Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Stigmatiseringen av kvinnor som haft sex med många eller sex mot betalning står torskarna och deras gelikar för.
Det är de som anser att det finns en sorts kvinnor att använda och en annan sort som duger som familj.
Så länge synen på kvinnors sexualitet är totalt skev så finns inget utrymme ens för tanken på att legalisera sexköp i samhället.
Och nej - den prostituerade, man eller kvinna, är reducerad till ett instrument oavsett om det är stigmatiserat eller inte.
Och ändå klarar porrstjärnor av att gifta sig, trots att den enda skillnaden mellan yrkena är att det finns en kamera inblandad. Jag skulle inte ha några problem med att min fru arbetade som prostituerad eller porraktris, så länge jag var säker på att hon inte ådrog sig några sjukdomar och att allt gick rätt till. Det är ju därför jag tjatar om kondompåbud.
Det klart att en arbetande till viss grad är ett instrument, men återigen, har du gått och klippt dig någon gång? För du går ju knappast dit för att du vill sitta i en stol i 30-60 minuter och ha en nonsenskonversation med en människa du träffar någon gång varannan månad. Du går dit för att få håret tillfixat. Frisören är till viss grad reducerad till ett instrument. Det är hans förmåga att manipulera ditt hår du vill åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
CherryJul
Inse att det aldrig kommer bli fint eller accepterat att vara en hora det är bara era fantasier, vad tror ni horans familj tycker när hon tar med sig en torsk på fina middagen? Hmm...
Brukar din frisör bjuda dig på finmiddag hos hans familj? Jag förstår inte vad du menar.