2014-07-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Bullshit, i 99% av fallen är det definitivt inte blizz servers som "kraschar" utan användarens lina.
Du tror inte det skulle vara lite större uppståndelse än vad 2 trådar om dagen innebär, om 100% av spelarna på en given tidspunkt blev dc'ade (och majoriteten dog).

Vet inte hur många timmar jag har på hc, men spelade en vecka sc närspelet kom för två år sen, sen har jag enbart spelat hc. Under dessa 2k + timmar effektiv speltid har jag vid 2 tillfällen varit med om att servern har disc'at mig.

Håller med dig till viss del, de flesta som whinar på forumet har dött p.g.a sitt eget internet eller misstag, men skyller hellre på blizzard. DOCK så felar blizzards servrar lite då och då, något jag upplevt några gånger, t.ex som här : http://www.twitch.tv/azgul_com/c/3768809
Men det är en risk man får ta när man startar en hc hero
Citera
2014-07-08, 18:09
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
sorry såg nu de va DH!! då e väl inte CDR lönt alls?

Nja, man behöver nog inte så hög i alla fall men visst är CDR ändå nödvändigt med tanke på att man får upp sina sentries mycket snabbare. Frågan är bara hur mycket CDR man bör ha..
Citera
2014-07-08, 18:17
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Nja, man behöver nog inte så hög i alla fall men visst är CDR ändå nödvändigt med tanke på att man får upp sina sentries mycket snabbare. Frågan är bara hur mycket CDR man bör ha..

vad ligger base cooldown på sentries? för jag tänker oavsett vad den ligger på så kan inte 30% göra så jävla mkt skillnad?

50% , visst, men 30%.. känns som man kanske bör lägga mer crut på crit, resource management, ias, etc.
Citera
2014-07-08, 19:07
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
vad ligger base cooldown på sentries? för jag tänker oavsett vad den ligger på så kan inte 30% göra så jävla mkt skillnad?

50% , visst, men 30%.. känns som man kanske bör lägga mer crut på crit, resource management, ias, etc.
Vet inte du, faktiskt. Jag kör inte DH som min main så kan inte allt för mycket om dem. Jag baserar all min fakta på en väldigt bra och kunnig DH spelare som heter Philosophios, han finns på youtube och spelar nästan bara DH om jag minns rätt. Han har sagt att man bör ligga på runt 30% CDR, om jag inte minns helt fel.
Citera
2014-07-08, 20:09
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz

Kollade min DH nu och jag har bara 26% cdr och kan egentligen bara få mer genom bättre rolls och ett par perfekta mara shoulders med 15% sentry så jag kan rolla bort rcr. Har maxat cdr i para, har massa crit från gear (mkt mer än chd) så behöver inte mer från para.

Som sagt, gäller bara att få upp sentrys med jämna mellan rum och pulla mobs med multishot så dom springer till dina sentrys.
Citera
2014-07-09, 00:05
Medlem
ImWorthlesss avatar
Sentrys har 6 sekunders cooldown som standard...

Jag har förövrigt storstädat.
Salvage på så sjukt mycket prylar nu under kvällen, karaktärer har fått sätta livet till..

Hade 12st fullsmetade gubbar på 1mille elemental dmg eller mer innan jag startade en HC-gubbe.
Jag har nu 2 st HC gubbar och 6 SC kvar.
Behöver jag säga att Stash på SC är more or less fullknöckat med saker?!

Har sparat så jag har kompletta set man lootar, inte som man kan crafta på nytt senare..
Amuletter, bottomless Potions, ringar/amus..
Sen endel 1h vapen med lite olika rolls givetvis, nåt enstaka 2h finns med för crusadern..

Men hur som haver, vilken rensning, va mycket bra gear som gått åt pipan för att fanns bättre

Så har man plats för 4 st till HC om det behagar, 1 av varje är aldrig fel
Citera
2014-07-09, 02:46
Medlem
Findmucks avatar
Vad säger ni gott folk? Är det värt att köpa nya expansionen för en gammal Diablo-räv?

Spelade mycket D2 förut och även D3 nu då det släpptes. Men motivationsglöden dog ut rätt fort så jag undrar ifall expansionen kanske är något som sätter fart på den igen för mig?
Citera
2014-07-09, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Vad säger ni gott folk? Är det värt att köpa nya expansionen för en gammal Diablo-räv?

Spelade mycket D2 förut och även D3 nu då det släpptes. Men motivationsglöden dog ut rätt fort så jag undrar ifall expansionen kanske är något som sätter fart på den igen för mig?
Nej, kan vara kul en vecka eller två. Jag skulle rekommendera Path of Exile om du gillade D2 men var besviken över D3.
Citera
2014-07-09, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Nej, kan vara kul en vecka eller två. Jag skulle rekommendera Path of Exile om du gillade D2 men var besviken över D3.

Precis som han säger, spelet blev bättre absolut.

Dock saknar det fortfarande end game (I form av PvP) och alternativa spelstilar, det är cookiecut som gäller, alltid.
Citera
2014-07-09, 08:38
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det kan också vara fel någonstans i mitten. Då är det varken kundens eller Blizzard's fel. Sen behöver självklart inte alla servrar krascha för att en gör det.

Det är väl sällan kundens fel när linan dör? Men ja, det kan självklart vara "i mitten" också, min poäng var att det inte är blizzards servers som "kraschar" med den frekvens som trådar poppar upp i hcforumet på bnet. Ta och behåll din du.
Citera
2014-07-09, 08:47
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Håller med dig till viss del, de flesta som whinar på forumet har dött p.g.a sitt eget internet eller misstag, men skyller hellre på blizzard. DOCK så felar blizzards servrar lite då och då, något jag upplevt några gånger, t.ex som här : http://www.twitch.tv/azgul_com/c/3768809
Men det är en risk man får ta när man startar en hc hero

Visst, försöker inte försvara blizz, och jag har också torskat 2 chars till full party disc så jag vet att det suger. Men att använda att blizzards servers kraschar ofta som ursäkt för att man inte vill spela Hc är som att säga att man inte vill flyga för att flygplan ofta störtar.

Det är bittert där och då, men man är ändå skyldig att vara lite objektiv och se på uptime kontra hur ofta serverside disc händer. Vet inte om du har haft mer otur, men jag har bara två tillfällen på dryga 2 år som jag vet att det var på blizz sida det felade, och det kan jag leva med utan att gråta i bnet forumet
Citera
2014-07-09, 10:49
Moderator
^Eazs avatar
Vad tycker ni jag borde fixa härnäst på min Barb (förutom bättre rollade saker av samma items redan equippade).

Profile: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Gorgg/14540329

Jag har en Thundergod's Vigor i banken för GR eftersom harringtons blir värdelöst där (inga klickbara objekt i GR's).

Har en Haunt of Vaxo som jag måste rolla Lightning Damage på eftersom Golden Gorget of Leoric suger röv.

Dock, är så vill jag gärna skaffa Countess Julia's Cameo eftersom Arcane beams är min bane som WW/HoTa Barb.

http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Gorgg/14540329

Lite sugen på att byta ut något mot en IK del, men vet inte vilken del ännu för att kunna skippa RRoG och sen försöka skaffa en Unity till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in