Citat:
Ursprungligen postat av
Fredde104
Tror inte bara det beror på opotenta, just när det gäller moxy så är det VÄLDIGT individuellt, har vänner som landar på månen av 10mg, själv måste jag ha minst 20 för att få något visuellt alls...TTs Moxy kanske är något opotenta, men det är mycket individuellt
Ja, precis, det är väldigt individuellt, och inte bara det tycker jag. Styrkan på trippen verkar också variera drastiskt mellan varje tillfälle, alltså även om man tar hänsyn till toleransökning, korstolerans, set/setting, batch, etcetera. Detta gäller förstås för många hallucinogener och de faktorer jag rabblade upp är ju egentligen alltid relevanta också, men fortfarande tycks moxy sticka ut lite extra.
Jag har alltid haft potenta batchar och har randomly åkt på oväntat rejäla resor på 2-3 mg, som vanligen är en alldeles lagom dos, och omvänt så har jag tagit 10 mg ett antal gånger och fått precis samma effekt som jag vanligen får av 2-3 mg. Moxyn är lite oförutsägbar helt enkelt. Påfyllningar funkar dock bättre än man kan tro, så att börja med 3 mg och fylla på med 3 mg till efter en timme eller så bör fungera som strategi om man har någon specifik intensitetsgrad i sikte.
Sen låter det onekligen som att det florerar en del kassa batchar. 25 mg 5-MeO-MiPT ska på pappret ge en väldigt mycket starkare tripp än 25 mg 4-HO-MET och ändå tycks det vara få, om ens några, som har rapporterat det här i tråden. Även om det är individuellt och effekten varierar så borde det rimligen ha trillat in fler såna rapporter. Detta pekar helt klart på att det är dåliga batchar i omlopp.