2014-07-14, 11:52
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Bara massa gnäll i tråden nu.

Stäng av chatten och winrate modden och spela för dig själv så ni kan börja ha kul istället stirrar på andras WN7/WN8 siffror.
Aldrig funderat över att folk tycker olika aspekter med spelet är roliga?
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Som sagt, sluta stirra på statistiken och spela istället, jag har varit med och vunnit matcher med 24% vinstchans och det med siffror som 15-7 så det där är inte speciellt dåliga odds.
Som sagt, med 24% vinstchans kommer du att vinna samma match 24 gånger av 100. Du kommer dock att förlora den 76 gånger. Det är inte alls konstigt att man vinner matcher med låga procent men statistiken blir rätt skev ibland. En match som på pappret är 50% kan egentligen vara mycket mindre beroende på att de bra plutonerna i egna laget spelar lågtier medan motståndarlagets bra plutoner hamnade som ensamma top tier vagnar.

Låg vinstchans tycker jag oftast är okej om man är top tier, då är det bara att försöka bära matchen, det går ibland, ibland inte. Däremot är det rätt jävla uselt att sitta som lågtier med ett gäng tomater som top tier, då är det så gott som alltid förlorat på förhand. För dåliga spelare borde inte få spela på nyckelpositioner eftersom att de förstör för hela laget.
Citat:
Ursprungligen postat av Ron Burgundy
Winrate har jag aldrig haft aktiverat, förstår inte hur den informationen kan vara till nytta. Skiter folk i att lira matchen om winrate inte är bra nog?
Har sagt det tidigare, tycker det ger intressant information om hur jag ska spela. har laget över 70% vinstchans kommer laget med all sannolikhet vinna även utan mig, då tar jag gärna chansen och spelar överaggressivt för att hinna göra så mycket skada som möjligt innan vi vinner. Skulle man spela normalt i en sån match är sannolikheten stor att man inte alls hinner göra tillräckligt mycket skada för att ens egna medspelare är för bra. Likaså kan jag i en match med väldigt låg vinstchans spela ännu mer försiktigt och defensivt. Exempelvis hitta ett bra ställe att campa på för att få mer tid att hinna skjuta ut motståndarna innan de når fram till mig och jag måste börja spela med min HP.

För att dra en parallell, om du spelar i ett fotbollslag i Div 5 och ni ska möta ett lag från Allsvenskan kan ni inte spela på samma sätt som ni skulle göra i en match mot ett Div 7 lag. Man får helt enkelt anpassa spelstil efter situation och match.
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ladda guldammo och ha som enda prio att överleva. Kan du scouta? Bra, men överleva är högst på listan. Du måste vänta till att det börjar dö lite tanka hit och dit.

Smyga med dina kamrater och försök få in något skott här och där. Att tracka tier 9-10 ger ändå en del xp.

Men ibland känna det hopplöst, då får man trolla med knäna.
Hade kanske funkat med en 13 90, 13 75an har för låg alfa för att man på ett tillförlitligt sätt ska kunna tracka vagnar av högre tier. Det är inte en låg tier scout som ska bära matchen, därför bör man istället fokusera på att ge sina top tier vagnar möjligheten att bära.
Citera
2014-07-14, 12:25
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Som sagt, sluta stirra på statistiken och spela istället, jag har varit med och vunnit matcher med 24% vinstchans och det med siffror som 15-7 så det där är inte speciellt dåliga odds.

just 34% e bajs, men är lite pga platoon matchmaking som fuckar ibland

tex så spelade jag 13 90 och fick möta en platoon med 3 kazna med 70% wr och vi fick 3 e 100 med 40-43% winrate

vem tror ni vann :P
Citera
2014-07-14, 14:04
Medlem
Citat:
Bara massa gnäll i tråden nu.

Stäng av chatten och winrate modden och spela för dig själv så ni kan börja ha kul istället stirrar på andras WN7/WN8 siffror.

WN8 tex är en morot för mig, jag blir nöjd och glad om jag presterat över 4000 en match, lite ledsen om jag bara gjort 800.

Jag kollar på mina egna skiter i de flesta av mina egna också, förutom på en specifik vagn.
Citera
2014-07-14, 14:10
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Har laget över 70% vinstchans kommer laget med all sannolikhet vinna även utan mig, då tar jag gärna chansen och spelar överaggressivt för att hinna göra så mycket skada som möjligt innan vi vinner.

... och så står det 1 - 7 efter tre minuter i alla 73% matcher. Det vilar en förbannelse över mina 73%-are tror aldrig jag har vunnit en sådan.
Citera
2014-07-14, 14:17
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ni som är duktiga, hur vinner ni en sån här match?

http://i62.tinypic.com/2m47lfc.jpg

Jag är nära att skära halsen av mig själv när jag ser laguppställningen.. Vad tror dom jag ska göra liksom?

En amx på mountain pass suger. Finns inte mycket utrymme där för att flanka. Dessutom tier 10 där man har problem att penna tanks med guldammo.
Från norra spawn skulle jag sätta mig i busken och spotta motståndare laget när de korsar öppna området i söder samt hoppas på att mitt lag kan sikta. Efter det korsa mitten för ytterligare spots tills man dör.
Från söder skulle jag snabbt som attan korsa mitten för att counterspotta busken och hoppas att mitt lag inte är idioter.
Ärligt talat tycker jag det är rätt rogivande att spela scouts eftersom man vet att det inte går att bära alla matcher, vilket är något jag måste göra i alla andra tanks förutom arty.
Citera
2014-07-14, 16:02
Medlem
Vet ni vilken dag det är idag? Det är "hej-jag-köpte-precis-leo-1-och-har-10%-winrate-efter-mina-första-20-games" dagen! Har hamnat top 1 eller 2 i dmg varje game, har sett likadant ut hela tiden, halva laget ryker på 3 min och sen får man sitta o plinka loss några skott och fly långt bak o försöka samla på sig så mycket skada innan man blir överkörd.

Kul! Snittar cirka 950-1050 xp per game på mina andra tior och denna har ja knappt 600 med.
Citera
2014-07-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Ärligt talat tycker jag det är rätt rogivande att spela scouts eftersom man vet att det inte går att bära alla matcher, vilket är något jag måste göra i alla andra tanks förutom arty.

Kan du bära en match om du är low tier heavy?
(Det är en seriös fråga då jag förstått att du är ett unikum)

Tex spelade en match där jag med IS mötte på bl.a. E75, känns inte som man har någon chans att dominera och avgöra matchen där.
Citera
2014-07-14, 17:00
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Kan du bära en match om du är low tier heavy?
(Det är en seriös fråga då jag förstått att du är ett unikum)

Tex spelade en match där jag med IS mötte på bl.a. E75, känns inte som man har någon chans att dominera och avgöra matchen där.
Nu är inte frågan ställd till mig, men jag skulle vilja påstå att det beror mycket på vilken vagn du kör. Även om det är svårt kan du döda en E75a med en IS. Det misstaget många gör när de är lågtier är att de står och "tradear" skott med överlägsna vagnar. Det man får göra är att se till att flytta striden till en plats där man kan göra skada utan att ta någon skada. För att måla upp ett hypotetiskt scenario är det kanske i fallet IS vs. E75 smartare att helt enkelt lämna E75an döda allt annat i motståndarlaget först för att sedan ge sig på E75 tillsammans med lagkamraterna.

1vs.1 ska inte ISen kunna vinna så där krävs det en riktigt bra spelare, men det är så spelet är utformat. Att bära en match innebär ju inte bara att man gör all skada utan kan lika gärna betyda att man vinner en viktig position på kartan. Slår ut en farlig pluton eller uppehåller fiendelagets farligaste vagnar från att göra skada på ens egna top tiers.
Citera
2014-07-14, 17:32
Medlem
Citat:
Nu är inte frågan ställd till mig, men jag skulle vilja påstå att det beror mycket på vilken vagn du kör. Även om det är svårt kan du döda en E75a med en IS. Det misstaget många gör när de är lågtier är att de står och "tradear" skott med överlägsna vagnar. Det man får göra är att se till att flytta striden till en plats där man kan göra skada utan att ta någon skada. För att måla upp ett hypotetiskt scenario är det kanske i fallet IS vs. E75 smartare att helt enkelt lämna E75an döda allt annat i motståndarlaget först för att sedan ge sig på E75 tillsammans med lagkamraterna.

1vs.1 ska inte ISen kunna vinna så där krävs det en riktigt bra spelare, men det är så spelet är utformat. Att bära en match innebär ju inte bara att man gör all skada utan kan lika gärna betyda att man vinner en viktig position på kartan. Slår ut en farlig pluton eller uppehåller fiendelagets farligaste vagnar från att göra skada på ens egna top tiers.

Ja absolut lite nytta kan man ju göra, inte så att jag försöker döda E75:an själv i det fallet.
Men jag dominerar inte matchen om jag ligger 2 tier under med en tung strv.

Tvärtom är ju såklart betydligt enklare att dominera, men jag tycker egentligen inte MM borde tillåta så stora variationer.
Citera
2014-07-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Ja absolut lite nytta kan man ju göra, inte så att jag försöker döda E75:an själv i det fallet.
Men jag dominerar inte matchen om jag ligger 2 tier under med en tung strv.

Tvärtom är ju såklart betydligt enklare att dominera, men jag tycker egentligen inte MM borde tillåta så stora variationer.

Det du får tänka på är dem som är matchade högst upp (med högst tier) har ett större "ansvar" att bära matchen, i alla fall om dem spelar heavy, vissa mediums funkar bättre som support (t.ex. tyska leopard linjen). Livet suger ibland som undertierad heavy, dock finns det inget bättre än när man sätter fulla träffar i tier X heavys när man kör IS-3 eller typ T34 an. Jag kör alltid med lite guldammo i bagaget för extra kniviga situationer. Kör mer som en "medium" när du ligger längst ner på listan.
Citera
2014-07-14, 20:02
Medlem
Citat:
Aldrig funderat över att folk tycker olika aspekter med spelet är roliga?

Det ser inte ut som ni har roligt i alla fall, ni som gnäller i varje inlägg alltså.
Citera
2014-07-14, 20:13
Medlem
Citat:
Det ser inte ut som ni har roligt i alla fall, ni som gnäller i varje inlägg alltså.
det är väl ingen som gnäller i _varje_ inlägg?

vi får ur oss lite frustration ibland bara.

testa att diskutera fusk/mods/add-ons med lidden så får du se på gnäll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in