2014-07-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitez
Hehe, på FB har vi något som kallas för yttrandefrihet.
Jag respekterar det men jag håller inte med. Verkligen inte
Citera
2014-07-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Fortfaraden inte fått svar på den frågan som många kivnnor i tråden också har ställt har jag sett.

Varför ska det vara så viktigt för män ha möjlighet köpa kvinnor sexuellt?
Efter att ha läst ex. antal av er här inne så börjar fundera på om där finns nått slags behov utöver det rent sexuella? babianens knulldockor var exempelvis rätt talande. Han vill inte ha riktiga dockor i silikon utan levande kivnnor som var som "knulldockor" ...wtf????

vad är detta? Ett slags förnedringsbehov/ dominansbehov är det det allt detta handlar om i grunden?

1. Grundläggande rättigheter, vad två vuxna människor gör i samförstånd som inte påverkar någon annan skall vara tillåtet.
2. Grundläggande rättigheter II, en kvinna har rätt att ha ömsesidigt frivillig sex med vem hon vill, hur hon vill, och när hon vill. Och lagar skall inte försöka stoppa detta genom att hindra deras partners heller.
3. Skydd för de prostituerade. Samtliga remissinstanser (bla socialstyrelsen och rikspolisstyrelsen) sade innan lagen infördes att situationen för de prostituerade kommer döljas samt förvärras.
4. Allmänhetens möjlighet att anmäla trafficking. Idag anmäler inte torskarna trafficking och missförhållanden, eftersom de begår ett brott.
5. Lagen infördes i en vågskålssituation mot alla remissinstansers utlåtande.
Senast redigerad av FlamRed 2014-07-10 kl. 23:35.
Citera
2014-07-10, 23:30
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Nå? har ni nått svar nångång nu då på denna ganska uppenbara fråga?

Om nu kivnnor enligt er ska få lov ha sex helt frivilligt för att de vill varför kan de då inte få lov ha detta utan att nån ska betala dem för det? Fungerar ju prima för kvinnor.

Och varför ska mäns behov, vad nu detta behov består av egentligen, vara så viktigt att det ska stå över den business som kommer i sex mot pengars fotspår som drabbar många kvinnor världen över hårt?

Jag vill fan ha en redig förklaring.

Det som blir fel här är väl att de du debatterar mot troligen inte har inställningen att det drabbar kvinnor hårt.
Åsikten är väl att det är du som möjliggör en svart marknad fylld med hallickar och trafficking att ta över hela sexhandeln.. Och den delar jag. Jag tycker faktiskt att det är sådana som du som är ytterst ansvarig för kvinnors lidande på sexmarknaden, att det drabbar kvinnor hårt..

Sen förstår jag att dina intentioner är goda och kommer från att du bryr dig. Men agerandet kan ändå få helt motsatt effekt.
Citera
2014-07-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Jag förstår att varje sexköpare vill låtsas som att det inte är lättare att ha kvinnor som slavar och tvinga dem att sälja sex och sen ta deras pengar. Men det är så verkligheten ser ut.

Definitionen av sexköp är inte att hålla kvinnor som sexslavar och ta deras pengar.
Varför ska vi förbjuda sexköp pga ovanstående?

Citat:
Problemet med prostitution där trafficking är en del av problemen måste se som en helhet. Man kan inte säga att fem kvinnor frivilligt säljer sex och därför måste vi blunda för trafficking av barn och kvinnor.

Det är slaveri som pågår och många verkar vilja att prostitution ska förbjudas.

Är det någon som har sagt att vi ska blunda för trafficking av barn och kvinnor?
Det är en väldigt konstig ståndpunkt och jag tror aldrig jag har hört någon som har uttryckt ett motstånd mot att bekämpa trafficking.

Citat:
Och när andra länder sneglar på hur det ser ut i Sverige jämfört med till exempel Tyskland som kallas för Europas bordell så förstår man att de nog hellre vill dra turister på andra sätt. Duh!

Hur förstår du det?
Har du någon källa på olika länders synsätt på skillnaderna mellan Tyskland och Sverige?

Citat:
Men framför allt är det bättre för kvinnor om de slipper den här marknaden, att den inte finns. Ett land ska ha metoder för att hjälpa kvinnor att försörja sina barn. Och vill man hjälpa rumänskor så är det bättre att hjälpa dem på plats än att ta dem till Tyskland för att hamna i en situation där det inte ens är säkert att de kan ta hand om sina barn.

Det är inte säkert att de kan ta hand om sina barn i några länder.
Är rumänskor huvudproblemet som du vill angripa?
I vilken omfattning flödar det rumänska kvinnor till tyska bordeller?
Av vilken orsak?
Hur löser man det?

Menar du att marknaden försvinner av förbud? Som narkotikamarknaden har gjort sen narkotika förbjöds?

Citat:
Så för kvinnor är det bättre med förbud mot prostitution, förslagsvis den svenska modellen.

Sen bör man hjälpa andra länder i hela världen att förbjuda prostitution.http://www.genus.gu.se/Aktuellt/genusflodet/genusflodet-detalj/svensk-modell-mot-prostitution-anammas-av-eu.cid1216326

Om en kvinna försörjer sig på prostitution av eget val och inte lider eller tar skada av det, kanske t.o.m. trivs med det, så ska hon ändå förbjudas att göra det?

Vore det inte bättre att förbjuda trafficking?

Citat:
Det ska bli jätteintressant att se hur förbjudet mot prostitution omfattar hela EU. Och sen kan sprida sig världen över.

Det vore det bästa för kvinnor i det hela stora.

Du är ganska naiv om du tror att ett förbud mot prostitution kommer att göra tillvaron bättre för prostituerade kvinnor.

All energi borde läggas på trafficking och förebyggande arbete. Förbud löser sällan eller aldrig några problem. Nämn gärna ett förbud som effektivt har förändrat människors beteende och eliminerat det.
Senast redigerad av bottenslam 2014-07-10 kl. 23:52.
Citera
2014-07-10, 23:37
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du menar att staten skall bli kopplare - det går inte, eftersom koppleri är förbjudet. Det är inte heller önskvärt att legalisera det.

Jag ombad dig personligen att försöka vara seriös, men du klarar inte av det. Inte i ett enda inlägg. Om staten inkasserar moms på ett arbete som du anlitat en byggfirma att utföra, är de då byggförmedlare?
Helt sjukt hur du försöker flytta fokus, och det sjukaste är att du verkar tro att du argumenterar. Vafan?
Citat:
Och jag ser det inte som ett dugg märkligt utan önskvärt.
Det är din åsikt och du har rätt till den, men om du har lust att diskutera den så kom för helvete upp med lite argument som är lite mer djuplodande än" jag tycker så, jag har rätt, du har fel"
Citat:
Marknaden har ökat i Tyskland - inte i Sverige, våra lagstiftningar har gått helt olika håll - Sveriges modell fungerar alltså för Sverige.

Vi vet ingenting om marknaden i Sverige. Du sågade Burros uppskattningar men du har inte en jävla aning själv, för marknaden finns ju inte. Det gör den i Tyskland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
1. Grundläggande rättigheter, vad två vuxna människor gör i samförstånd som inte påverkar någon annan skall vara tillåtet.
2. Grundläggande rättigheter II, en kvinna har rätt att ha ömsesidigt frivillig sex med vem hon vill, hur hon vill, och när hon vill. Och lagar skall inte försöka stoppa detta genom att hindra deras partners heller.
3. Skydd för de prostituerade. Samtliga remissinstanser sade innan lagen infördes att situationen för de prostituerade kommer döljas samt förvärras.
4. Allmänhetens möjlighet att anmäla trafficking. Idag anmäler inte torskarna trafficking och missförhållanden, eftersom de begår ett brott.
5. Lagen infördes i en vågskålssituation mot alla remissinstansers utlåtande.

1. Grundläggande rättigheter har båda parter, de kan ha vilket kinky sex som helst mellan varandra eftersom det bygger på exakt samma villkor och därför blir helt frivilligt från båda parter.
2. Får hon idag.
3. förvärras...? den var alltså illa redan innan?
4.Jepp men prostituerade kan anmäla torskarna och allmänheten kan anmäla och det är betydligt lättare att komma åt torskar som ex. utnyttjar traffickinoffer.
5 va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det som blir fel här är väl att de du debatterar mot troligen inte har inställningen att det drabbar kvinnor hårt.
Åsikten är väl att det är du som möjliggör en svart marknad fylld med hallickar och trafficking att ta över hela sexhandeln.. Och den delar jag. Jag tycker faktiskt att det är sådana som du som är ytterst ansvarig för kvinnors lidande på sexmarknaden, att det drabbar kvinnor hårt..

Sen förstår jag att dina intentioner är goda och kommer från att du bryr dig. Men agerandet kan ändå få helt motsatt effekt.
Alla förstår det ni säger men tänk efter lite vems fel är det- torskarnas obs, det är torskarna som skapar en efterfrågan -> sexhandel
meningen är inte att göra det bättre för horor utan att stoppa prostitution totalt.
Citera
2014-07-10, 23:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Du tror du är smart men det är du inte. nej.

Nä jag vet. Jag är skitdum eftersom jag argumenterar mot de alltigenom goda feministerna som vet preciiiiis hur vi får fred på jorden och alla blir lyckliga
Citera
2014-07-10, 23:39
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Alla förstår det ni säger men tänk efter lite vems fel är det- torskarnas obs, det är torskarna som skapar en efterfrågan -> sexhandel

Tänka efter lite menar du nu?

Den första enkla, uppenbara tanken är, det är torskarnas fel. Sen tänker man efter lite..

Men jag kan väl sträcka mig till att det är ditt och torskarnas fel då.
Citera
2014-07-10, 23:43
Medlem
Citat:
1. Grundläggande rättigheter har båda parter, de kan ha vilket kinky sex som helst mellan varandra eftersom det bygger på exakt samma villkor och därför blir helt frivilligt från båda parter.
2. Får hon idag.
4.Jepp men prostituerade kan anmäla torskarna och allmänheten kan anmäla och det är betydligt lättare att komma åt torskar som ex. utnyttjar traffickinoffer.
5 va?

4. Det ligger ju i sakens natur att den prostituerade inte anmäler sina torskar, oavsett om hon är traffickingoffer eller inte. Det har typ inte hänt alls. Alla domar mot torskar kommer från polisens spaning. Polisen själva säger att dom har svårare att hitta traffickingoffer efter lagens införande eftersom torskarna inte ringer in missförhållanden.

Och polisen kan ju knappast veta var traffickingoffren befinner sig ty då hade de redan åkt dit och agerat.
Citera
2014-07-10, 23:44
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
2. Får hon idag.
5 va?

varför i helvete skulle en prostituerad anmäla en torsk? det skulle vara som om en knarklangare anmälde en narkoman för narkotikabruk
Citera
2014-07-10, 23:44
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Så detta var ditt svar?

funkar kåta män bättre för dig?
kan du svara nu istället på frågan

Jag svarade på det i ett tidigare inlägg, det har du däremot inte svarat på. Det är i och för sig typiskt en feminist. Få en knivig fråga, ignorera den och attackera motståndaren med påståenden om att de är svaret skyldig. Patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in