2014-07-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Samma antal matcher på båda.
Låter vrickat... de hämtar ju data ur samma databas. Fungerar för mig i alla fall.
Citera
2014-07-13, 22:45
Medlem
xyklopfs avatar
Nån av er som har hopplös MM ikväll?
Kör Ferdinand och VK4502a och hamnar enbart i tier 10 matcher. Är alltid låg tier också...

Tidigare ikväll var det många teamkillers ute också som sabba match efter match. Fick ett troll på mig i en match också.

Körde VK 3001P och en VK3601 knuffades hela tiden från starten. Idioten gav sig inte heller utan var på flera i laget. Sen när jag tagit position och skulle börja snipa fiender, satte han igång igen och knuffades/ställde sig i vägen.
Dock höll han inte koll på minimappen...tre fientliga heavies kom emot oss och började skjuta. Han blev detrackad och börja ropa på hjälp i chatten.

Plötsligt kom jag på att jag glömt köpa mjölk, eller något, så jag for helt sonika därifrån och lämna han där .

Han dog givetvis och börja skrika i chatten att man var en förrädare och sånt. Jag brydde mig inte det minsta och det kom en del "hahaha", "serves you well" och sånt från andra i laget.

Har jag dåligt samvete? Ångrar jag mig?..............HELL NO !!! Enligt mig fick idioten vad han förtjäna.

Återstår att se om man blir straffad av WG, har dock inte hört/sett något än.
Citera
2014-07-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Kör Ferdinand och VK4502a och hamnar enbart i tier 10 matcher. Är alltid låg tier också...

Tidigare ikväll var det många teamkillers ute också som sabba match efter match. Fick ett troll på mig i en match också.

Körde VK 3001P och en VK3601 knuffades hela tiden från starten. Idioten gav sig inte heller utan var på flera i laget. Sen när jag tagit position och skulle börja snipa fiender, satte han igång igen och knuffades/ställde sig i vägen.
Dock höll han inte koll på minimappen...tre fientliga heavies kom emot oss och började skjuta. Han blev detrackad och börja ropa på hjälp i chatten.

Plötsligt kom jag på att jag glömt köpa mjölk, eller något, så jag for helt sonika därifrån och lämna han där .

Han dog givetvis och börja skrika i chatten att man var en förrädare och sånt. Jag brydde mig inte det minsta och det kom en del "hahaha", "serves you well" och sånt från andra i laget.

Har jag dåligt samvete? Ångrar jag mig?..............HELL NO !!! Enligt mig fick idioten vad han förtjäna.

vad skulle du bli straffad för?
Citera
2014-07-13, 23:59
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf

Klart han fick vad han förtjänade. Sådana är inte användbar för laget som levande och får helst dö så snabbt möjligt.
Citera
2014-07-14, 00:07
Medlem
Salorms avatar
Ni som är duktiga, hur vinner ni en sån här match?

http://i62.tinypic.com/2m47lfc.jpg

Jag är nära att skära halsen av mig själv när jag ser laguppställningen.. Vad tror dom jag ska göra liksom?
Citera
2014-07-14, 00:35
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
vad skulle du bli straffad för?

Dåligt/osportsligt uppförande var det jag mest tänkte på. Fast jag har ju kvar replayen och kan skicka in den till WG.
Citera
2014-07-14, 01:00
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tack för svaren, det uppskattas!

Ska nog ta och kolla in ett par klaner närmare faktiskt. Min Wn8 ligger på drygt 1200 respektive 1600 de senaste 1000 matcherna, inget exceptionellt med andra ord. Det är ingen elite klan jag bör söka mig till direkt känner jag. Spelar ju spelet i princip varje dag och det börjar kännas som det är dags att ta ett steg till.

Äger ju STB-1 och T57 som mina två tior, har även E50m. T62A och E-100 upplåsta, men inte köpt dem än, så ett par tior har jag i varje fall.
Hur många matcher har du spelat? 1600 är inte fyskam och 1200 overall skulle jag tro räcker för alla svenska klaner förutom A-P och A-P2.

Som dunken säger, inhandla T62A och grinda fram Obj. 140 så kommer du ha fyra dugliga CW-vagnar. Både E50M och E100 används ibland så de behöver inte heller vara dåliga köp.

Vet inte om det bryter mot forumets regler, men är du sugen på A-P5 kan du ju slänga iväg ett PM så kan vi plutona lite och jag kan se till att du får snacka med rätt personer. Tror inte statsen eller vagnsparken ska vara några problem för att gå med. (Är bortrest en vecka, så blir inget spelande förrän jag är hemma igen).

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Jag är nära att skära halsen av mig själv när jag ser laguppställningen.. Vad tror dom jag ska göra liksom?
Nu är jag inget unikum men vissa matcher går inte att vinna. Det är bara att acceptera att man som T7 scout inte kan bära ett lag till seger i en T10 match. Hade det varit jag som suttit i en scout den matchen hade jag spelat så aggressivt och oväntat det bara går, laget kommer att förlora samma match 34 gånger av 100 så gör något oväntat som kan vända på oddsen. På mountain pass hade en tidig suicide spot faktiskt kunnat vara en idé för att spotta upp vad motståndarna gör samt ge det egna laget möjligheten att få HP-övertaget tidigt.

Efter två jävligt usla veckor har trenden äntligen vänt (i samma veva som man går på semster), över 75% winrate de senaste tre dagarna jag spelat och en snitt WN8 på 2700 gjorde att statsen tog ett fint hopp i rätt riktning.
Citera
2014-07-14, 04:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Känner mig DJÄVLIGT lockad att spy galla över idioterna i laget jag just va i matchen förlorades, 51% chans att vinna...

M3 Lee
39 skott
26 träffar
22 penetrationer
1741 damage
3 fiender upptäckta
9 fiender skadade
8 fiender dödade

34.046 inkomst (premiumkonto)
3.991 krediter modigt motstånd
1.899 rep
15.904 ammo
20.234 vinst (premiumkonto)

1203 xp
660 bonusxp för modigt motstånd
1872 xp totalt

High caliber
Top gun
Mastery badge ace tank
Wn8 16.917
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-07-14 kl. 04:32.
Citera
2014-07-14, 06:15
Medlem
Bara massa gnäll i tråden nu.

Stäng av chatten och winrate modden och spela för dig själv så ni kan börja ha kul istället stirrar på andras WN7/WN8 siffror.
Citera
2014-07-14, 07:37
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:

Som sagt, sluta stirra på statistiken och spela istället, jag har varit med och vunnit matcher med 24% vinstchans och det med siffror som 15-7 så det där är inte speciellt dåliga odds.
Citera
2014-07-14, 08:39
Medlem
Ron Burgundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Bara massa gnäll i tråden nu.

Stäng av chatten och winrate modden och spela för dig själv så ni kan börja ha kul istället stirrar på andras WN7/WN8 siffror.
Winrate har jag aldrig haft aktiverat, förstår inte hur den informationen kan vara till nytta. Skiter folk i att lira matchen om winrate inte är bra nog?

Har använt färgkodade laguppställningar baserat på WN8, personlig winrate etc för båda lagen tidigare, nu bara för mitt egna lag. Enda anledningen till att ens det är aktiverat är att det är enkelt för mig att se min egna stats i nuvarande fordon.

Om det gick skulle jag gärna slippa se även det egna lagets stats, bara se min egen. Men jag har inte lyckats, det verkar inte gå?
Citera
2014-07-14, 08:44
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Ladda guldammo och ha som enda prio att överleva. Kan du scouta? Bra, men överleva är högst på listan. Du måste vänta till att det börjar dö lite tanka hit och dit.

Smyga med dina kamrater och försök få in något skott här och där. Att tracka tier 9-10 ger ändå en del xp.

Men ibland känna det hopplöst, då får man trolla med knäna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in