2014-07-11, 21:05
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är du verkligen helt säker på att det inte finns någon gammal fet äckelkärring i landet som skulle låta dig bestiga henne gratis?

Vem vet, hon kanske till och med skulle ge dig en slant för det sen efteråt.

Som sagt tidigare prater inte om mig, har varit i fast sälskap i 24 år har två barn. Lever nu i ett öppet förhållande sen några år tillbaka. Har en älskarina sen c:a sex månader tillbaka. Har varit framgångsrik med att få tillfälliga sexuella kontakter.

edit: du verkar känslokall och inhuman också.
Citera
2014-07-11, 21:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Men du håller väl fortfarande med om att det borde vara varje människas rättighet att kunna sälja sina organ för pengar?

Om inte, varför inte det?

Så länge det sker frivilligt, absolut.
Citera
2014-07-11, 21:09
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det sociala stigmat när det gäller kvinnors sexualitet har män stått för och står för i hög grad..
Ja, jag skrev bland annat.

Hur det är relevant för diskussionen förstår jag inte.
Citera
2014-07-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Som sagt tidigare prater inte om mig, har varit i fast sälskap i 24 år har två barn. Lever nu i ett öppet förhållande sen några år tillbaka. Har en älskarina sen c:a sex månader tillbaka. Har varit framgångsrik med att få tillfälliga sexuella kontakter.

Good for you.

Men alla som inte är lika framgångsrika som du då?

Finns det verkligen inga ensamma kvinnor åt dessa att göra sällskap framåt kvällen med? eller är dom bara för kräsna?
Citera
2014-07-11, 21:35
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Good for you.

Finns det verkligen inga ensamma kvinnor åt dessa att göra sällskap framåt kvällen med? eller är dom bara för kräsna?

Sex är en svår grej för många män och balancen är så dålig att även väldigt fula tjejer kan vara ganska kräsna.
Citera
2014-07-11, 22:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Good for you.

1) Vilken man tror du vill knulla vanliga kvinnor när han kan knulla en snygg och sexuell kvinna? Det är bara en total loser som skulle göra det.

2) Här är belägg för att kvinnor tänder på att sälja sex,

Citat:
Amerikanska sexologer har nu tagit reda på vad män och kvinnor helst fantiserar om. Det är skillnad på män och kvinnors tio i topp, skriver danska ekstrabladet.dk.
Den halvt vetenskapliga undersökningen visar att män oftast fantiserar om att ha makten och bestämma medan kvinnor oftare fantiserar om att göra något förbjudet och omoraliskt, skriver danska ekstrabladet.dk.

Det är amerikanska Seductionlabs som sammanställt undersökningar om de vanligaste sexuella fantasierna bland män och kvinnor, skriver ekstrabladet.dk.

Citat:
Kvinnors vanligaste sexfantasier:
1, Främling. Kvinnor fantiserar om att ha sex med en främmande och mystisk man.

2, Call-girl. På nummer två över kvinnors vanligaste fantasier kommer att tjäna pengar på att sälja sexuellatjänster.

är det inte bättre om samhället uppmuntrar kvinnor att leva ut sina fantasier om att sälja sex istället för att försöka förhindra det? Det skulle vara bättre för både kvinnor och män.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-11 kl. 22:11.
Citera
2014-07-11, 22:15
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
(Diggar dig, du har en förmåga rota fram exakt den rätta punkten och även förmåga vinkla runt saker, respekt! )
Tack, vad roligt att du tycker det. Jag måste säga att även om vi i sakfrågan kan stå långt ifrån varandra så uppskattar jag dina inlägg också. De får mig att tänka till ibland.

Citat:
"vänner är vänner, har man äkta vänskap så går man ihop några stycken och umgås..eller hur? Behövs inga jiddrans pengar. Pengarna kommer in i vänskapen så fort en person inte har så stor lust att umgås med just den personen frivilligt, för hade hen velat det så hade hen gjort det gratis eller hur?
Ja, liknelsen med vänskap blir helt klart annorlunda. Dock tycker jag faktiskt att vänskap för pengar känns mycket konstigare än sex för pengar. Vänskap handlar i princip uteslutande om känslor medan sex även kan ske med fokus enbart på den fysiska njutningen. Vänskap som inte är "äkta" skulle jag definiera som en bekantskap och enligt min åsikt handlar vänskap om någonting djupare än sex och det är minst lika intimt.

Så jag skulle nog därför vilja placera in sex någonstans mellan fotboll och vänskap och säga att det är olika från person till person vilken av dessa två liknelser som passar bäst. Jag skulle placera mig själv närmare vänskap eftersom jag så starkt förknippar sex med kärlek. Men jag vet att alla inte är som jag och därför använder jag inte mina egna känslor som underlag för min åsikt i frågan.
Citera
2014-07-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fast varför skall man behöva sätta på en äckelkärring? Äckelkärringen har ingen rätt till sex, eller hur var det?
Vem är det som du menar nu? Mår du bättre nu när du sa sådär
Citera
2014-07-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Vem är det som du menar nu? Mår du bättre nu när du sa sådär

Ja djävlar, ... faktiskt!

(Tycker du att det låter värre än när feminister menar att äckel-gubbar eller gubb-slem inte har rätt till sex?)
Citera
2014-07-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
På det kan jag bara svara att du verkar väldigt inhuman känslokall, många framför allt män har en stark sexualdrift. Som kan vara väldigt frustrerande, men eftersom du är feminist och inte bryr dig ett skit hur dom männen mår. Bara för att vår natur inte passar in i din utopi. Med andra ord så hatar du du din egen art.
Varför kan de inte runka om deras sexualdrift är så svår? Är de som hundar som knullar vad som helst? Du har kanske rätt jag förstår nog inte... Är det därför som män våldtar också?
(obs ironi det har inte med mäns sexualdrift att göra det handlar om makt)
Citera
2014-07-12, 01:29
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Varför kan de inte runka om deras sexualdrift är så svår? Är de som hundar som knullar vad som helst? Du har kanske rätt jag förstår nog inte... Är det därför som män våldtar också?
(obs ironi det har inte med mäns sexualdrift att göra det handlar om makt)

För en del finns säkert ett maktelement, detta uppskattas dock av väldigt många kvinnor också. Ta en titt tex på Bodycontact som tagits som exempel tidigare brukar kallas ug förkortning på Undergiven. Läser du många kvinnliga profiler så står det ofta att de är ug och söker en dominant. Det motsatta förekommer också men är mindre vanligt. Alltså att killar är ug och söker en dominant kvinna.

Hur tror du runka kan hämma en sexualdrift hos en heterosexuell man? Möjligtvis lindra. Kan inte fatta att en del har så svårt att acceptera att män är biologiskt programmerade att vilja ha sex med kvinnor i normalfallet. Homosexualitet förekommer ju också då är det samma men med samma kön.

Om du tycker detta är så fel, så tycker du i princip illa om den art du själv tillhör. Så du är rasistisk mot din egen art, väldigt begåvat.

Gillar du inte hundar heller?

Alla våldtäkter sker nog inte på grund av sexuell frustration men en del kan nog bero på det ja. En del är på grund av att det finns dåliga människor. Sen kan du ha en kombination av dom båda. Naturligtvis finns det säkert dom som gör det av rent maktbegär.

Har haft en hel del sex i mina dagar kan bara tillägga att sex överdramatiseras, nästan alla vill ha sex. Men religion och samhälleliga normer som uppkommit genom tusentals år av att vissa velat kontrollera andras sexualitet. Detta har skapat såna stigmatiseringsnormer att set blivit fult att bara vara kåt och vilja ha sex för sexets skull.

Tillägg: Tror personligen inte att bra och balanserad jämställdhet är möjlig så länge vi blundar för vår olika sexualitet. Män och kvinnor är inte lika när det kommer till sexualitet.
Senast redigerad av I don't care 2014-07-12 kl. 02:19.
Citera
2014-07-12, 03:10
Medlem
Citat:
nej det som stör mig är att män tycker denna "rättighet" är så viktig att den överstiger de behoven de miljoner människor oftast kvinnor och barn har i världen av att få slippa bli köpta och sålda hit och dit.

Och jag är en människa, ingen padda, de lever i pölar, jag lever i en bostadsrätt och jag varken vill ha eller behöver dessa mäns kraft, energi och pengar tack. Funkar prima utan.

De enda som talar om det som en "rättighet" är prostitutionsmotståndare, vi andra förstår att det krävs medgivande från motparten för att det ska hända. Om det hade varit en rättighet skulle man kunna köpa sex av vem som helst när som helst och de skulle inte behöva ge sitt medgivande för handlingen. Ett sån't samhälle lever vi lyckligtvis inte i.
Den enda rättighet som spelar in här är var persons rätt att göra vad de vill med sin egen kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in