2017-01-11, 14:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Det finns alltså inga "closed servers" ?

Det gör det inte. För mig är det inget problem eftersom jag bara spelar ARPGs som singelplayer. Är det viktigt att kunna spela co-op med okända spelare är det naturligtvis ett stort problem. Jag gillar Grim Dawn bättre än något annat ARPG jag spelat.
Citera
2017-01-11, 14:23
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det gör det inte. För mig är det inget problem eftersom jag bara spelar ARPGs som singelplayer. Är det viktigt att kunna spela co-op med okända spelare är det naturligtvis ett stort problem. Jag gillar Grim Dawn bättre än något annat ARPG jag spelat.
Co-op med okända ryssar låter ändå inte så kul.
Co-op skall spelas med vänner som kommer överens om man skall fuska. Grim Dawn har en mycket mörkare historia och stämning än D3.
PoE är säkert bra men det verkar vara väldigt segt för en ny spelare utan några items eller vänner.
Citera
2017-01-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Co-op med okända ryssar låter ändå inte så kul.
Co-op skall spelas med vänner som kommer överens om man skall fuska. Grim Dawn har en mycket mörkare historia och stämning än D3.
PoE är säkert bra men det verkar vara väldigt segt för en ny spelare utan några items eller vänner.

Man kan sätta låskod så bara behöriga kan spela. Men om du hostar kan du kicka folk som fuskar.
Path of Exile är kul , men jag föredrar Grim dawn. Diablo 3 är spelandet är nedlagt.
Fast nu är det ju ni som ska gilla spelet, jag gör det ju redan och vill inte övertala någon.

Det jag gillar med Grim dawn är att man kan använda alla prylar oavsett raritet.
Vita tills man hittar Gula. Gula till level 30 och då har man om man haft tur redan fullt av Gröna och Blåa. Sedan kommer man ha nytta av Gröna och Blåa ända till End game, då vissa är bättre än set delar och legendariska. Legendariska börjar släppas efter level 50 och Set direkt när man börjar spela.
Men det sker inte ofta. Tar flera karaktärer innan man har ett helt låg level set.

Alla RPG spel är likadana, det är tar tid att få bra items.
Om man inte tycker det är ok ska man spela Diablo 3 där legendariska droppa så ofta att det blir tråkigt , så tråkigt att man inte ens plockar upp dem.
I Grim Dawn bör man kolla alla Gröna, Blåa, Set och Legendariska till man slutar spela spelet.
För annars kan man missa bästa sakerna.
Dessutom är rush inte lika viktigt då man missar special kistor och hemliga områden om man rushar på en karta.
Men med tiden lär man sig vart vissa saker är.

Är man inte tålmodig så ska man inte spela Grim dawn. Jag har ca 8st level 85 gubbar och har endast 1 set som är fullständigt, bortsett från ringar, amulett set och låg level set items.
Visst man kan tradea , men jag tycker man förlorar hela grejen om man har bästa prylarna direkt.
Finns som sagt Gröna och Blåa som är fullgoda nog.
Min Saboteur har inte något fullständigt set (Förutom ringarna) och en del Gröna och den tar alla bossar i spelet.
Senast redigerad av 1988 2017-01-11 kl. 20:35.
Citera
2017-01-11, 21:00
Medlem
Korders avatar
En extra tjusning med Grim Dawn utöver ovanstående tycker jag är storyn också. Mer välskriven och intressant än konkurrenternas diton. Men det är väl förstås subjektivt.
Citera
2017-01-11, 21:13
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
En extra tjusning med Grim Dawn utöver ovanstående tycker jag är storyn också. Mer välskriven och intressant än konkurrenternas diton. Men det är väl förstås subjektivt.
Synd att den berättas så dåligt. Att hitta lappar som bara berättar genom text är tråkigt. Ger aldrig den episka känsla som historien skulle kunnat ge.
Citera
2017-01-14, 00:22
Medlem
hugTracersbutts avatar
Jag älskar detta spel fast det är farligt beroendeframkallande, trots att jag knappt har tid så har jag lyckats spela alldeles för mycket på endast två veckor. Får grymma Diablo 2-vibbar ibland, men Grim Dawn har mycket eget att erbjuda.

Hände något underligt förra veckan, tror det var någonstans i Burrwitch så hittade jag en grotta där en mäktig varelse befann sig, jag var endast level 16 då eller så, så vågade inte riktigt möta monstret. När jag sedan skulle tillbaka dit så hittade jag aldrig grottan, trots att jag var säker på att det var samma ställe. Men igår så fann jag platsen igen och nu vid högre level, typ 27, så slaktade jag monstret utan svårighet. Gutworm eller vad heter bossen? Är detta specialbossar som bara dyker upp vid rätta tillfällen? För det visade sig att det var vid rätta platsen, men förut fanns inget grottöppning där.

Annars tycker jag spelet är för lätt, blir det svårare senare? Kör på veteran också, så trodde man skulle få en utmaning.
Citera
2017-01-14, 00:26
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugTracersbutt
Jag älskar detta spel fast det är farligt beroendeframkallande, trots att jag knappt har tid så har jag lyckats spela alldeles för mycket på endast två veckor. Får grymma Diablo 2-vibbar ibland, men Grim Dawn har mycket eget att erbjuda.

Hände något underligt förra veckan, tror det var någonstans i Burrwitch så hittade jag en grotta där en mäktig varelse befann sig, jag var endast level 16 då eller så, så vågade inte riktigt möta monstret. När jag sedan skulle tillbaka dit så hittade jag aldrig grottan, trots att jag var säker på att det var samma ställe. Men igår så fann jag platsen igen och nu vid högre level, typ 27, så slaktade jag monstret utan svårighet. Gutworm eller vad heter bossen? Är detta specialbossar som bara dyker upp vid rätta tillfällen? För det visade sig att det var vid rätta platsen, men förut fanns inget grottöppning där.

Annars tycker jag spelet är för lätt, blir det svårare senare? Kör på veteran också, så trodde man skulle få en utmaning.
Kan ha varit en bounty, de kan man stöta på fastän man är av betydligt lägre level. De brukar däremot inte spawna förrän man fått bountyn med betoning på "brukar" för jag har sett en del som spawnat innan.
Citera
2017-01-14, 00:37
Medlem
hugTracersbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Kan ha varit en bounty, de kan man stöta på fastän man är av betydligt lägre level. De brukar däremot inte spawna förrän man fått bountyn med betoning på "brukar" för jag har sett en del som spawnat innan.

Jasså, kan det varit en bounty, har nyligen fått tillräcklig respekt av invånarna vid Devil's Crossing för att köra sådana, har bara gjort en hittills (En av Cronley's gängmedlemmar). Men det konstiga var att grottan inte fanns vid de tillfällen jag var där omkring, förutom första gången och senare.
Citera
2017-01-14, 00:40
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Jasså, kan det varit en bounty, har nyligen fått tillräcklig respekt av invånarna vid Devil's Crossing för att köra sådana, har bara gjort en hittills (En av Cronley's gängmedlemmar). Men det konstiga var att grottan inte fanns vid de tillfällen jag var där omkring, förutom första gången och senare.
Ja, det kan ju vara en bugg eller glitch också, jag vet att grottor och dylikt spawnar först när man får en bounty, till exempel tog jag en bounty för att slafsa två getingar som skulle finnas på en karta jag redan gått igenom helt. När jag letade igenom den igen hade två nya grottor spawnat.

Som sagt, det kan vara en bugg. Men jag vet att man kan stöta på högre level monster relativt tidigt, själv sprang jag som varande level ~20 in i ett område med level ~30 monster vilket var kul för man fick massor med XP och feta vapen men svårt var det såklart.
Citera
2017-01-14, 00:51
Medlem
liddens avatar
Citat:

Gutworm finns alltid, men hans grotta kan skapas på tre olika ställen.
Citera
2017-01-15, 09:56
Medlem
Tänkte börja spela grim dawn igen finns det några roliga som könner för att spela?
Citera
2017-01-21, 00:21
Medlem
någon som kör HC som känner för att köra ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in