2014-07-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag menar att om målaren inte kan slutföra så kan han skicka dit en kollega som gör jobbet. Du köper inte målaren - du köper resultatet.

Är nog många torskar som gillar hur du tänker.
Citera
2014-07-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Så fattar faktiskt inte hur du tänker.

Nej du fattar inte hur andra tänker, men ändå vill du ta dig rätten att lägga dig i och bestämma över deras sexliv.
Fy skäms på dig!
Citera
2014-07-09, 13:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag menar att om sexarbetaren inte kan slutföra så kan hen skicka dit en kollega som gör jobbet. Du köper inte sexarbetaren - du köper resultatet.
Nej, jag tror knappast sexköpare i allmänhet skulle godkänna att vem som helst tog över beställningen -- eftersom det är kroppen de köpt, inte bara vem som helst oavsett...

Fast du kanske tror att lill-snorre skulle uppskatta om han köpte sin prostituerade och i själva verket utförs jobbet sen av en man eller en kvinna han finner helt oaptitlig ....

Frågan är varför det är så viktigt för somliga att kunna köpa andra .. Vad som gått snett där?
Citera
2014-07-09, 13:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, det gör du inte - då köper du den specifika kroppen och tillträde till den.

Nej det är inte det han köper. Han köper upplevelsen av att vara med en bätte kvinna än den han har. Till exempel, han vill ha sex med en snygg tjej med stora bröst som gillar analt. Köper han tillträde till hennes kropp? Nej för det är inte kroppen han är ute efter utan upplevelsen av att ha sex med en snygg tjej med stora bröst som gillar analt.
Citera
2014-07-09, 14:00
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nej, jag tror knappast sexköpare i allmänhet skulle godkänna att vem som helst tog över beställningen -- eftersom det är kroppen de köpt, inte bara vem som helst oavsett...
Jag tror säkert att en sexköpare ställer vissa krav på den begärda tjänsten, precis som alla andra köpare av alla andra tjänster.
Citat:
Fast du kanske tror att lill-snorre skulle uppskatta om han köpte sin prostituerade och i själva verket utförs jobbet sen av en man eller en kvinna han finner helt oaptitlig ....
Nej, det tror jag inte, eftersom det inte var den tjänsten han köpte. Precis på samma sätt skulle patienten hos tandläkaren eller uppdragsgivaren för fasadmålningen inte acceptera att en totalt inkompetent person kom in och utförde ett helt värdelöst jobb.
Citat:
Frågan är varför det är så viktigt för somliga att kunna köpa andra .. Vad som gått snett där?
Frågan är varför det är så viktigt för somliga att diktera hur andra ska leva sina liv. Vad är det som gått snett där?
Citera
2014-07-09, 14:01
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Nej, jag tror att de väljer prostituerade med lite andra kriterier än så också --- vore det bara resultatet så skulle de runka istället.

Om någon betalar för att en annan ska massera ens rygg tills man är tillfreds har man alltså köpt en tjänst, men om man betalar för att en annan ska massera ens könsorgan tills man är tillfreds har man köpt en kropp? Är det så du menar och i så fall förklara gärna logiken i det.
Citera
2014-07-09, 14:02
Medlem
Citat:
Fastställt som ett "knull" som ska styras av båda parters genuina lust, sexualitet och vilja ja.

upplever bara den ena parten detta, så är det avrunkning i annans kropp, i vissa fall våldtäkt, i andra fall prostitution eller möjligen slentrian.

Förstår att det är oerhört svårt förstå detta Lillskrotarn, men jo, kvinnor har faktiskt sexualitet också, som INTE styrs av män eller deras plånböcker eller snäpp med fingrar utan av kvinnan själv. Tänka sig.
Alla esk8rter VILL sälja sex. Dem utövar alltså sin egen FRIA VILJA. Det tycker inte den feministiska staten om.
Citera
2014-07-09, 14:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Om någon betalar för att en annan ska massera ens rygg tills man är tillfreds har man alltså köpt en tjänst, men om man betalar för att en annan ska massera ens könsorgan tills man är tillfreds har man köpt en kropp? Är det så du menar och i så fall förklara gärna logiken i det.
Då har man köpt sex - frågor på det?
Citera
2014-07-09, 14:05
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ja, det är frågor på det. Åter igen:

Förklara den fundamentala skillnaden.

Apropå diskussionsviljan...

Och snacka om cirkelargument...
Citera
2014-07-09, 14:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vad menar du man får mer för "total sexuell makt" av att förvandla en sexakt till en transaktion där man själv är "varan"?

Är man kåt som kvinna (eller man) och vill ha total kontroll, så får man ju det bäst via att välja ut en part och/eller själv betala eller övertala. DÄR har du ju hela kontrollen, du kan säga neee, du funkar inte så du kan gå igen om kåtheten försvinner plötsligt etc.
Som betald "vara" så har du ju förhandlat bort denna frihet. Så fattar faktiskt inte hur du tänker.

1) Att kvinnan bestämmer allting.

2) Men varför fokuserar du på att kvinnan ska säga nej? Kvinnor säljer sex för att de gillar att säga ja.

3) Nej kvinnan har inte bortförhandlar rätten att säga nej, det är din egen fantasi.
Citera
2014-07-09, 14:06
Medlem
Zverkers avatar
Citat:

Haha... så fort du inte kan svara på en fråga på grund av att din logik inte håller, lämpar du över frågan till den andre. Snyggt försök, men jag tänker inte nappa på det.
Citera
2014-07-09, 14:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ja, det är frågor på det. Åter igen:

Förklara den fundamentala skillnaden.

Apropå diskussionsviljan...

Och snacka om cirkelargument...
Jag har redan svarat på det. Cirkelresonemanget är det ni som kör som slänger fram olika korkade exempel och försöker jämställa med sexköp ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in