Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Du ser tankar på sex som fult om personen tänker det om eller när något som du själv inte gillar - då spelar det ingen roll hur personen agerar..
NEJ det gör jag verkligen inte. Jag vill inte heller att min läkare skall dricka vin när han jobbar. Det innebär inte att jag tycker det är syndigt att dricka vin eller att jag vill kriminalisera vin-gårdar.
Citat:
Dessutom är det där ett luftargument eftersom kriminaliseringen inte handlar om att sex är fult utan att det är inte okej att köpa andra.
NEJ det handlar det inte alls om eftersom man "köper andra" även i många andra yrken.
Citat:
Jo, det är skillnad på att ge oralsex och andra arbeten.
Ingen fundamental skillnad nej, såvida man inte tycker sex är något fult och syndigt.
Citat:
Vilket du givetvis också tycker eftersom du knappast skulle låta vem som helst ge dig oralsex bara för att kompetensen finns
Nej det skulle jag inte. Jag skulle inte låta vem som helst komma in i min lägenhet heller.
Citat:
och inte heller skulle ge oralsex till vem som helst bara för att du äger kompetensen.
Det stämmer. Jag skulle inte bära en soffa till vem som helst heller.
Såvida jag inte fick bra betalt. Då skulle jag ge både oral-sex och bära soffan.
Citat:
Det spelar ingen roll hur mycket du försöker ljuga för dig själv och andra - för det är skillnad också för dig, med eller utan pengar i spel.
Nope, sorry.
Citat:
Var ärlig själv om att det enbart handlar om din låga kvinnosyn och ditt värnande om din egen möjlighet att köpa sex.
Nej, min kvinnosyn ser kvinnor som individer precis som män och det är inget lågt med det.
Jag köper inte sex, och jag behöver inte köpa sex. Jag köper inga tv-kanaler heller, då jag inte har behov av TV.
Citat:
Dock - ja, vi vill påtvinga torskarna samma moral som alla andra, eftersom det inte är okej att betrakta människor som handelsvaror.
Men man handlar inte med människor utan man köper en tjänst, som redan har visats.