Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
1. Jag avskyr vare sig Assange eller Wikileaks
Okej, då har jag missuppfattat dig. Jag läste nämligen detta inlägg, vilket fick mig till dessa felaktiga uppfattningar:
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Bra, vi ska inte ge våldtäktsmän uppehållstillstånd. Och Sverige ska heller inte skydda organisationer som kränker oskyldigas rättigheter via masspublicering av känslig information via wikileaks.
Du håller dig alltså neutral inför en konstaterad våldtäktsman (din egen uppgift), och inför en organisation vars syfte är att kränka oskyldigas rättigheter (din egen uppgift).
Men för att komma tillbaka till kärnan igen så är det givetvis intressant hur du kan veta att Assange faktiskt är en konstaterad våldtäktsman. Vad har herr Objektiv för grund till detta?
Och hur kan du försvara en åklagare som förnekar våldtäktens offer upprättelse genom att vägra att driva fråga till åtal? För MN har ju inga hinder alls att driva ärendet till domstol så att det kan formellt fastställas en dom, med Assange närvarande eller ej.
Antingen utnyttjar hon brottsoffrena i något annat syfte, alternativt är hon inkompetent, eller vilken annan anledning tror du det är att MN inte vill driva en konstaterad våldtäkt till domstol?