2014-07-15, 01:12
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Haha kul jag menar förstås är det verkligen så att män lider utan är det inte extremt överdrivet att säga det? Så killar knullar för att inte må dåligt bara inte för njutning det verkar bara så värdelöst sätt att se på sex, det är som med en knarkare han knarkar för att kunna vara normal inte för upplevelsen, det är helt kasst sätt att tänka på för det förstör hela poängen alltså njutningen.

Nej det är inte överdrivet att säga det, hur mycket varierar ju förstås en del mår inte dåligt alls andra mår väldigt dåligt. Speciellt illa är det för dem som aldrig haft sex det för de lider dubbelt. Dels nyfikenheten sen driften. Jag personligen skulle kunna lägga hela sexbiten bakom mig. Har har haft sex men många kvinnor var av två under en väldigt lång period. Är inte minsta nyfiken längre och vet ungefär vad man kan vänta sig.

Det enda jag ångrar är de gånger jag fått napp på krogen med kvinnor som trots att de visste att jag var gift och hade barn försökte vinna över mig. Det kändes tungt och det kändes som att jag lurade dom. Detta har hänt två gånger. Hade helt klart varit bättre att bara betala en eskort.

En intressant iakttagelse min fru har gjort när hon jobbat inom äldreomsorgen. Är äldre kvinnor och män som helt klart ångrar att de inte levde ut mer när de hade chansen.

Är glad att jag inte försatt mig i en den situationen. Vill inte ligga på ålderns höst och se tillbaka på mitt liv och ångrar att jag inte tog tag i hur jag verkligen kände, utan istället tog tag i situationen och sket i vad andra moralpoliser tyckte.

Detta gäller ju förstås inte bara sex har provat det mesta av det jag drömt om. Den dagen mina ögon slocknar för sista gången kommer jag att vara lugn. Man får bara en chans att leva, finns inga omtagningar eller ångervecka
Senast redigerad av I don't care 2014-07-15 kl. 02:00.
Citera
2014-07-15, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Nej det är inte överdrivet att säga det, hur mycket varierar ju förstås en del mår inte dåligt alls andra mår väldigt dåligt. Speciellt illa är det för dem som aldrig haft sex det för de lider dubbelt. Dels nyfikenheten sen driften. Jag personligen skulle kunna lägga hela sexbiten bakom mig. Har har haft sex men många kvinnor var av två under en väldigt lång period. Är inte minsta nyfiken längre och vet ungefär vad man kan vänta sig.

Det enda jag ångrar är de gånger jag fått napp på krogen med kvinnor som trots att de visste att jag var gift och hade barn försökte vinna över mig. Det kändes tungt och det kändes som att jag lurade dom. Detta har hänt två gånger. Hade helt klart varit bättre att bara betala en eskort.

En intressant iakttagelse min fru har gjort när hon jobbat inom äldreomsorgen. Är äldre kvinnor och män som helt klart ångrar att de inte levde ut mer när de hade chansen.

Är glad att jag inte försatt mig i en den situationen. Vill inte ligga på ålderns höst och se tillbaka på mitt liv och ångrar att jag inte tog tag i hur jag verkligen kände, utan istället tog tag i situationen och sket i vad andra moralpoliser tyckte.

Detta gäller ju förstås inte bara sex har provat det mesta av det jag drömt om. Den dagen mina ögon slocknar för sista gången kommer jag att vara lugn. Man får bara en chans att leva, finns inga omtagningar eller ångervecka

Bra inlägg!
Man ska leva sitt liv precis som man vill ha det, så länge man vet man inte skadar någon annan och man ska definitivt skita i alla moralpoliser. Dessa kan bokstavligen dra åt helvete...
Citera
2014-07-15, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Menar du att män lider om de inte får köpa sex? ( )
Nej, men sexsäljare som tvingas arbeta osynligt i samhällets baksida, samma baksida som delas av kriminella. Du och dina likar vill att det ska fortsätta på den vägen. Ju mer stigma desto bättre eller hur?
Citera
2014-07-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Nej, men sexsäljare som tvingas arbeta osynligt i samhällets baksida, samma baksida som delas av kriminella. Du och dina likar vill att det ska fortsätta på den vägen. Ju mer stigma desto bättre eller hur?

Dom har ju precis som dom kriminella gjort det valet.
Citera
2014-07-15, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, källan säger visst något om andelen - du orkar bara inte räkna efter, endera för att du inte klarar den operationen eller för att du inte vill eftersom den motsäger din siffra.

Så igen då sluta snömosa och kom loss! Roa mig genom att säga siffran på antal sexköp om året i Sverige med din källa i minne?

Citat:
Han höftade till med ett spann på mellan 1 och 10 miljoner. Han sa inte 10 miljoner, vilket du vill påskina...

Detta är 3e gången som jag säger till dig att han sa att 10 miljoner är mer sannolikt så sitt inte där och ljug.

Citat:
Jag är inte särskilt intresserad av GW:s gissningar .. Vad man kan se är att det inte är så många som har faktisk erfarenhet av att sälja sex, samt att de flesta sexköp sker i utlandet.

http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:505995

Jag är inte intresserad av ditt snömosande.
Citera
2014-07-15, 09:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så igen då sluta snömosa och kom loss! Roa mig genom att säga siffran på antal sexköp om året i Sverige med din källa i minne?
Jag kan ge dig siffrorna igen om det är så att du vill räkna.

Citat:
Detta är 3e gången som jag säger till dig att han sa att 10 miljoner är mer sannolikt så sitt inte där och ljug.
Det är tredje gången som du vill föra fram en siffra tagen ur luften - ja.

Citat:
Jag är inte intresserad av ditt snömosande.
Dito
Citera
2014-07-15, 09:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Dom har ju precis som dom kriminella gjort det valet.
Ja, vill man nu framhärda i tron på det "fria valet" - så är det ju ett val de gjort.
Citera
2014-07-15, 09:32
Bannlyst
Citat:
Jag kan ge dig siffrorna igen om det är så att du vill räkna.

Det är tredje gången som du vill föra fram en siffra tagen ur luften - ja.

Dito

Ja men så kom loss då nu när jag trots allt har väntat i några dagar. Hur många sexköp om året sker i Sverige med din källa i minne? Visa också hur du har räknat.

Skärp dig nu om du vill att jag skall ta dig på allvar. Säg nu antal sexköp om året och sluta leka snömosdrottningen.
Citera
2014-07-15, 10:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja men så kom loss då nu när jag trots allt har väntat i några dagar. Hur många sexköp om året sker i Sverige med din källa i minne? Visa också hur du har räknat.

Skärp dig nu om du vill att jag skall ta dig på allvar. Säg nu antal sexköp om året och sluta leka snömosdrottningen.

Citat:
Bland deltagarna i undersökningen uppgav 5,0 procent att de någon gång i sitt liv har betalat för att sexuellt vara tillsammans med någon (10,2 % bland männen och 0,1 % bland kvinnorna). Det motsvarar en andel av mellan 260 000 och 330 000 personer i befolkningen.

Vi kan för din skull utgå från den högre siffran. 330 000 personer.

297 000 av dessa har köpt sex mellan en och tre gånger i livet:
Om vi utgår från den högre siffran 3 = 891 000 sexköp - för hela gruppen i livet, inte per år

Citat:
En majoritet bland dem som köpt sex har gjort det mellan en och tre gånger och drygt en tiondel har köpt sex fler än tio gånger.

En tiondel har köpt sex fler än tio gånger i livet (inte på ett år)

Återstående 33 000 skulle alltså ha köpt sex i genomsnitt 276 ggr per person för att komma upp i siffran tio miljoner - och vi talar då fortfarande om en beräkning utifrån "någon gång" - inte per år.

80% av senaste sexköpen har dessutom skett utomlands.

Citat:
Vidare uppgav 0,7 procent att de någon gång i sitt liv hade tagit emot ersättning som betalning för att vara sexuellt tillsammans med någon (0,8 % bland männen och 0,6 % bland kvinnorna), motsvarande mellan 30 000 och 53 000 personer i befolkningen.

Vi utgår återigen från den högre siffran - för att göra dig nöjd.

53 000 har alltså någon gång i livet sålt sex.

En tredjedel av dessa (1767) har sålt sex mellan 4- 10 gånger. - Vi leker återigen med högsta siffran för din skull.

Blir 176 670 sexköp någon gång i livet (inte per år)

Knappt hälften (ca 47%) hade sålt sex mellan 1-3 ggr. Givetvis utgår vi från högsta siffra - för din skull.

Blir 141 000 sexköp.

10 miljoner - (141 000 + 176 670) = 9 682 330 sexköp som skall fördelas på den högaktiva gruppen 20% av 53 000 dvs 10 600 personer.

Det skulle innebära att dessa i genomsnitt sålde sex drygt 913 ggr för att uppnå siffran du vill utgå ifrån.

I den högaktiva gruppen ingår allt från 11 sexköp och uppåt - någon gång i livet.

Hur relevant tycker du siffran 10 miljoner per år känns?

Edit - som tillägg från undersökningen:

Citat:
Det är viktigt att hålla i minnet att det inte rör sig om mellan 260 000 och 330 000 personer
som för närvarande regelbundet köper sex. Många personer som uppgav att de någon gång
under sitt liv har köpt sex, uppgav också att det ligger långt tillbaka i tiden. Vi har därför även
uppskattat andelen av befolkningen som har köpt sex under det senaste året.
Konfidensintervallet visar att mellan 24 000 och 47 000 personer har köpt sex under de
senaste 12 månaderna,
betydligt färre än de som någon gång i sitt liv har köpt sex

Vilket alltså dessutom ger ännu lägre utgångssiffror på sexköp per år.
Senast redigerad av micro113 2014-07-15 kl. 10:29.
Citera
2014-07-15, 10:32
Bannlyst
Citat:
Vi kan för din skull utgå från den högre siffran. 330 000 personer.

297 000 av dessa har köpt sex mellan en och tre gånger i livet:
Om vi utgår från den högre siffran 3 = 891 000 sexköp - för hela gruppen i livet, inte per år

En tiondel har köpt sex fler än tio gånger i livet (inte på ett år)

Återstående 33 000 skulle alltså ha köpt sex i genomsnitt 276 ggr per person för att komma upp i siffran tio miljoner - och vi talar då fortfarande om en beräkning utifrån "någon gång" - inte per år.

80% av senaste sexköpen har dessutom skett utomlands.

Vi utgår återigen från den högre siffran - för att göra dig nöjd.

53 000 har alltså någon gång i livet sålt sex.

En tredjedel av dessa (1767) har sålt sex mellan 4- 10 gånger. - Vi leker återigen med högsta siffran för din skull.

Blir 176 670 sexköp någon gång i livet (inte per år)

Knappt hälften (ca 47%) hade sålt sex mellan 1-3 ggr. Givetvis utgår vi från högsta siffra - för din skull.

Blir 141 000 sexköp.

10 miljoner - (141 000 + 176 670) = 9 682 330 sexköp som skall fördelas på den högaktiva gruppen 20% av 53 000 dvs 10 600 personer.

Det skulle innebära att dessa i genomsnitt sålde sex drygt 913 ggr för att uppnå siffran du vill utgå ifrån.

I den högaktiva gruppen ingår allt från 11 sexköp och uppåt - någon gång i livet.

Hur relevant tycker du siffran 10 miljoner per år känns?

Edit - som tillägg från undersökningen:

Vilket alltså dessutom ger ännu lägre utgångssiffror på sexköp per år.

Sååå vilken siffra kom du fram till och nöjer dig med nu när du helgarderat dig med typ 12 svar som inte ens hänger ihop?
Citera
2014-07-15, 10:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sååå vilken siffra kom du fram till och nöjer dig med nu när du helgarderat dig med typ 12 svar som inte ens hänger ihop?
Jag utgick från rimligheten i påståendet 10 miljoner sexköp per år - påståendet är inte rimligt.
Citera
2014-07-15, 10:43
Bannlyst
Citat:
Jag utgick från rimligheten i påståendet 10 miljoner sexköp per år - påståendet är inte rimligt.

Det är i högsta grad rimligt om man utgår från "rätt grupp". Prostituerade som säljer sex 1-3 gånger om året är tämligen ointressanta då det är dom som drar + 10 torskar varje dag som drar upp statistiken så urvalet i din länk är ju direkt tramsigt.
Men vilken nummer bestämde du dig för nu då? Hur många sexköp görs om året i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in