2014-07-12, 03:10
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Köper du även att städare, vårdbiträde och barnskötare inte är vanliga yrken som man får ta om man är arbetslös? Vem tror du skaffar en kvalificerad högskoleutbildning som sjuksköterskans för att jobba som prostituerad, städa eller jobba som vårdbiträde i hemtjänsten?
Fast problemet är att en städare städar lika bra oavsett sinnesstämning. En prostituerad som tvingas jobba är ett tråkigt ligg. Därför tror jag att det vore bättre om det anses som ett kvalificerat yrke.
Citera
2014-07-12, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast problemet är att en städare städar lika bra oavsett sinnesstämning. En prostituerad som tvingas jobba är ett tråkigt ligg. Därför tror jag att det vore bättre om det anses som ett kvalificerat yrke.

Hur fan kom du fram till det?
Tror du att städare i allmänhet älskar sitt jobb, och när de har en dålig dag gör ett lika bra jobb som vanligt?
Det gör ju ingen.

Jag håller med om din poäng, men du är helt ute och cyklar med ditt argument.
Citera
2014-07-12, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
precis, jag äger min bostadsrätt där även min kille bor, betyder det att jag kan kräva sex av honom när jag så önskar? hmmm tror jag att jag ska påpeka vid middagsbordet.

Klart du ska påpeka, du är ju en hycklare utan någon som helst verklighetsförankring eller konsekvens, så givetvis är din önskan att kunna bete dig precis på det sätt som du anser att män beter sig....

Du sköt dig precis i foten, med ett granatgevär.....
Citera
2014-07-12, 04:49
Medlem
life101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aejhnsn
Tror egentligen att den bästa modellen är att det sker "öppet och kontrollerat", dvs på bordeller som i Amsterdam och Tyskland.

Då kvinnorna lätt kan neka kunder och även kalla på hjälp ifall dem blir utsatta för våld.

I Sverige så säljs ju sex bakom stängda dörrar och då blir det att horan har svårt att få hjälp vid våld.

Från sin hallick på bordellen de arbetar på menar du?
Citera
2014-07-12, 06:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
De handlar inte om att kvinnor inte kan köpa saker själva, men det är mer bekvämt att sära på benen och låta mannen köpa sakerna åt dem. Om män kan köpa sex av prostituerade försvinner incitamentet att köpa en lägenhet i innerstan för 3 miljoner för att få ligga 1-2 gånger i veckan. Det är det här som 90% av alla kvinnor lever på, som betalar för deras bostad, mat, kläder, semester, shopping, med mera.

Lyssna, om en man försörjer sin kvinna och betalar för det samtidigt som kvinnan vill ha så lite sex så möjligt så är det en klassisk friendzonerelation. Mannen försörjer horan och är samtidigt kuklös betaman. Vem tänder på en beta? Ingen hora gör det. Däremot att inte ge ett skit till horan utan att sätta på henne helt random och mot hennes vilja är vad som är hett. Horan ska inte ha nåt tänker mannen samtidigt som mannen gör som han vill.

Victoria silverstedt är tillsammans med den där tjocka fettot du länkat till, tror du hon tänder på honom i grunden? Nej, allt är bara en yta. Egentligen är hon sexuellt frustrerad som inte blir påsatt hårt. Det där fettot KAN inte sätta på henne hårt, finns ingen chans.

Ja, relationer är som att abonnera på en hora, men korrelationen att bara försörja henne mot inget sex är ur kvinnans perspektiv fel. Hon kommer känna instinktivt att mannen nöjt sig med att leva sexlöst. Det är såna provider-typer som kvinnor är otrogna med.

De är aldrig otrogna mot alfas. De snarare betalar för att vara med alfas. Varför? Därför att bara alfas kan knulla horan.
Citera
2014-07-12, 08:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Lyssna, om en man försörjer sin kvinna och betalar för det samtidigt som kvinnan vill ha så lite sex så möjligt så är det en klassisk friendzonerelation. Mannen försörjer horan och är samtidigt kuklös betaman. Vem tänder på en beta? Ingen hora gör det. Däremot att inte ge ett skit till horan utan att sätta på henne helt random och mot hennes vilja är vad som är hett. Horan ska inte ha nåt tänker mannen samtidigt som mannen gör som han vill.

Victoria silverstedt är tillsammans med den där tjocka fettot du länkat till, tror du hon tänder på honom i grunden? Nej, allt är bara en yta. Egentligen är hon sexuellt frustrerad som inte blir påsatt hårt. Det där fettot KAN inte sätta på henne hårt, finns ingen chans.

Ja, relationer är som att abonnera på en hora, men korrelationen att bara försörja henne mot inget sex är ur kvinnans perspektiv fel. Hon kommer känna instinktivt att mannen nöjt sig med att leva sexlöst. Det är såna provider-typer som kvinnor är otrogna med.

De är aldrig otrogna mot alfas. De snarare betalar för att vara med alfas. Varför? Därför att bara alfas kan knulla horan.

Men du måste skilja på a) snygga tjejer b) fula tjejer se min skala här.

Det här är min nya benchmark 6. Om en kvinna inte ser ut så, ställer upp på sex när mannen ber henne, gör allt tjejerna i porr gör, så är hon ful. En ful tjej kommer aldrig att gilla sex oavsett vad du gör för fula tjejer får sin tillfredsställelse av shopping, TV, kakor, de tycker att sex är typ förnedrande för kvinnan. Det är därför fula tjejer alltid är ute efter att ge så lite sex som möjligt i utbyte mot så mycket pengar/försörjning som möjligt. Fula kvinnor vet att deras värde minskar om män kan köpa sex.
Citera
2014-07-12, 08:58
Bannlyst
Citat:
Men du måste skilja på a) snygga tjejer b) fula tjejer se min skala här.

Det här är min nya benchmark 6. Om en kvinna inte ser ut så, ställer upp på sex när mannen ber henne, gör allt tjejerna i porr gör, så är hon ful. En ful tjej kommer aldrig att gilla sex oavsett vad du gör för fula tjejer får sin tillfredsställelse av shopping, TV, kakor, de tycker att sex är typ förnedrande för kvinnan. Det är därför fula tjejer alltid är ute efter att ge så lite sex som möjligt i utbyte mot så mycket pengar/försörjning som möjligt. Fula kvinnor vet att deras värde minskar om män kan köpa sex.

Ok, så fula kvinnor vill shoppa sin glädje men snygga då?

Just det, snygga tjejer vill ha alfas och ingen provider-type guy. Du var alltså ute och cyklade med ditt snack om att kvinnor inte vill ha sex om de får shoppa. Kåta och snygga kvinnor vill knulla, så enkelt är det. Det spelar då ingen roll om nån rik beta kommer och erbjuder försörjning. Betakillar når ändå inte upp till sexuella idealet som kåta snygga tjejer vill ha, därför blir försörjning något sekundärt för dessa tjejer.

Ingen pratar om vanliga haggor eftersom ingen är intresserad av såna. Det är underförstått att man pratar om snygga tjejer.

Dessutom blir brad pittexemplet ganska löjligt eftersom alla tar det bästa för tillfället. Hellre sex än inget sex, som du själv säger.
Senast redigerad av landt81 2014-07-12 kl. 09:05.
Citera
2014-07-12, 09:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ok, så fula kvinnor vill shoppa sin glädje men snygga då?

Just det, snygga tjejer vill ha alfas och ingen provider-type guy. Du var alltså ute och cyklade med ditt snack om att kvinnor inte vill ha sex om de får shoppa. Kåta och snygga kvinnor vill knulla, så enkelt är det. Det spelar då ingen roll om nån rik beta kommer och erbjuder försörjning. Betakillar når ändå inte upp till sexuella idealet som kåta snygga tjejer vill ha, därför blir försörjning något sekundärt för dessa tjejer.

Ingen pratar om vanliga haggor eftersom ingen är intresserad av såna. Det är underförstått att man pratar om snygga tjejer.

Dessutom blir brad pittexemplet ganska löjligt eftersom alla tar det bästa för tillfället. Hellre sex än inget sex, som du själv säger.

1) Ja snygga kvinnor vill ha sex men det är 10% av kvinnorna. 90% av kvinnorna vill hellre shoppa.

2) Men fula, feta, o-sexuella kvinnor är vad 90% av männen kommer att få därför är det det som är relevant. Mitt argument är att 90% av männen tvingas köpa sex av sådana kvinnor genom att ha ett förhållande. Så sex-köp är redan socialt accepterat, bara inte alla former av sex-köp. Så frågan är om det ska vara lagligt inte bara att byta bostad, mat, semester mot sex 1-2 gånger i veckan under 1 år, utan också att byta pengar mot sex i 1 timme.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-12 kl. 09:16.
Citera
2014-07-12, 09:24
Bannlyst
Citat:
1) Ja snygga kvinnor vill ha sex men det är 10% av kvinnorna. 90% av kvinnorna vill hellre shoppa.

2) Men fula, feta, o-sexuella kvinnor är vad 90% av männen kommer att få därför är det det som är relevant. Mitt argument är att 90% av männen tvingas köpa sex av sådana kvinnor genom att ha ett förhållande. Så sex-köp är redan socialt accepterat, bara inte alla former av sex-köp. Så frågan är om det ska vara lagligt inte bara att byta bostad, mat, semester mot sex 1-2 gånger i veckan under 1 år, utan också att byta pengar mot sex i 1 timme.

1. Aha ok.

2. Klart det ska vara lagligt med sexköp. Det sker i annan form, det vet vi redan. Men det är inte bara försörjning som det låter på dig, alla klarar sig själva idag och klarar de sig själva samtidigt som vanliga kvinnor inte vill ge sex till mannen så skiter de också i hur mannen har det. Ska kvinnan skärpa till sig måste man dra in stödet och försämra för kvinnor, idag klarar sig många på egen hand och de vill dessutom inte ha sex.
Angående vad som är relevant.... Brad Pittexemplet hamnar med andra ord långt utanför ramarna.
Därför tar 90 % det de kan få. Så ser livet ut för alla som inte har det bästa att erbjuda. Man väljer därför att kompromissa sig fram.
Citera
2014-07-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
För en del finns säkert ett maktelement, detta uppskattas dock av väldigt många kvinnor också. Ta en titt tex på Bodycontact som tagits som exempel tidigare brukar kallas ug förkortning på Undergiven. Läser du många kvinnliga profiler så står det ofta att de är ug och söker en dominant. Det motsatta förekommer också men är mindre vanligt. Alltså att killar är ug och söker en dominant kvinna.

Hur tror du runka kan hämma en sexualdrift hos en heterosexuell man? Möjligtvis lindra. Kan inte fatta att en del har så svårt att acceptera att män är biologiskt programmerade att vilja ha sex med kvinnor i normalfallet. Homosexualitet förekommer ju också då är det samma men med samma kön.

Om du tycker detta är så fel, så tycker du i princip illa om den art du själv tillhör. Så du är rasistisk mot din egen art, väldigt begåvat.

Gillar du inte hundar heller?

Alla våldtäkter sker nog inte på grund av sexuell frustration men en del kan nog bero på det ja. En del är på grund av att det finns dåliga människor. Sen kan du ha en kombination av dom båda. Naturligtvis finns det säkert dom som gör det av rent maktbegär.

Har haft en hel del sex i mina dagar kan bara tillägga att sex överdramatiseras, nästan alla vill ha sex. Men religion och samhälleliga normer som uppkommit genom tusentals år av att vissa velat kontrollera andras sexualitet. Detta har skapat såna stigmatiseringsnormer att set blivit fult att bara vara kåt och vilja ha sex för sexets skull.

Tillägg: Tror personligen inte att bra och balanserad jämställdhet är möjlig så länge vi blundar för vår olika sexualitet. Män och kvinnor är inte lika när det kommer till sexualitet.
Du skriver väldigt bra jag är aldrig själv på body contact men mycket av det som du säger är sant. Det verkar som att mannens sexualdrift har blivit svårare och mer aggressiv? Jag tänker på sexköp och på våldtäkter, vi måste hitta vad det beror för jag tror faktiskt inte bara det beror på kvinnor som säger nej. Kanske är det samhällets attityder och internetporr men en sak vet vi att det är inte rätta lösningen att ha lagliga bordeller, helt fel väg att gå
Jag tror man måste prata mer om det, mäns sexuella frustration
Citera
2014-07-12, 10:30
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Du skriver väldigt bra jag är aldrig själv på body contact men mycket av det som du säger är sant. Det verkar som att mannens sexualdrift har blivit svårare och mer aggressiv? Jag tänker på sexköp och på våldtäkter, vi måste hitta vad det beror för jag tror faktiskt inte bara det beror på kvinnor som säger nej. Kanske är det samhällets attityder och internetporr men en sak vet vi att det är inte rätta lösningen att ha lagliga bordeller, helt fel väg att gå
Jag tror man måste prata mer om det, mäns sexuella frustration

Sexköp är följden av att män har en betydligt starkare önska att ha sex än vad som normalt är tillgängligt. Det är för kostsamt både ekonomiskt, psykiskt och tidsmässigt att försöka hitta olika sexualpartners att ha sex med, tex på krogen eller nu mer på sidor som Bodycontact. Psykiskt på grund av det är inte så roligt att få nobben så frekvent som det blir.

Så att förbjuda en aktivitet som har en terapeutisk effekt på så stor del av befolkningen när det finns dom som mer än gärna stället upp på att jobba med det. Är bara cyniskt, grymt och känslokallt.

En av dom incitament män har som i regel gör dom mer framgångsrika är just vetskapen att de är sexuellt ointressanta för kvinnor om de inte är framgångsrika. Kvinnor saknar denna frivkraft då de kan få sex när de vill i princip.

Så vist mäns naturliga sexualitet kanske inte är så vacker, människans natur är inte vacker alla gånger. Jag tycker inte om kvinnors sexualitet särskilt mycket bättre än mäns. Kvinnor har väldigt höga krav på sexualpartners. De ska vara långa, rika, muskulösa, dominanta, verbala, mm.

Faktum är att till en viss del kan prostitution dämpa denna maktkamp som är helt och hållet på kvinnors villkor idag. För sex är ett maktmedel som kvinnor har men inte män. Check your privilege.

Men jag har en viss förståelse för att man inte vill lämnad den ifrån sig, så som män alltid blir anklagade för att inte vilja ge ifrån sig makt. Samma gäller här, det är klart kvinnor inte vill släppa på den makt de har.
Senast redigerad av I don't care 2014-07-12 kl. 10:48.
Citera
2014-07-12, 11:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1. Aha ok.

2. Klart det ska vara lagligt med sexköp. Det sker i annan form, det vet vi redan. Men det är inte bara försörjning som det låter på dig, alla klarar sig själva idag och klarar de sig själva samtidigt som vanliga kvinnor inte vill ge sex till mannen så skiter de också i hur mannen har det. Ska kvinnan skärpa till sig måste man dra in stödet och försämra för kvinnor, idag klarar sig många på egen hand och de vill dessutom inte ha sex.
Angående vad som är relevant.... Brad Pittexemplet hamnar med andra ord långt utanför ramarna.
Därför tar 90 % det de kan få. Så ser livet ut för alla som inte har det bästa att erbjuda. Man väljer därför att kompromissa sig fram.

Men (fula) kvinnors mål är att leva lyxliv typ bo i ett slott, flyga privat-jet, semestra på en yacht, och så vidare. De kan inte skaffa det på egen hand utan behöver en man som är rik. Därför är kvinnor intresserade av ett förhållande där de ger sex i utbyte mot att mannen betalar för deras lyxliv. Poängen är att ge så lite sex som möjligt i utbyte mot så mycket pengar som möjligt. Därför vill alla kvinnor gifta sig med typ Brad Pitt.

Här är belägg för det jag säger.

Citat:
Most women still prefer to marry a man who earns more money than they do and would stay at home with their children if they could afford it, according to a survey published yesterday.

Despite years of equality campaigning and advances for women in the workplace, 64 per cent said they aspire to find a husband who brings home a larger pay packet than they do. None wanted to marry a man who earned less.

And 69 per cent said they would prefer to stay at home to look after their children if money were not an issue.

Det är alltså inte så att vanliga kvinnor inte säljer sex de vill bara ha mycket mer betalt än de flesta män tror. De är emot prostitution för att de tycker att sexet är för billigt, om det bara fanns eskorter som kostade 10.000 i timmen skulle de inte klaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in