2014-10-28, 02:10
  #18049
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooberman
Fick ett litet återfall... Det bästa med denna versionen är att man kan stänga av chatten...
Tragiskt att det ens ska behöva finnas som alternativ :/ men slog på den idag, blev så djävla trött på några som gnällde över att jag inte deltog och gnällandet fortsatte trots att 2 spelare försvarade mig för båda hade sett mig göra skada och bra med skada dessutom.
Citera
2014-10-28, 09:06
  #18050
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Lyckades med konststycket att fixa en spartan medalj med en Jackson, visserligen vart det en förlust, men den medaljen väger upp en del.


Spartan är ren tur samt inkompetenta motståndare, så om du är stolt över det....

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Om något, så gör det här spelet och spelarna, att man blir xenofobisk och hatisk mot alla icke engelsktalande. Vilket är ett jävla underbetyg till ett så populärt spel! Jag har aldrig stött på ett sämre community än detta med spridda nationaliteter, usel kommunikation på alla plan, elitism, och en massiv skillnad mellan de duktiga och nybörjare. Som följd av allt det kommer en enorm frustration som en oönskad räkning i slutet av månaden. Lägg där till utvecklare som inte kan balansera spelet för fem öre, utan envist försöker att måla över de fula fläckarna med en snygg yta istället.


Välkommen till NA-servern, där allting är som du beskriver med undantaget att nästan alla förstår engelska.
För övrigt är spelet ordentligt balanserat, eller det kanske det är du är upprörd över. Ett spel där >52% win rate innebär att du är bland de 10% bästa spelarna är ett ganska bra balanserat spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Mitt premium gick ut idag och jag tror det blir en lång paus från spelet om jag ska vara ärlig. Jag känner inte alls för att förlänga det så länge man inte gör något åt en skillbaserad mm, fixar op/up vagnar och skapar mycket större kartor istället för groteskerier som korridorigorsk.

Låter som en bra ide.
Skillbaserad MM är knappast en universallösning och skulle med stor sannolikhet innebära att bra spelare blir tvungna att spela de bästa tanksen för att inte vara en belastning för sitt lag. Det är dessutom en gamemode som bara gynnar spergs och inte de som WG lever på (dvs casualspelare med jobb och lite tid).
Citera
2014-10-28, 09:27
  #18051
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Spartan är ren tur samt inkompetenta motståndare, så om du är stolt över det....

Jag finner det snarare komiskt, då det var tre tanks som stod och bara matade mot mig och skotten bara studsade. Och med tanke på den halvdåliga armorn och de låga livspoängen en jackson har..
Citera
2014-10-28, 10:04
  #18052
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Skillbaserad MM är knappast en universallösning och skulle med stor sannolikhet innebära att bra spelare blir tvungna att spela de bästa tanksen för att inte vara en belastning för sitt lag. Det är dessutom en gamemode som bara gynnar spergs och inte de som WG lever på (dvs casualspelare med jobb och lite tid).

Fast å andra sidan skulle det kunna finnas en sådan gameplay, inte sant? Som en ladder som man har i LoL t.ex där man hamnar i olika ligor beroende på hur det går. Dock finns ju ESL som kör olika turneringar så om WoT kom med ett ladder -play skulle kanske ESL bli lite ledsna?
Citera
2014-10-28, 12:16
  #18053
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Jag finner det snarare komiskt, då det var tre tanks som stod och bara matade mot mig och skotten bara studsade. Och med tanke på den halvdåliga armorn och de låga livspoängen en jackson har..


I det fallet håller jag helt med dig om att det är komiskt.
Min KV-220 och VK4502B prenumerar på Spartan av en händelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast å andra sidan skulle det kunna finnas en sådan gameplay, inte sant? Som en ladder som man har i LoL t.ex där man hamnar i olika ligor beroende på hur det går. Dock finns ju ESL som kör olika turneringar så om WoT kom med ett ladder -play skulle kanske ESL bli lite ledsna?

Som jag ser det så finns det redan game modes för de som vill ha bättre organiserat spel och det är CW, companies, strongholds och tournaments.

Skulle man införa en game mode med skill ladder, så kommer den automatiskt bli min-maxad och alla kommer ha den senaste tanken som är OP för tillfället. Spelar du i den moden med en tank som inte är optimal är du en belastning för ditt lag.
Statpadders kommer inte heller spela en sådan game mode eftersom de inte längre kan sälklubba och kvar är ett gäng spergs som sitter och runkar över hur bra de är. Låter det kul?

Vill jag ha organiserat spel, kör jag i en pluton med bra spelare och då har man automatiskt organiserat spel. Möter man dåligt motstånd kör man över dem och mot bättre motstånd så blir det roligt eftersom det är en utmaning.
Citera
2014-10-28, 14:22
  #18054
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Spartan är ren tur samt inkompetenta motståndare, så om du är stolt över det....

Vad fan? Jag fick en spartan i min ELC igår och du menar att jag inte borde utses till värdsmästare i att vinkla tank nu.
Citera
2014-10-28, 15:34
  #18055
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Vad fan? Jag fick en spartan i min ELC igår och du menar att jag inte borde utses till värdsmästare i att vinkla tank nu.

Hade varit än mer imponerad om du hade fått Steel Wall i den.
Citera
2014-10-28, 16:23
  #18056
Medlem
Ubbe66s avatar
Välkommen till NA-servern, där allting är som du beskriver med undantaget att nästan alla förstår engelska.
För övrigt är spelet ordentligt balanserat, eller det kanske det är du är upprörd över. Ett spel där >52% win rate innebär att du är bland de 10% bästa spelarna är ett ganska bra balanserat spel.



Låter som en bra ide.
Skillbaserad MM är knappast en universallösning och skulle med stor sannolikhet innebära att bra spelare blir tvungna att spela de bästa tanksen för att inte vara en belastning för sitt lag. Det är dessutom en gamemode som bara gynnar spergs och inte de som WG lever på (dvs casualspelare med jobb och lite tid).[/quote]

Jag skulle gärna joina NA-Servern, OM jag fick ta med mig mitt konto!
Har för mig att WG, har sagt det för bra länge sedan att det skulle bli möjligt....

Någon som vet mer om det här med konto flyttning?

/Ubbe
Citera
2014-10-28, 16:25
  #18057
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Hade varit än mer imponerad om du hade fått Steel Wall i den.
Fick steel wall i min E100 häromdagen, stod ensam och försvarade bron på Mountain pass, en Borsig med 152mm kanonen och en JpzE100 stod och sköt mitt vinklade torn hela matchen. Slutade med ~14500 i studsad skada.
Citera
2014-10-28, 16:29
  #18058
Medlem
SithXMs avatar
Det blev en Easy 8 4200 guld och 5 platser till,för 270 kr

Jag älskar ju att spela Us medeuim tank linje, har ingen crew träningstank på den linjen, Ska citera från Wiki för det stämmer så bra av det intryck jag fått av den,

If you enjoyed the M4, but wished it was faster, then you'll love this tank. MEN

Unfortunately, with the addition of the Cromwell medium tank on the British line, this tank becomes somewhat redundant, as the Cromwell can do anything the Easy 8 can do, except it's faster and smaller with a higher penetrating and damaging gun with better accuracy. However, there are a few niche bonuses to the E8 somewhat beneficial to use - the ability to use Vertical Stabilizer (if you can afford 500k for it), thicker effective hull armor, marginally superior view range, and the decent turret armor when combined with the gun mantlet. The sheer ROF can also hold back multiple tanks from a choke point as well as your teammates arrive to reinforce.

Kör även Cromwell själv, Så hade jag redan haft en crew träningstank på den linjen hade jag nog hoppat över den för min del,

Men haft ett par roliga rundor nu med den, och mer lär det blir, så trots allt nöjd av köpet
Citera
2014-10-28, 16:37
  #18059
Medlem
libbens avatar
Vill man behålla bulldog efter man fått t49 tro?

Sjuor används ju inte till något väl?
Citera
2014-10-28, 16:45
  #18060
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Lyckades med konststycket att fixa en spartan medalj med en Jackson, visserligen vart det en förlust, men den medaljen väger upp en del.


är väl inget, testa att så Raider med Maus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in