2013-12-26, 16:52
Medlem
liddens avatar
Nu kan de som har betalat 20$ på Grim Dawns hemsida och de som betalade 18$ när GD hade sin kickstarter spela. Spelet är fortfarande i alpha och innehåller första akten av tre. Akt 2 kommer i januari eller februari.
Citera
2014-01-13, 15:03
Medlem
Opilus5500s avatar
Har de hänt någonting i spelet?? jag har inte orkat kolla, de ända jag vet att "Lead designaren sa i höstas att 2013 blir inget release för grim dawn. Hoppas att 2014 kan erbjuda en release
Citera
2014-01-13, 20:50
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Har de hänt någonting i spelet?? jag har inte orkat kolla, de ända jag vet att "Lead designaren sa i höstas att 2013 blir inget release för grim dawn. Hoppas att 2014 kan erbjuda en release

Build 16 kom på nyårsafton och inehöll två små sidequests och bugfixar och lite balansfixar. Act 2 av 3 ska komma i januari eller februari samma sak gäller förhoppnings vis multiplayer men det är större risk att buggar sätter stop för det. Crate har också anställt en ny programerare jag vet inte om han har börjat än men han jobbade med TQs multiplayer så förhoppningsvis fixas de problemen när han väl kommer igång.

De har inte sagt något om release men tredje kvartalet känns som en bra gissning med tanke på hur spelet utvecklas.
Citera
2014-02-27, 10:03
Medlem
liddens avatar
Akt 2 har släppts. Dubblar innehållet och level cap har höjts till 35, samt en hel del mindre förbättringar.
Citera
2014-07-12, 15:06
Medlem
Någon som lirar det?
Citera
2014-07-14, 03:41
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purewhey
Någon som lirar det?

Jag lirar i perioder. Har ett uppehåll nu, men tycker det här är roligare än d3.
Citera
2014-07-14, 09:31
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Jag lirar i perioder. Har ett uppehåll nu, men tycker det här är roligare än d3.
Är det roligare än dess föregångare Titan Quest-IT?
Använder väl samma grafikmotor(inget fel med den) och verkar vara mera likheter. Samma idé med att kombinera färdigheter från 2 klasser. Kommer det vara lika modvänligt som TQ?
Citera
2014-07-14, 14:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Är det roligare än dess föregångare Titan Quest-IT?
Ja.

Citat:
Använder väl samma grafikmotor(inget fel med den) och verkar vara mera likheter. Samma idé med att kombinera färdigheter från 2 klasser. Kommer det vara lika modvänligt som TQ?

Samma grafikmotor men den har blivit förbättrad. Det ska bli lika modvänligt men de kommer inte att öppna upp för det innan spelet är släppt (är fortfarande i beta).

Än så länge så är det bara singelplayer, men de jobbar på att få till samma typ av multiplayer som TQ-IT har. Det blir alltså ingen server som d3 har. En sån server är för dyr.
Citera
2014-07-14, 14:35
Medlem
Kört ett par timmar, PoE slår det med hästlängder i nöje imho.
Citera
2014-07-28, 15:30
Medlem
liddens avatar
Tydligen börjar multiplayer närma sig. En utvecklare skriver om det och vad som kommer i build 20.

Citat:
Ursprungligen postat av purewhey
Kört ett par timmar, PoE slår det med hästlängder i nöje imho.

Jag tycker precis tvärt om, gillade inte alls PoE. Tänkte jag skulle spela igenom det för att se hur det var, men men blev uttråkad och slutade i act två.
Citera
2015-03-05, 11:10
Medlem
muddis avatar
Inforskaffade precis spelet efter att ha kollat en kille som streamade. Mycket forvantansfull , aterkommer med intryck!
Citera
2015-03-20, 23:17
Medlem
Opilus5500s avatar
Verkar som att Act3 till Grim Dawn har släpps, och de går köpa spelet nu via steam..

Här gameplay ifrån spelets senaste build, och ser jäkligt snyggt och mysigt ut.. Blir nog ett köp till löning nästa vecka

https://www.youtube.com/watch?v=kJHMQ0gGRa4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in