Citat:
Ursprungligen postat av
CherryJul
Du skriver väldigt bra jag är aldrig själv på body contact men mycket av det som du säger är sant. Det verkar som att mannens sexualdrift har blivit svårare och mer aggressiv? Jag tänker på sexköp och på våldtäkter, vi måste hitta vad det beror för jag tror faktiskt inte bara det beror på kvinnor som säger nej. Kanske är det samhällets attityder och internetporr men en sak vet vi att det är inte rätta lösningen att ha lagliga bordeller, helt fel väg att gå
Jag tror man måste prata mer om det, mäns sexuella frustration
Sexköp är följden av att män har en betydligt starkare önska att ha sex än vad som normalt är tillgängligt. Det är för kostsamt både ekonomiskt, psykiskt och tidsmässigt att försöka hitta olika sexualpartners att ha sex med, tex på krogen eller nu mer på sidor som Bodycontact. Psykiskt på grund av det är inte så roligt att få nobben så frekvent som det blir.
Så att förbjuda en aktivitet som har en terapeutisk effekt på så stor del av befolkningen när det finns dom som mer än gärna stället upp på att jobba med det. Är bara cyniskt, grymt och känslokallt.
En av dom incitament män har som i regel gör dom mer framgångsrika är just vetskapen att de är sexuellt ointressanta för kvinnor om de inte är framgångsrika. Kvinnor saknar denna frivkraft då de kan få sex när de vill i princip.
Så vist mäns naturliga sexualitet kanske inte är så vacker, människans natur är inte vacker alla gånger. Jag tycker inte om kvinnors sexualitet särskilt mycket bättre än mäns. Kvinnor har väldigt höga krav på sexualpartners. De ska vara långa, rika, muskulösa, dominanta, verbala, mm.
Faktum är att till en viss del kan prostitution dämpa denna maktkamp som är helt och hållet på kvinnors villkor idag. För sex är ett maktmedel som kvinnor har men inte män. Check your privilege.
Men jag har en viss förståelse för att man inte vill lämnad den ifrån sig, så som män alltid blir anklagade för att inte vilja ge ifrån sig makt. Samma gäller här, det är klart kvinnor inte vill släppa på den makt de har.