2014-07-11, 17:26
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
2. Tycker det verkar som om många på er sida inte verkar kunna hålla isär just sex med pengarna. Sex är sex, har man äkta kåthet och lust som man eller kvinna går man och skaffar sig en partner som är lika kåt och intresserad och sen knullar man loss....eller hur? Behövs inga jiddrans pengar. Pengarna kommer in i spelet så fort en part inte har så stor lust ligga med just den och den och den frivilligt, för hade hen velat det så hade hen gjort just det eller hur?
Jag förstår hur du menar, men ville ändå prova att byta ut sex mot någonting annat.

Fotboll är fotboll, har man äkta kärlek till spelet som man eller kvinna går man ihop några stycken och spelar...eller hur? Behövs inga jiddrans pengar. Pengarna kommer in i spelet så fort en person inte har så stor lust att spela i just det laget frivilligt, för hade hen velat det så hade hen gjort det gratis eller hur?

Plötsligt låter det väldigt konstigt, eller hur? Visst är det för de flesta av oss skillnad i hur vi ser på fotboll och på sex och därför ligger det något i ditt resonemang. Men måste det vara skillnad eller är det något vi har lärt oss genom att t.ex. kyrkan har betraktat sex som något som endast hör äktenskapet till? Skulle du tycka att det var lika fel om vi hade betraktat sex på ungefär samma sätt som vi betraktar fotboll och matlagning eller hade sexköp varit okej för dig då?
Citera
2014-07-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Att kvinnor skulle gilla att ha sex så mycket att de som mycket unga flyttar från sin familj, släkt och vänner till ett land där de inte kan språket för att ligga med olika män flera gånger om dagen håller jag för osannolikt.

Det är ett ekonomiskt tvång där som kan få män att sluta utnyttja henne om det blev ordentliga straff för att köpa sex.

Nej, det är inte ekonomiskt tvång. Samma tjejer kan göra som andra tjejer i deras länder och arbeta hårt, men de väljer den lätta vägen och vill förena för dem mycket pengar, med nöje. Fungerar säkert bra för många med. Sparar ihop till ett hus, och flyttar hem t ex, eller också hittar de någon att gifta sig med.
Att du vill förstöra deras möjligheter bör du i alla fall inte skryta med.
Citera
2014-07-11, 17:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
1, håll bara käften i stället för att verka självsäker.

2, så mannen kommer slippa att betala hyra om han bor själv?
Du vet att hyra måste du betala även om det är en man och fem kvinnor eller om lägenheten är tom men ägs av mannen.

3, kvinnor säljer sex och de marknadsför sig sexuellt. Så jo, de vill knulla. Eller är alla tjejer ute för att gräva i mannens plånbok.... skulle inte tro det.

1) Jag vet hur kvinnor beter sig, ingen kvinna beter sig som du beskriver, erkänn att du ljuger.

2) Nej mannen slipper inte hyra, men mannen får en mycket högre hyra för att han köper en dyr bostad som kvinnan vill ha, tror du män skulle köpa lägenheter i innerstan för flera miljoner om inte deras kvinnor ville ha det?

3) Om de ville knulla på riktigt skulle de erbjuda en man både sex och pengar. De som erbjuder sex mot pengar är ute efter att ge så lite sex som möjligt i utbyte mot så mycket pengar som möjligt.
Citera
2014-07-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Jag förstår hur du menar, men ville ändå prova att byta ut sex mot någonting annat.

Fotboll är fotboll, har man äkta kärlek till spelet som man eller kvinna går man ihop några stycken och spelar...eller hur? Behövs inga jiddrans pengar. Pengarna kommer in i spelet så fort en person inte har så stor lust att spela i just det laget frivilligt, för hade hen velat det så hade hen gjort det gratis eller hur?

Plötsligt låter det väldigt konstigt, eller hur? Visst är det för de flesta av oss skillnad i hur vi ser på fotboll och på sex och därför ligger det något i ditt resonemang. Men måste det vara skillnad eller är det något vi har lärt oss genom att t.ex. kyrkan har betraktat sex som något som endast hör äktenskapet till? Skulle du tycka att det var lika fel om vi hade betraktat sex på ungefär samma sätt som vi betraktar fotboll och matlagning eller hade sexköp varit okej för dig då?

(Diggar dig, du har en förmåga rota fram exakt den rätta punkten och även förmåga vinkla runt saker, respekt! )

Sexualitet är många sker, right? det är ett känsloläge i samma anda som glädje, lycka, frustration, ilska ex.
Det är ett grundläggande behov, vi klarar oss visserligen utan som vuxna, men skulle säga det ersätter ett spädbarns behov av fysisk närkontakt med förälder, smek, uppskattning, kommunikation och trygghet. Spädbarn utan detta förtvinar faktiskt och dör. Det ger oss också exakt samma hormontillskott som mamma, pappa och spädbarn har oxytocin, som vi även får av gos med djur ex.
Det är också ett av våra mäktigaste biologiska drifter som styr vår reproduktion etc.
Alltså komplext, tungt och viktigt närmast heligt för oss.
Att då använda sin kropps kanaler och tryckknappar för detta för att skaffa pengar är i mina ögon, kort och gott en slags våldtäkt på sig själv. kan säkert finnas människor som klarar hålla isär vad som är den riktiga sexualiteten hos sig och vad som enkom är business. Men jag tror, och det verkar ju också vara just det många prostituerade uttrycker då man läser djupintervjuver, att det är väldigt svårt. Att det också har den stigmatiseringen som det har trots att vi lever i en väldigt sexuell tid och så få som kan tänka sig detta, tror jag har goda skäl.

Fotboll är en lek inte ens i närheten av samma komplexitet och tyngd och vikt..(ursäkta alla fotbollsfans) just därför så många gärna kan tänka sig få pengar för att spela fotboll.

Bättre liknelse hade varit:

"vänner är vänner, har man äkta vänskap så går man ihop några stycken och umgås..eller hur? Behövs inga jiddrans pengar. Pengarna kommer in i vänskapen så fort en person inte har så stor lust att umgås med just den personen frivilligt, för hade hen velat det så hade hen gjort det gratis eller hur?

eller vad säger du?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-07-11 kl. 17:51.
Citera
2014-07-11, 17:50
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag vet hur kvinnor beter sig, ingen kvinna beter sig som du beskriver, erkänn att du ljuger.

2) Nej mannen slipper inte hyra, men mannen får en mycket högre hyra för att han köper en dyr bostad som kvinnan vill ha, tror du män skulle köpa lägenheter i innerstan för flera miljoner om inte deras kvinnor ville ha det?

3) Om de ville knulla på riktigt skulle de erbjuda en man både sex och pengar. De som erbjuder sex mot pengar är ute efter att ge så lite sex som möjligt i utbyte mot så mycket pengar som möjligt.

"Ingen kvinna beter sig...." haha

Du ar ju faktiskt lite smarolig, pa ett tragiskt vis men andock. Sa de kvinnor som koper en lagenhet i stan for flera miljoner, vad ar deras syfte ? De kvinnor som star for forsorjningen i hemmet eller tjanar mer an mannen ? Ar det da kvinnan som betalar for sex ?
Citera
2014-07-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

Du ar ju faktiskt lite smarolig, pa ett tragiskt vis men andock. Sa de kvinnor som koper en lagenhet i stan for flera miljoner, vad ar deras syfte ? De kvinnor som star for forsorjningen i hemmet eller tjanar mer an mannen ? Ar det da kvinnan som betalar for sex ?

Ja lite rolig är hon allt. Hur livnär sig en gigolo? Även rika attraktiva kvinnor betalar för sex, fast de efterfrågar kanske en lite längre och mer romantisk upplevelse än män.
Citera
2014-07-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Nä städare som valt det själva ska städa. Utbildade vårdare ska torka bajs. Har du en bajsfixering?

Fördelaktligen skulle ingen behöva torka bajs finns bra maskiner för sånt. Det är ju något jag är mycket tveksam till att någon gör med glädje. Sex däremot är det är det många som gillar.
Såna som inte valt att vara lagerarbetare eller kioskbiträden men ändå måste ta jobbet för att kunna försörja sig, tror du inte de blir sura om de både måste städa själva för att slippa vada i skiten på sin arbetsplats och ändå försörja såna som inte vill städa?
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Stigmatiseringen och att alla inte vill jobba så nära okända människor. Är skilnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ok, det köper jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast de vill ju på grund av att man betalar. Precis som killen på Pressbyrån vill ge mig chokladkakan på grund av att jag betalar. Därmed är det inte stöld eller rån att köpa choklad, och inte heller våldtäkt att köpa sex.
Nej som sagt anser jag att det ska vara ett kvalificerat yrke, som sjuksköterska typ. Dock är det svårt att direkt ställa krav, eftersom sådana krav antagligen skulle innebära att en hel del okvalificerade prostituerade skulle jobba svart.
Köper du även att städare, vårdbiträde och barnskötare inte är vanliga yrken som man får ta om man är arbetslös? Vem tror du skaffar en kvalificerad högskoleutbildning som sjuksköterskans för att jobba som prostituerad, städa eller jobba som vårdbiträde i hemtjänsten?
Citera
2014-07-11, 17:57
Avslutad
Skulle kvinnors sexualitet vara lika som männens så skulle det ju inte ens finnas någon marknad för prostitution. Man är kåt och då träffar man förste bäste man som man är någorlunda attraherad av.
Men precis som Babianen säger (snygg kropp du har by the way ) så ser verkligheten inte så ut. Väldigt få kvinnor i NYKTERT tillstånd vill träffa någon man enbart för sex, utan de söker nästan alltid något "seriöst".
Och med seriöst menas förstås någon snubbe med pengar som ska ge de ett bättre liv än vad de kan skaffa på egen hand.
Så kom inte och snacka skit era moralistkärringar om att männens och kvinnors sexualitet ser lika ut...
Citera
2014-07-11, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

1, nej du är ute och cyklar. Hon ville bara ha sex.

2, tror du mannen köper sånt bara till kvinnan då har du fel.

3, om de bara var ute efter pengar skulle betamän som arbetar och tjänar mycket pengar t.ex företagare vara etta hos kvinnor. Men så är det inte därför stämmer inte det du säger. Du snackar skit helt enkelt.

Dessutom viktigast av allt!! Friendzone hade varit poppulärare, men alla män som blir friendzonade och agerar plånbok är oattraktiva, alltså vill kvinnor ha någon som kan ta initiativ till sex.
Senast redigerad av landt81 2014-07-11 kl. 18:00.
Citera
2014-07-11, 17:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Kvinnor som köper lägenhet i stan gör det för att de har sett det på TV och tror att det är status. Kvinnor som köper lägenhet i förorter, står för försörjningen, tjänar mer än mannen gör det för att köpa sex av en man - ja.
Citera
2014-07-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Lösningen för att få latmaskar att jobba, är ju inte att direkt tvinga dem till olika typer av anställningar. Det är bättre att sänka arbetslöshets-understödet, så hittar de nog plötsligt själva arbete som de vill ta.

Varför är alla inställda på kommunism som något positivt?
Ett arbetslöshetsunderstöd som går ut på att folk bara ska behöva ta de jobb som de vill är naturligtvis vansinnigt. Huvudregeln måste vara att man försörjer sig själv om man kan även om man inte vill ha eller tycker att man passar för vissa yrken. Arbetsgivaren får bedöma om nån passar för anställning.
Senast redigerad av Limning 2014-07-11 kl. 18:13.
Citera
2014-07-11, 18:04
Medlem
Citat:

precis, jag äger min bostadsrätt där även min kille bor, betyder det att jag kan kräva sex av honom när jag så önskar? hmmm tror jag att jag ska påpeka vid middagsbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in