2014-07-10, 00:56
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Men ditt jävla klappträ!

I lagtexten som du upprepade gånger läst nu, och som du själv håller med om, står det ju rätt upp och ner att det inte BARA gäller ringa misshandel. Och du påstod att det BARA gällde ringa misshandel, alltså hade du fel när du påstod det!
Vad är det du inte fattar!?

Jag tänker inte gräva fram mina gamla tentor för att hitta ett gammalt NJA-nummer, jag har redan lämnat en legitim källa på att ditt påstående var fel!

Och svara på det här, för helvete: Skulle du kalla det boxare och MMA-fighters gör mot varann för ringa misshandel?
Blir de åtalade när de knockat någon så de hamnar på sjukhus med t ex bruten näsa, spräckta ögonbryn, hjärnblödning!?
Inte?
Hur kommer det sig tror du?
De har ju med uppsåt orsakat annan kroppskada, brottsrekvisiten är alltså uppfyllda?

Har de gjort det i samtycke kanske...!?
Boxning utan huvudskydd är omgärdat av väldigt inskränkande lagar i Sverige (MMA inte lika mycket av någon märklig anledning). Ja, självklart är det samtycke det handlar om, men menar du att det är det som finns i din påhittade NJA?
Citera
2014-07-10, 00:56
Medlem
I prostitutionsforumet diskuteras mkt om det empiriska sambandet mellan porr och prostitution å ena sidan och våldtäkter å andra sidan. Är kvinnorna i Sverige redo att offra sig för vackra feministiska principer och illusioner?
Citera
2014-07-10, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Nej, samtyckande och vuxna kan inte alls ha sex på det sätt de önskar. Så länge de inte tillåts (från båda håll) att utbyta sex mot kapital, så finns ingen egentlig sexuell frihet. Samtyckande vuxna kan piska och pissa på varandra, men om en krona byter ägare så blir det kriminellt.

Detta är ett brott mot den fria avtalsrätten och grundläggande mänskliga rättigheter. Sexköpslagen är en morallag, och skiljer sig enbart till grad, inte till art, från sharialagar. Så länge den lagen finns kvar så är Sverige ingen sekulär rättsstat. Det är en sexuell förtryckarregim.

Precis, och ändå har Sverige mage att kritisera t. ex Rysslands homolagar.
Men USA är självutnämnd världspolis och Sverige självutnämnd världsamvete...
Citera
2014-07-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nej jag har aldrig påstått något dylikt. Jag påstår att sex och pengar hör ihop, alltid har gjort och alltid kommer att göra. Dessutom påstår jag att kvinnor gärna byter sex mot pengar. Precis ALL statistik stödjer detta påstående.

Var har du din "precis ALL" statistik då? hmm?
Det är inte precis tvärtom då? att det är män som kan tänka sig byta pengar mot sex.
Kvinnor tenderar ju inte att ha samma behov av att göra detsamma, de har ju istället hellre sex med man som har sex tillbaka med dem utan att pengar byter plats. Liksom det de flesta kvinnor föredrar eller hur...
Citera
2014-07-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Men för helvetes fan, så gott som alla som jobbar gör det ju för pengarnas skull. Tror du t. ex att någon torkar en åldrings skitiga röv för att de tycker om det?
Varför är det så jäkla viktigt för er moralister att just horan måste vara lycklig på sitt jobb?
Helt absurt. Den enda yrkeskategorin med lycklighetskrav på sig. Kolla på alkoholism bland snutar, politiker, kolla deprimerade terapeuter eller lärare. Men nej nej, horan måste må som ett prozacrus.
Citera
2014-07-10, 00:59
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Är du så dum att du inte förstår att de flesta horor är missnöjda och hellre skulle ha ett normalt liv? De gör det för pengarna och låtsas att de gillar det alla förstår det som inte lider av autism.

Inget jag sett har pekat på att horor skulle vara mer missnöjda än någon annan svensk arbetare..
Tror faktiskt att horor är mindre missnöjda än en vanlig svensk med vanligt jobb.
Jag tror dom är avslappnade, sköna människor som är öppna för det mesta. Tror inte du skulle passa som hora dock. Men du växer väl upp du också och lär dig slappna av och inte se sex som något smutsigt om det inte sker på dina romantiska villkor.

Men kan du ge ett exempel på en missnöjd hora?
En ynka missnöjd hora bara? För du måste ju gjort efterforskningar.. En räcker..
Citera
2014-07-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Var har du din "precis ALL" statistik då? hmm?
Det är inte precis tvärtom då? att det är män som kan tänka sig byta pengar mot sex.
Kvinnor tenderar ju inte att ha samma behov av att göra detsamma, de har ju istället hellre sex med man som har sex tillbaka med dem utan att pengar byter plats. Liksom det de flesta kvinnor föredrar eller hur...
Som vanligt när jag diskuterar med dig, eftersom du måste ifrågasätta allt som har med sunt förnuft att göra: googla kan du göra själv.

Och vad är det du säger? Fattar ingenting, fullständigt obegripliga meningar. Menar du att kvinnor inte föredrar rika män före fattiga? Ja eller nej?
Citera
2014-07-10, 01:01
Avslutad
Citat:
Helt absurt. Den enda yrkeskategorin med lycklighetskrav på sig. Kolla på alkoholism bland snutar, politiker, kolla deprimerade terapeuter eller lärare. Men nej nej, horan måste må som ett prozacrus.

Och även om någon hora skulle intyga att hon visst är lycklig så duger ändå inte det eftersom svenska moralistkärringar minsann vet bäst ändå...
Citera
2014-07-10, 01:02
Medlem
Citat:
Du lider alltså av vanföreställningen att majoriteten av eskorterna tvingas till det av den patriarkala sammansvärjningen? Och att kvinnor äktar rika män före fattiga sker under pistolhot?

nej jag "lider av vanföreställningen" att de flesta s.k. eskorter gör detta väldigt tillfälligt, inte direkt finner det vara höjden av lycka, bara vill få ihop lite snabba pengar för att sen sluta skiten så fort som möjligt ungefär. Och att kvinnor gärna äktar välbärgade män för att de ger en ekonomisk trygghet som ALLA nog ser en klar fördel i om man tänker sig skaffa kottar ex. Inte världens krångligaste psykologi direkt.
Citera
2014-07-10, 01:05
Medlem
Citat:
nej jag "lider av vanföreställningen" att de flesta s.k. eskorter gör detta väldigt tillfälligt, inte direkt finner det vara höjden av lycka, bara vill få ihop lite snabba pengar för att sen sluta skiten så fort som möjligt ungefär. Och att kvinnor gärna äktar välbärgade män för att de ger en ekonomisk trygghet som ALLA nog ser en klar fördel i om man tänker sig skaffa kottar ex. Inte världens krångligaste psykologi direkt.
Så sex och pengar hör ihop? Eller kommer kottarna med storken? ALLA vuxna män vet att det inte finns något bättre förspel än en fet plånbok, det är en trosfuktare som spöar allt annat. Sådan är kvinnan, sådant är livet.
Citera
2014-07-10, 01:05
Avslutad
Citat:

Okay, horan jobbar endast för pengarnas skull och lider och alla andra yrkeskategorier jobbar för sitt höga nöjes skull och är hur lyckliga som helst.
Då vet vi det...
Citera
2014-07-10, 01:06
Medlem
Citat:

Jag är inte alltid lycklig på mitt arbete och ibland känner jag mig till och med tvungen att arbeta för att få inkomst. Utöver det måste jag ibland utföra obekväma arbetsuppgifter
Om jag inte gör som arbetsgivaren säger så får jag sparken och därav väldigt svårt att få ett nytt arbete.

Kriminalisera arbetsgivare nu!

Ingen har rätt att köpa min kropp eller dess tjänster! Inte ens när jag frivilligt gått med på arbetsvillkoren, och dessutom får betalt för det!

Grymma värld...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in