Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
1) Jag har inte hävdat att mannen drar in 100% av inkomsten och kvinnan 0% av inkomsten. Mitt argument är att mannen drar in typ 60% av inkomsten till hushållet, kvinnan drar in typ 40% av inkomsten till hushållet, sen horar kvinnan till sig mannens 60% av inkomsten genom att ge honom sex i utbyte mot att han spenderar pengarna på det hon vill, till exempel, bostad, semester med mera. Det är precis samma sak som om hon skulle ha sex med män på bordell för pengar i handen och sen gå och köpa de saker hon vill ha.
2) Nej det betyder att a) du är med honom för att du får en högre hushålls-inkomst än om du skulle vara själv b) du satsar på att han ska tjäna mer i framtiden eller vara villig att försörja dig i framtiden.
3) Alla normala män skulle dumpa kvinnan i den situationen.
1) Nej kvinnor har en sådan norm för att den gynnar dem. Mäns sociala norm är att byta upp sig till en snyggare kvinna när de kan/när deras nuvarande blivit för gammal.
2) Då kan väl kvinnor börja bryta mot normen genom att skaffa sig feminina män som de försörjer?
Ok, du menar alltå att kivnnor jobbar ihop 40% av den
gemensamma inkomsten sen horar hon sig till de övriga 60% från mannen av den
gemensamma budgeten så att enkom hon sen sitter på 100% av den
gemensamma inkomsten. right? Sen lägger hon alla dessa 100% på enkom saker hon själv har nytta och glädje av som ex. en bostad att bo i för henne och
hennes ungar, mat att äta, kläder, semestrar ex. Män behöver ju inte bostad, mat och kläder eller vila ut på semestrar så som kvinnor behöver....de kan enkom leva på luft och sex som de köper. I see... logik klart som korvspad.
nej, jag räknar kallt med att även i framtiden dra in mina pengar till mig själv och mina behov, vad han kommer tjäna i framtiden bryr jag mig inte om speciellt bara han klara att försörja sig själv.
Precis så resonerar den absoluta majoriteten av kvinnor förstår du eftersom de faktiskt jobbar för sin försörjning de ligger sig inte till den. Sex har nämligen kvinnor av precis samma anledning som män har det för att den egna lusten säger så. kanske inte din fru, stackars kvinna, men kvinnor som värderar sig själva som lika mycket värda som andra människor gör det.