2014-07-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
2-3g ?!? Inte hg då?

Jag åker tåg med ~4g i handen, i två bitar, som jag sväljer med lite vatten om dom kommer. Smidigt och lätt.

Sen sög det ju att ni hade en grinder där, vilket ökar chansen att hitta fingeravtryck med 500% minst... Frågan är dom orkar allt det jobbet för 2-3g, men jag vet folk som åkt dit på 0,1 och mindre, so dont be suprised it they do.

Jag har åkt dit för 0,1-0,2g. Det hände dock nyligen så har inte fått något straff än. Vad kan jag vänta mig? böter? Får väl ingen prick i registret eller? Det hände för övrigt inte i Sverige.
Citera
2014-07-07, 23:25
Bannlyst
Hade tänkt beställa 5 lappar LSD från Tyskland, hur stor är risken att tullen tar mina lappar?
Citera
2014-07-07, 23:29
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Jag har åkt dit för 0,1-0,2g. Det hände dock nyligen så har inte fått något straff än. Vad kan jag vänta mig? böter? Får väl ingen prick i registret eller? Det hände för övrigt inte i Sverige.

Vadå? Du blev tagen utomlands? Vilket land spelar ju enorm roll för vad du kan vänta dig i straff, och borde dom inte sagt något till dig som utlänning i det landet?

Finner allt det här mycket skumt
Citera
2014-07-07, 23:31
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agis-III
Hade tänkt beställa 5 lappar LSD från Tyskland, hur stor är risken att tullen tar mina lappar?

Hundar kan inte lukta till sig LSD så du är ju safe på den fronten. Dock kan ju dom som packat använt andra droger som kan ha spridit sig till brevet och hunden markerar på det.

LSD är det säkraste du kan beställa, det blir ju bara ett tunt vanligt luktlöst brev.
Citera
2014-07-07, 23:48
Medlem
Citat:
Vadå? Du blev tagen utomlands? Vilket land spelar ju enorm roll för vad du kan vänta dig i straff, och borde dom inte sagt något till dig som utlänning i det landet?

Finner allt det här mycket skumt

Tyskland. De sa att jag möjligen kunde få lite böter. Men annars sa de bara upprepade gånger "dont worry, small small punishment"
Citera
2014-07-07, 23:53
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Tyskland. De sa att jag möjligen kunde få lite böter. Men annars sa de bara upprepade gånger "dont worry, small small punishment"

Nu har jag inte läst juridik, men som lekman så säger jag att du endast kommer få hem en böteslapp och sen är saken ur världen.

Finns en chans att du inte ens behöver betala, så länge du förstår att Tyskland då blir ett "no go area" för dig ett bra tag framåt.

Men för klara svar tycker jag du ska posta en tråd i Juridikdelen.
Citera
2014-07-08, 07:37
Medlem
Citat:
Tyskland har avkriminaliserade droger för eget bruk i små mängder i vissa stater. Desto mer åt söder desto hårdare regler.
Citera
2014-07-13, 18:41
Bannlyst
Knarkar inte och drog över till Danmark en timme, vände, och körde tillbaka till sverige. Tydligen var detta jävligt misstänksamt och dom kom med 3 poliser och hundar. Letade igenom hela bilen. Är kring 20, reste ensam i en gammal liten bil. Så..., det håller ju garanterat koll på hur länge bilarna är där. Ifall nu nån tänkte dra och snabbhämta lite.

Lasta en snabb Jävla båt på natten och dra över borde va rätt säkert. Kanske sänka grejjerna några hundra meter från land och sen hämta det ned dykare.
Citera
2014-07-13, 18:53
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Knarkar inte och drog över till Danmark en timme, vände, och körde tillbaka till sverige. Tydligen var detta jävligt misstänksamt och dom kom med 3 poliser och hundar. Letade igenom hela bilen. Är kring 20, reste ensam i en gammal liten bil. Så..., det håller ju garanterat koll på hur länge bilarna är där. Ifall nu nån tänkte dra och snabbhämta lite.

Lasta en snabb Jävla båt på natten och dra över borde va rätt säkert. Kanske sänka grejjerna några hundra meter från land och sen hämta det ned dykare.

En fråga!

Hur betalade du överfarten på bron?

Tänkte försöka luska ut hur dom visste att du var där i en timme, och därför kollade bilen.

Då jag inte tror det inte finns någon grupp som kollas mer än "ensam kille i 20års åldern i en gammal liten bil". Herregud det är ju jackpot på flera nivåer för Tullen. Så det gör mig osäker på om timmen var det som gjorde att du kollades.

Fråga dom rakt ut varför du bara var borta i en timme?
Citera
2014-07-14, 22:13
Bannlyst
Citat:
En fråga!

Hur betalade du överfarten på bron?

Tänkte försöka luska ut hur dom visste att du var där i en timme, och därför kollade bilen.

Då jag inte tror det inte finns någon grupp som kollas mer än "ensam kille i 20års åldern i en gammal liten bil". Herregud det är ju jackpot på flera nivåer för Tullen. Så det gör mig osäker på om timmen var det som gjorde att du kollades.

Fråga dom rakt ut varför du bara var borta i en timme?

Med bankkort.
Nu gissar jag bara, men är det helt omöjligt att deras kameror registrerar allt också?

Ja, det gjorde dom. Dom sa att i 99 fall av 100 är det droger i bilen så.., det var tydligen väldigt suspekt. Otrevligare polis har jag aldrig vart med ön för övrigt. Jävla skåning .
Citera
2014-07-15, 00:57
Medlem
vet inte om någon ställt frågan men hittade inte, hur ser det ut mellan holland och belgien om man kommer med bil? och hur ser det ut om man åker med tåg?
Citera
2014-07-15, 02:40
Medlem
WeedWhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Med bankkort.
Nu gissar jag bara, men är det helt omöjligt att deras kameror registrerar allt också?

Ja, det gjorde dom. Dom sa att i 99 fall av 100 är det droger i bilen så.., det var tydligen väldigt suspekt. Otrevligare polis har jag aldrig vart med ön för övrigt. Jävla skåning .

Kan inte hålla mig.
Men gps positionering på telefon, det är väldigt lätt att bevaka alla förbannade smartphones.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in