Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2014-07-14, 18:48
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En annan lösning vore kanske om Sverige gav honom asyl på samma grund som Ecuador. Då kanske han frivilligt kommer hit. Häktningen bör naturligtvis hävas ändå.

Detta förefaller vara ytterst osannolikt. Ecuador verkar ha givit honom asyl av politiska skäl, motsvarande skäl finns inte för Sverige. Skulle Sverige ge honom asyl av humanitära skäl? Jag tror inte det eftersom hans situation är självvald, det är bara att kliva ut ur ambassaden och så är hans humanitära situation problemfri.
Citera
2014-07-14, 19:01
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
1. Jag avskyr vare sig Assange eller Wikileaks

Okej, då har jag missuppfattat dig. Jag läste nämligen detta inlägg, vilket fick mig till dessa felaktiga uppfattningar:

Citat:
Bra, vi ska inte ge våldtäktsmän uppehållstillstånd. Och Sverige ska heller inte skydda organisationer som kränker oskyldigas rättigheter via masspublicering av känslig information via wikileaks.

Du håller dig alltså neutral inför en konstaterad våldtäktsman (din egen uppgift), och inför en organisation vars syfte är att kränka oskyldigas rättigheter (din egen uppgift).

Men för att komma tillbaka till kärnan igen så är det givetvis intressant hur du kan veta att Assange faktiskt är en konstaterad våldtäktsman. Vad har herr Objektiv för grund till detta?

Och hur kan du försvara en åklagare som förnekar våldtäktens offer upprättelse genom att vägra att driva fråga till åtal? För MN har ju inga hinder alls att driva ärendet till domstol så att det kan formellt fastställas en dom, med Assange närvarande eller ej.

Antingen utnyttjar hon brottsoffrena i något annat syfte, alternativt är hon inkompetent, eller vilken annan anledning tror du det är att MN inte vill driva en konstaterad våldtäkt till domstol?
Citera
2014-07-14, 19:15
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Okej, då har jag missuppfattat dig. Jag läste nämligen detta inlägg, vilket fick mig till dessa felaktiga uppfattningar:

Du håller dig alltså neutral inför en konstaterad våldtäktsman (din egen uppgift), och inför en organisation vars syfte är att kränka oskyldigas rättigheter (din egen uppgift).

Men för att komma tillbaka till kärnan igen så är det givetvis intressant hur du kan veta att Assange faktiskt är en konstaterad våldtäktsman. Vad har herr Objektiv för grund till detta?

Och hur kan du försvara en åklagare som förnekar våldtäktens offer upprättelse genom att vägra att driva fråga till åtal? För MN har ju inga hinder alls att driva ärendet till domstol så att det kan formellt fastställas en dom, med Assange närvarande eller ej.

Antingen utnyttjar hon brottsoffrena i något annat syfte, alternativt är hon inkompetent, eller vilken annan anledning tror du det är att MN inte vill driva en konstaterad våldtäkt till domstol?

Glöm inte det andra citatet från Anonymare:

Citat:
De utsatta kvinnorna tycker säkert inte att det är så komiskt. Dags att svinet får stå till svars för sina handlingar!

jfr.

Citat:
1. Jag avskyr vare sig Assange eller Wikileaks
Citera
2014-07-14, 19:22
Medlem
Anonymares avatar
Citat:

Det vet jag inte men för kvinnornas skull vore det bäst att detta utreds. Han är på sannolika skäl misstänkt.

Citat:

Det förefaller vara meningslöst att driva ärendet till dom utan hans närvaro i denna typ av mål. Åklagaren har mig veterligen inte vägrat driva frågan till åtal. Källa på detta? Kan du inte backa upp att hon vägrat så verkar du inte vara speciellt objektiv.

Citat:

Det finns säkert bra skäl, sannolikt p.g.a. krav på rättssäkerhet och ett meningsfullt resultat i domstol.
Citera
2014-07-14, 19:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Men det du citerar ger inte alls stöd för ditt påstående:

Du talar om straff, det MN talar om enligt det du citerar är skydd.

Så du hade alltså inte något belägg för ditt påstående att MN hävdat att om man inte kan fälla mannen för våldtäkt så får han ju sitt straff genom häktningen?

Vill hon skydda kvinnorna borde hon vara skitnöjd med att den demoniserade misstänkte befinner sig utomlands, på en ambassad som gett honom asyl, utom räckhåll för de stackars påstådda brottsoffren. Sadistisk som hon är tycker hon inte restriktionerna räcker. De är i hennes mening inte tillräckligt tortyrliknande. Han måste tas ifrån allt. Precis allt. Först då kan hon, de överbeskyddande målsägandebiträdena och de kondomförfalskande kvinnorna känna tillfredsställelse. Först då är allt som det ska. Då kan de andas ut och tänka över sin situation.
Citera
2014-07-14, 19:25
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Glöm inte det andra citatet från Anonymare:

jfr.

Påståendena är skriva med långt tidsmellanrum och i lite olika sammanhang. Enligt HÄPM beter han sig likt ett svin enligt min mening men jag avskyr honom inte, tycker snarare att han är en patetisk figur som man kan tycka synd om. Han ska ha en rättsäker behandling och för ärendets totala rättssäkerhet är det inte OK att han flyr undan rättvisan på det sätt han gjort hittills.
Citera
2014-07-14, 19:27
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vill hon skydda kvinnorna borde hon vara skitnöjd med att den demoniserade misstänkte befinner sig utomlands, på en ambassad som gett honom asyl, utom räckhåll för de stackars påstådda brottsoffren. Sadistisk som hon är tycker hon inte restriktionerna räcker. De är i hennes mening inte tillräckligt tortyrliknande. Han måste tas ifrån allt. Precis allt. Först då kan hon, de överbeskyddande målsägandebiträdena och de kondomförfalskande kvinnorna känna tillfredsställelse. Först då är allt som det ska. Då kan de andas ut och tänka över sin situation.

Återigen, det som citerades av MN gällde skydd i det korta perspektivet, för att säkra att man får in bevisning i form av läkarintyg och liknande. Det finns inget i den rapport som citatet kommer ifrån som tyder på att häktning skulle göras i syfte att skydda brottsoffret på längre sikt. Du verkar se MN som någon slags demon, det känns inte helt friskt i mina ögon.
Citera
2014-07-14, 19:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Detta förefaller vara ytterst osannolikt. Ecuador verkar ha givit honom asyl av politiska skäl, motsvarande skäl finns inte för Sverige. Skulle Sverige ge honom asyl av humanitära skäl? Jag tror inte det eftersom hans situation är självvald, det är bara att kliva ut ur ambassaden och så är hans humanitära situation problemfri.

Inte om han skickas till tortyrstaten USA. Du förstod nog inte vad jag menade. Sverige borde ge honom asyl därför att stora stygga USA är ute efter honom. Se bara hur hemska de var mot egyptierna.
Citera
2014-07-14, 19:44
Medlem
Citat:
det jag ser är att agerandet river upp känslor hos Assange-anhängarna

Sen när har vi sagt att vi är anhängare av Assange?
Citera
2014-07-14, 19:46
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Återigen, det som citerades av MN gällde skydd i det korta perspektivet, för att säkra att man får in bevisning i form av läkarintyg och liknande. Det finns inget i den rapport som citatet kommer ifrån som tyder på att häktning skulle göras i syfte att skydda brottsoffret på längre sikt. Du verkar se MN som någon slags demon, det känns inte helt friskt i mina ögon.

Kolla om du har en bjälke i ögat. Bäst ta någon till hjälp.

För Marianne finns inga kortsiktiga perspektiv. Hon är långsint som bara den, sitter där och tjurar och gör ingenting, år efter år. Bara för att hon inte får sin vilja fram. Hävdar att hennes beslut "handläggs i UK" och att hon därför inte behöver uttala sig. Tiger som muren. Bara ett fåtal utvalda MSM kommer att få privilegiet att se henne öppna munnen i en underdimensionerad sal klockan fyra på onsdag.
Citera
2014-07-14, 20:13
Medlem
Citat:

det är möjligen inte på det viset, att du har funderat en del på om det kan vara de svenska GalenskapsFeministerna som ligger bakom en god del av den svensksignerade "Assange-skandalen"?
Alltså att det är en sjuk svensk "rörelse" som har utsett JA till något slags hackningsoffer?
Citera
2014-07-14, 20:43
Medlem
PlanBoksBoks avatar
[quote=Anonymare|49578934]Påståendena är skriva med långt tidsmellanrum och i lite olika sammanhang. Enligt HÄPM beter han sig likt ett svin enligt min mening men jag avskyr honom inte, tycker snarare att han är en patetisk figur som man kan tycka synd om. Han ska ha en rättsäker behandling och för ärendets totala rättssäkerhet är det inte OK att han flyr undan rättvisan på det sätt han gjort hittills.[/QUOTE]

Ja närmare bestämt 3veckor mellan inläggen. Med tanke på att ärendet närmar sig 4årsdagen

så är jub 3v jääättelångt. i övrigt kan jag konstatera att HELA TRÅDEN SKRATTAR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in