Citat:
Aldrig funderat över att folk tycker olika aspekter med spelet är roliga?
Citat:
Som sagt, med 24% vinstchans kommer du att vinna samma match 24 gånger av 100. Du kommer dock att förlora den 76 gånger. Det är inte alls konstigt att man vinner matcher med låga procent men statistiken blir rätt skev ibland. En match som på pappret är 50% kan egentligen vara mycket mindre beroende på att de bra plutonerna i egna laget spelar lågtier medan motståndarlagets bra plutoner hamnade som ensamma top tier vagnar. Låg vinstchans tycker jag oftast är okej om man är top tier, då är det bara att försöka bära matchen, det går ibland, ibland inte. Däremot är det rätt jävla uselt att sitta som lågtier med ett gäng tomater som top tier, då är det så gott som alltid förlorat på förhand. För dåliga spelare borde inte få spela på nyckelpositioner eftersom att de förstör för hela laget.
Citat:
Har sagt det tidigare, tycker det ger intressant information om hur jag ska spela. har laget över 70% vinstchans kommer laget med all sannolikhet vinna även utan mig, då tar jag gärna chansen och spelar överaggressivt för att hinna göra så mycket skada som möjligt innan vi vinner. Skulle man spela normalt i en sån match är sannolikheten stor att man inte alls hinner göra tillräckligt mycket skada för att ens egna medspelare är för bra. Likaså kan jag i en match med väldigt låg vinstchans spela ännu mer försiktigt och defensivt. Exempelvis hitta ett bra ställe att campa på för att få mer tid att hinna skjuta ut motståndarna innan de når fram till mig och jag måste börja spela med min HP. För att dra en parallell, om du spelar i ett fotbollslag i Div 5 och ni ska möta ett lag från Allsvenskan kan ni inte spela på samma sätt som ni skulle göra i en match mot ett Div 7 lag. Man får helt enkelt anpassa spelstil efter situation och match.
Citat:
Hade kanske funkat med en 13 90, 13 75an har för låg alfa för att man på ett tillförlitligt sätt ska kunna tracka vagnar av högre tier. Det är inte en låg tier scout som ska bära matchen, därför bör man istället fokusera på att ge sina top tier vagnar möjligheten att bära.
Ladda guldammo och ha som enda prio att överleva. Kan du scouta? Bra, men överleva är högst på listan. Du måste vänta till att det börjar dö lite tanka hit och dit.
Smyga med dina kamrater och försök få in något skott här och där. Att tracka tier 9-10 ger ändå en del xp.
Men ibland känna det hopplöst, då får man trolla med knäna.
Smyga med dina kamrater och försök få in något skott här och där. Att tracka tier 9-10 ger ändå en del xp.
Men ibland känna det hopplöst, då får man trolla med knäna.
skiter i de flesta av mina egna också, förutom på en specifik vagn.