2014-07-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det som blir fel här är väl att de du debatterar mot troligen inte har inställningen att det drabbar kvinnor hårt.
Åsikten är väl att det är du som möjliggör en svart marknad fylld med hallickar och trafficking att ta över hela sexhandeln.. Och den delar jag. Jag tycker faktiskt att det är sådana som du som är ytterst ansvarig för kvinnors lidande på sexmarknaden, att det drabbar kvinnor hårt..

Sen förstår jag att dina intentioner är goda och kommer från att du bryr dig. Men agerandet kan ändå få helt motsatt effekt.

Jag varken köper andra kvinnor eller utnyttjar folk till prostitution för egen vinnings skull, och ändå skulle jag alltså vara mest skyldig till en del prostituerades kassa livssituation?
De som är reellt skyldiga är självklart hallickar och torskarna själva som enkom prioriterar sig själva och sin kuk och söker upp prostituerade för att gnida av sig utan att bekymmra sig nämnvärt kring den personens liv.

Att kvinnor far illa inom prostitution världen över är knappast något jag ens behöver sitta och bevisa.
Så? för tredje gången, låt säga att un har rätt och ex. antal miljoner kvinnor och barn slavar inom sextrafficking världen över, är fortfaraden en del mäns behov av att få gnida av sig viktigare?
Citera
2014-07-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag svarade på det i ett tidigare inlägg, det har du däremot inte svarat på. Det är i och för sig typiskt en feminist. Få en knivig fråga, ignorera den och attackera motståndaren med påståenden om att de är svaret skyldig. Patetiskt.

ok var har du det svaret? har jag missat..
Citera
2014-07-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
varför i helvete skulle en prostituerad anmäla en torsk? det skulle vara som om en knarklangare anmälde en narkoman för narkotikabruk
vaddå tycker du det skulle vara dåligt? knarka om du vill men utnytja inte kvinnor.
Citera
2014-07-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1. Grundläggande rättigheter har båda parter, de kan ha vilket kinky sex som helst mellan varandra eftersom det bygger på exakt samma villkor och därför blir helt frivilligt från båda parter.
2. Får hon idag.
3. förvärras...? den var alltså illa redan innan?
4.Jepp men prostituerade kan anmäla torskarna och allmänheten kan anmäla och det är betydligt lättare att komma åt torskar som ex. utnyttjar traffickinoffer.
5 va?

1. Du missförstod, eller läste inte ordentligt.
2. Du missförstod, eller läste inte ordentligt.
3. Ja, givetvis. Visste du inte det?
4. Se tidigare inlägg.
5. Lagen infördes under mycket märkliga omständigheter. Jag tror inte vi har någon annan lag i sverige som införts mot alla remissinstansers rekommendation, samt med så svagt stöd i riksdagen. Lagen bör rivas upp bara baserat på det.
Citera
2014-07-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
4. Det ligger ju i sakens natur att den prostituerade inte anmäler sina torskar, oavsett om hon är traffickingoffer eller inte. Det har typ inte hänt alls. Alla domar mot torskar kommer från polisens spaning. Polisen själva säger att dom har svårare att hitta traffickingoffer efter lagens införande eftersom torskarna inte ringer in missförhållanden.

Och polisen kan ju knappast veta var traffickingoffren befinner sig ty då hade de redan åkt dit och agerat.

Vid missbruk, våld, misshandel etc. så har torskar det betydligt svårare komma undan.
Polisen säger att traffickingen har gått ner i Sverige sen sexköpslagen.
Citera
2014-07-10, 23:49
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
meningen är inte att göra det bättre för horor utan att stoppa prostitution totalt.

Det är välkänt att förbudspolitik aldrig någonsin sätter stopp för det som förbjuds.
Citera
2014-07-10, 23:50
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Jag varken köper andra kvinnor eller utnyttjar folk till prostitution för egen vinnings skull, och ändå skulle jag alltså vara mest skyldig till en del prostituerades kassa livssituation?
De som är reellt skyldiga är självklart hallickar och torskarna själva som enkom prioriterar sig själva och sin kuk och söker upp prostituerade för att gnida av sig utan att bekymmra sig nämnvärt kring den personens liv.

Att kvinnor far illa inom prostitution världen över är knappast något jag ens behöver sitta och bevisa.
Så? för tredje gången, låt säga att un har rätt och ex. antal miljoner kvinnor och barn slavar inom sextrafficking världen över, är fortfaraden en del mäns behov av att få gnida av sig viktigare?

Nä, det har jag inte sagt heller..

Söker upp prostituerade? Hmm. Jag trodde du var av inställningen att torskarna byggde prostituerade av kvinnliga likdelar.
Men då menar du alltså att det är kvinnornas fel att dom har en kass livssituation?
Jo, det kan jag köpa. Men det är ditt fel att dom inte kan ändra sin livssituation..

Och sen om du vill utgå från tron att du kan få bort efterfrågan på sex från de män du beskriver, är vi på lite olika nivå i debatten. Jag förstår att detta alltid kommer finnas. Du tror att du kan utrota sexhandel?

Du säger såhär. Trist att du råkar illa ut hora. Men det är torskarnas fel. Vi skulle kunna hjälpa dig men vi gör inte det eftersom det är torskarnas fel, det är dom du ska beskylla..
Vad blir det för bättre av att beskylla?
Jag är mer inne på att hjälpa folk, även horor, än att beskylla dom..

Din fråga. Nej. En del människors behov att hjälpa dessa kvinnor är viktigare än att du ska få trycka ner dom ännu längre..Den inställningen har jag. Sen om män köper traffickingoffer eller ofrivilliga horor är fel hur som helst. Men jag utgår i denna diskussion ifrån att vissa kvinnor gillar att sälja sex. Inte far illa. Men det du sysslar med är faktiskt att hjälpa hallickar gömma sina traffickingflickor. Helt seriöst, exakt det du håller på med..
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-07-10 kl. 23:55.
Citera
2014-07-10, 23:50
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
ok var har du det svaret? har jag missat..
302
Citera
2014-07-10, 23:51
Medlem
Citat:

Det finns horor som har gjort sitt kassa val det är inte synd om den men det är inte det som vi diskuterar det är en helt annan diskution. Exakt som du säger det är kvinnor som blir utnyttjade och felet är torskar som har skapat en efterfrågan att man kan sälja kvinnor som kött att knulla med.
Citera
2014-07-10, 23:52
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag ombad dig personligen att försöka vara seriös, men du klarar inte av det. Inte i ett enda inlägg. Om staten inkasserar moms på ett arbete som du anlitat en byggfirma att utföra, är de då byggförmedlare?

Nu ar det ju inte forbjudet att anlita byggare. Sjalvfallet blir det tokigt for staten att inkassera pengar pa en verksamhet dar koparen begar en olaglig handling.

Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
varför i helvete skulle en prostituerad anmäla en torsk? det skulle vara som om en knarklangare anmälde en narkoman för narkotikabruk

Det ar lite problematiskt att detta maste belysas. Vald, valdtakt, hot, stalkning mm.
Citera
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:

varför skulle man bekymmra sig närmvärt över den personens liv? behöver man bekymmra sig närmvärt över sin psykolog eller bartenders liv? bekymmrar sig kvinnor närmvärt över barns och kvinnors liv i sweatshops när dom köper "fina" kläder?

Att barn kvinnor far illa inom textil världen över är knappast något jag ens behöver sitta och bevisa.
Så? låt säga att un har rätt och ex. antal miljoner kvinnor och barn slavar inom textil världen över, är fortfaraden en del kvinnors behov av att få se fina ut viktigare?
Citera
Medlem
Citat:
Vid missbruk, våld, misshandel etc. så har torskar det betydligt svårare komma undan.
Polisen säger att traffickingen har gått ner i Sverige sen sexköpslagen.

Ja, och det talar för sexköpslagen. Men polisen lägger även till att det är så "troligen", att de inte har tillräcklig data och att det finns en risk för större verksamhet som gått under jorden eller är osynlig för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in