Citat:
Ursprungligen postat av
kinky_M
Co-op med okända ryssar låter ändå inte så kul.
Co-op skall spelas med vänner som kommer överens om man skall fuska. Grim Dawn har en mycket mörkare historia och stämning än D3.
PoE är säkert bra men det verkar vara väldigt segt för en ny spelare utan några items eller vänner.
Man kan sätta låskod så bara behöriga kan spela. Men om du hostar kan du kicka folk som fuskar.
Path of Exile är kul , men jag föredrar Grim dawn. Diablo 3 är spelandet är nedlagt.
Fast nu är det ju ni som ska gilla spelet, jag gör det ju redan och vill inte övertala någon.
Det jag gillar med Grim dawn är att man kan använda alla prylar oavsett raritet.
Vita tills man hittar Gula. Gula till level 30 och då har man om man haft tur redan fullt av Gröna och Blåa. Sedan kommer man ha nytta av Gröna och Blåa ända till End game, då vissa är bättre än set delar och legendariska. Legendariska börjar släppas efter level 50 och Set direkt när man börjar spela.
Men det sker inte ofta. Tar flera karaktärer innan man har ett helt låg level set.
Alla RPG spel är likadana, det är tar tid att få bra items.
Om man inte tycker det är ok ska man spela Diablo 3 där legendariska droppa så ofta att det blir tråkigt , så tråkigt att man inte ens plockar upp dem.
I Grim Dawn bör man kolla alla Gröna, Blåa, Set och Legendariska till man slutar spela spelet.
För annars kan man missa bästa sakerna.
Dessutom är rush inte lika viktigt då man missar special kistor och hemliga områden om man rushar på en karta.
Men med tiden lär man sig vart vissa saker är.
Är man inte tålmodig så ska man inte spela Grim dawn. Jag har ca 8st level 85 gubbar och har endast 1 set som är fullständigt, bortsett från ringar, amulett set och låg level set items.
Visst man kan tradea , men jag tycker man förlorar hela grejen om man har bästa prylarna direkt.
Finns som sagt Gröna och Blåa som är fullgoda nog.
Min Saboteur har inte något fullständigt set (Förutom ringarna) och en del Gröna och den tar alla bossar i spelet.