2014-07-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Avskilt.
Nej. Han är bara en idiot.
Han har SUP - ingen vet med andra ord.
Vilken dom?
Ja.
Vita?
Bröd med ost och yoghurt.
Inga. Han spelar Magic the Gathering.
Nej, för du är arbetslös. Ungefär som Joel.

Om det ändå vore så väl, då hade pyttelilla Joel fått det lite knivigt.

Fan, vad intressant!

Gillar han att spela Call of Duty? Kan han gå på händerna? Kan han break-dansa? Är han släkt med den Ander som var den sista som avrättades i Sverige kanske? Joel Ander är ett as! Ööööööööööööööh! Efter att jag har festat klar, druckit mina proteindrinkar, haft drinking parties, besökt 10 gym och spelat World of Warcraft så ska jag pulla upp den lilla mesen Joel Ander. Han är en bitch motha fucka ass bitch charlie sheen horse bumble bee ass trash milf cock pussy lotsa poppa the duck fucker aaaaaasss hooole. Jag var bara tvungen att få det ur mig.
Senast redigerad av Darius83 2014-07-09 kl. 15:46.
Citera
2014-07-09, 16:12
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Snälla du, bli inte arg. Det är ingen idé att höja sina kortisol- och testosteronnivåer. Vi är bara inne på en tråd och konverserar som två rediga nördar med olika åsikter om denna mycket, MYCKET hemska, förfärliga och farliga människa som heter Joel Ander och var med i en film där han så ut som en köttbulle. Haha, fan, det var rätt så roligt sagt. Försök att slappna av lite. Jag är här för din skull.

Och det ska du säga? Med tanke på vad du skrev till mig så har du väl ingen rätt att be iamqueensblvd att inte bli arg?

Citat:
Jag orkar fan inte hålla diskussionen på denna tråd på en acceptabel nivå längre när det finns idioter som dig. Du sjuk i huvudet, ditt patetiska jävla as. Jag tänker inte ens lägga ner tid på att resonera med dig. Det är ingen ide, eftersom din hjärna bevisligen är lika välutvecklad som en schimpans hjärna. Fråga lagen vad de tycker om att rädda livet på en geting och en människa. Därifrån får du det objektiva svaret på rätt och fel. Men du resonerar subjektivt som det jävla mongo du är.

För att få lite ordning i tråden igen så kan du väl svara på mitt inlägg och mina frågor till dig jag skrev tidigare idag?

Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Men ändå besvärar du dig med att svara på mitt inlägg? Och på det sätt som du skriver? Det säger mer om dig än mig. Du är inte ens tilltalad och skämmer ändå ut dig på det här viset?

Klarar du inte att hålla dig på en vettig nivå på ett diskussionsforum, så tycker jag att du borde söka hjälp för dina problem.

Vad lagen säger spelar ingen roll för övrigt enligt min mening. Vad som är rätt och fel är mer intressant. Lagen behöver ses över ordentligt.

Att Joel inte bara dödade djuren, utan även plågade dom, njöt utav det, hånade ägarna för att avslutningsvis skriva om det på internet gör honom bara inte till en mördare. Utan en livsfarlig psykopat.
Och du yrkar på att man ska lämna honom i fred och ge honom en chans ute i samhället? Är du inte ute och simmar på lite för djupt vatten nu?
Menar du ärligt att du litar så mycket på den svenska psykiatrin?
Citera
2014-07-09, 16:47
Medlem
Saruman87s avatar
Jag tycker det stod ganska klart att Joel Ander förmodligen var ganska lågt under genomsnittet, intellektuellt sett... Kanske rent av efterbliven.
Citera
2014-07-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Jag tycker det stod ganska klart att Joel Ander förmodligen var ganska lågt under genomsnittet, intellektuellt sett... Kanske rent av efterbliven.

Ja, han var nog redigt efterbliven. En grav intellektuell utvecklingsstörning. Eller? I en dom som lagts ut här på tråden står det att han ansökte om permission för att skriva inträdesprovet till Mensa. Enligt min kompis mamma, som arbetar på rättspsyk i Växjö, så ska han ha klarat inträdesprovet.
Citera
2014-07-09, 17:32
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ja, han var nog redigt efterbliven. En grav intellektuell utvecklingsstörning. Eller? I en dom som lagts ut här på tråden står det att han ansökte om permission för att skriva inträdesprovet till Mensa. Enligt min kompis mamma, som arbetar på rättspsyk i Växjö, så ska han ha klarat inträdesprovet.

Undrar vad Mensa tycker om att ha Joel som medlem?
Citera
2014-07-09, 17:45
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ja, det var i Amazonas djungel. Kolla upp det.

Hur ska jag kunna kolla upp det då?
Men du som vet kan väl länka till den uppgiften tack!
Citera
2014-07-09, 18:08
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Undrar vad Mensa tycker om att ha Joel som medlem?
Nja, jag är skeptisk till att en efterbliven halvmongo klarar något mensatest... Fast det är klart, man kan ju vara bra på att räkna tändstickor ala Rain man när man är gravt efterbliven som Joel Ander.
Citera
2014-07-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Hur ska jag kunna kolla upp det då?
Men du som vet kan väl länka till den uppgiften tack!

Ja, jag skulle inte direkt kunna be min kompis mamma att trycka ut COSMIC-journalerna och ge till mig. Det är ett sekretessbrott. Men det är vad jag har hört i alla fall. Och jag förstår att folk vägrar att acceptera det. Det retar väl folk ännu mer. De vill ju inte att nån som de hatar som lyckas med en sån grej. Den effekten är rätt så naturlig. Dock så kan man ju alltid skriva till Joel Ander och be honom bifoga ett foto på testintyget. Kan ta några veckor, om man nu ens orkar lägga ner tid på det.
Senast redigerad av Darius83 2014-07-09 kl. 18:50.
Citera
2014-07-09, 18:49
Medlem
Citat:
Nja, jag är skeptisk till att en efterbliven halvmongo klarar något mensatest... Fast det är klart, man kan ju vara bra på att räkna tändstickor ala Rain man när man är gravt efterbliven som Joel Ander.

Var du skeptisk. Det har du all rätt att vara. Men om så skulle ske att det framkommer bevis för att han har klarat inträdesprovet så skulle väl du fortfarande anse att han är efterbliven, bara för att du är känslostyrd. Du vill att han ska vara efterbliven, för att du hatar honom. Saker behöver inte vara på ett sätt bara för att du vill det. Om du fortfarande skulle anse honom som efterbliven så blandar du ihop moral och psykisk hälsa med intelligens. Då hänvisar jag till hur man inom psykologin ser på begreppet intelligens.
Citera
2014-07-09, 19:09
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Var du skeptisk. Det har du all rätt att vara. Men om så skulle ske att det framkommer bevis för att han har klarat inträdesprovet så skulle väl du fortfarande anse att han är efterbliven, bara för att du är känslostyrd. Du vill att han ska vara efterbliven, för att du hatar honom. Saker behöver inte vara på ett sätt bara för att du vill det. Om du fortfarande skulle anse honom som efterbliven så blandar du ihop moral och psykisk hälsa med intelligens. Då hänvisar jag till hur man inom psykologin ser på begreppet intelligens.

Att mäta intelligens med Iq är väldigt gammaldags och omodernt. Jag är inte käkslostyrd, men Joel "mongot" Anders brott talar klart för att han är intellectually challenged, milt sagt. På ren svenska "efterbliven". Han är väl ungefär på en 9-årings nivå.
Senast redigerad av Saruman87 2014-07-09 kl. 19:14.
Citera
2014-07-09, 19:17
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ja, jag skulle inte direkt kunna be min kompis mamma att trycka ut COSMIC-journalerna och ge till mig. Det är ett sekretessbrott. Men det är vad jag har hört i alla fall. Och jag förstår att folk vägrar att acceptera det. Det retar väl folk ännu mer. De vill ju inte att nån som de hatar som lyckas med en sån grej. Den effekten är rätt så naturlig. Dock så kan man ju alltid skriva till Joel Ander och be honom bifoga ett foto på testintyget. Kan ta några veckor, om man nu ens orkar lägga ner tid på det.

Här menade jag dom 5 andra morden på djur som aldrig togs upp till åtal pga att dom skedde i utlandet. Och du skrev att det var i Amazonas.
Gick Joel i närstrid med 5 anakondor då eller?
Citera
2014-07-09, 20:18
Medlem
Citat:
Att mäta intelligens med Iq är väldigt gammaldags och omodernt. Jag är inte käkslostyrd, men Joel "mongot" Anders brott talar klart för att han är intellectually challenged, milt sagt. På ren svenska "efterbliven". Han är väl ungefär på en 9-årings nivå.

Att mäta intelligens med IQ är den intelligensmätning som vunnit mest stöd av forskningsrön. Ska man inkludera känslor, moral och empati i intelligensbegreppet så kan man lika gärna inkludera allt möjligt i intelligensbegreppet. Man måste dra en gräns nånstans. Men det ämnet hör till en annan tråd.

Jag tycker att kalla någon för mongo som mellannamn är ett tecken på att man låter sina känslor ta över. Men det är vi väl alla mer eller mindre, dvs. känslostyrda.

Angående efterblivenhet så hänvisar jag till den vedertagna definitionen på "intellectually challenged". Googla det. Platsar man i Mensa så uppfyller man automatiskt inte kriterierna för mental retardation. Men enligt din definition av efterblivenhet så är det uppenbarligen möjligt att alla som du inte gillar är efterblivna. Tyder på ett resonemang och en begreppsbildning som ligger på en nioårings nivå.

Men om vi säger såhär istället: Man kan vara känslomässigt efterbliven, dvs. ha känslor som ligger på ett barns nivå. Ja, då kan man väl säga att Ander vid gärningstillfällena låg på en nioårings nivå, känslomässigt alltså. Fair enough.
Senast redigerad av Darius83 2014-07-09 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in