Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Det är riktigt att jag inte förstår skillnaden eftersom jag inte ser sex som något syndigt, fult, eller annorlunda.
Du ser tankar på sex som fult om personen tänker det om eller när något som du själv inte gillar - då spelar det ingen roll hur personen agerar..
Dessutom är det där ett luftargument eftersom kriminaliseringen inte handlar om att sex är fult utan att det är inte okej att köpa andra.
Citat:
Det är för mig ingen fundamental skillnad på att ge oralsex och att ge massage. Eller att bära upp någons soffa fem våningar. Eller att åka bergochdalbana.
Det är alla fyra olika handlingar som passar sig i olika situationer, den ena är inte fulare än den andra. I samtliga fall gäller att det är en tjänst som utförs och att kunden har vissa förväntningar och krav som ibland blir tillfredsställda och ibland inte.
Jo, det är skillnad på att ge oralsex och andra arbeten.
Vilket du givetvis också tycker eftersom du knappast skulle låta vem som helst ge dig oralsex bara för att kompetensen finns - och inte heller skulle ge oralsex till vem som helst bara för att du äger kompetensen.
Det spelar ingen roll hur mycket du försöker ljuga för dig själv och andra - för det är skillnad också för dig, med eller utan pengar i spel.
Citat:
CherrylJul
var i alla fall ärlig med att hon anser att sex är något som är speciellt, något som
ska vara ömsesidig attraktion.
Ja, det kan man ju tycka om man vill.
Men var då i alla fall ärlig om att det enbart handlar om ett personligt moraliskt ställningstagande och att ni vill påtvinga er moral på andra.
Som jag
redan konstaterat.
Var ärlig själv om att det enbart handlar om din låga kvinnosyn och ditt värnande om din egen möjlighet att köpa sex.
Dock - ja, vi vill påtvinga torskarna samma moral som alla andra, eftersom det inte är okej att betrakta människor som handelsvaror.