuda dig på finmiddag hos hans familj? Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2014-07-14, 23:44
Medlem
Citat:
Och ändå klarar porrstjärnor av att gifta sig, trots att den enda skillnaden mellan yrkena är att det finns en kamera inblandad. Jag skulle inte ha några problem med att min fru arbetade som prostituerad eller porraktris, så länge jag var säker på att hon inte ådrog sig några sjukdomar och att allt gick rätt till. Det är ju därför jag tjatar om kondompåbud.

Det klart att en arbetande till viss grad är ett instrument, men återigen, har du gått och klippt dig någon gång? För du går ju knappast dit för att du vill sitta i en stol i 30-60 minuter och ha en nonsenskonversation med en människa du träffar någon gång varannan månad. Du går dit för att få håret tillfixat. Frisören är till viss grad reducerad till ett instrument. Det är hans förmåga att manipulera ditt hår du vill åt.

Brukar din frisör bjuda dig på finmiddag hos hans familj? Jag förstår inte vad du menar.
Läs tråden om du inte förstår det är några som menar att 90% av kvinnor är prostituerade i sin relation
Citera
2014-07-14, 23:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Klarar att gifta sig

Visst och med vadå i allmänhet.

Du är välkommen att återupprepa ditt påstående den dagen din kvinna faktiskt sålt sig eller varit otrogen .. Då blir det intressant att se hur liberalt du är.

Citat:

Ja, min frisörska och jag har umgåtts.
Citera
2014-07-14, 23:47
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Läs tråden om du inte förstår det är några som menar att 90% av kvinnor är prostituerade i sin relation
Jo, jag vet att det är ett sätt att se på saken... men:
  • Om det är så, så har ju de flesta varit på finmiddag med sin hora redan, så då vore ditt inlägg helt bakfram och utan mening.
  • Om det inte är så, så kvarstår min undran.
Citera
2014-07-14, 23:50
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Klarar att gifta sig

Visst och med vadå i allmänhet.

Du är välkommen att återupprepa ditt påstående den dagen din kvinna faktiskt sålt sig eller varit otrogen .. Då blir det intressant att se hur liberalt du är.
Jag vet inte riktigt vad du menar. Känner du någon i branschen? För jag gör det och privat är de helt normala människor. Lite mer öppna än de flesta, kanske, men inte onödigt mycket.
Hur som helst är det off topic.

Citat:
Ja, min frisörska och jag har umgåtts.
Jo kanske det, men jag talade om folk i allmänhet som har sociala liv och inte behöver umgås med sin frisör lol.
Citera
2014-07-14, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad du menar. Känner du någon i branschen? För jag gör det och privat är de helt normala människor. Lite mer öppna än de flesta, kanske, men inte onödigt mycket.
Hur som helst är det off topic.
Var har jag sagt annat än att prostituerade är vanliga människor?
Att ta en fika med någon som prostituerar sig är långt ifrån samma sak som att acceptera samma sak hos sin partner/familj etc.

Du är välkommen att visa hur liberal du är den dagen din kvinna verkligen sålt sig eller varit otrogen (är ju inte skillnad på sex och sex enligt somliga)

Citat:
Jo kanske det, men jag talade om folk i allmänhet som har sociala liv och inte behöver umgås med sin frisör lol.
Och frisörer har inte sociala liv och umgänge utanför själva jobbet tänker du, eller?
Citera
2014-07-15, 00:10
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Var har jag sagt annat än att prostituerade är vanliga människor?
Att ta en fika med någon som prostituerar sig är långt ifrån samma sak som att acceptera samma sak hos sin partner/familj etc.

Du är välkommen att visa hur liberal du är den dagen din kvinna verkligen sålt sig eller varit otrogen (är ju inte skillnad på sex och sex enligt somliga)
Jaha, jag menade i porrbranschen. Men som sagt är det ju samma sak, fast med en kamera.

Jo det är definitivt skillnad mellan ett jobb och att vara otrogen! Har för mig att det finns/fanns en pjäs av Plautus som handlar om exakt detta.

Citat:
Och frisörer har inte sociala liv och umgänge utanför själva jobbet tänker du, eller?
Jodå. Men likt massörer, prostituerade, sjuksköterskor och så vidare hänger de flesta inte med sina klienter, och vice versa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in