2014-06-04, 19:33
Medlem
Caches har aldrig gett mig ett skvatt förutom igår, då blev det en leg.. Inte ens tillstymmelse till något gear på mina bounties/caches... haha

F.Ö vart är det man ser hur länge man spelar med sin Char? Har fått ett totalt hjärnsläpp!
Citera
2014-06-04, 19:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Caches har aldrig gett mig ett skvatt förutom igår, då blev det en leg.. Inte ens tillstymmelse till något gear på mina bounties/caches... haha

F.Ö vart är det man ser hur länge man spelar med sin Char? Har fått ett totalt hjärnsläpp!

View Profile - Heroes.
Citera
2014-06-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
View Profile - Heroes.

117 timmar på min Crusse, 1 gear dropp på chache och den var igår så 115 tim ungefär, en satans otur eller är det såpass dåligt loot på det?
Citera
2014-06-04, 20:26
Medlem
neurogens avatar
Citat:
117 timmar på min Crusse, 1 gear dropp på chache och den var igår så 115 tim ungefär, en satans otur eller är det såpass dåligt loot på det?
Jag har 844 bounties så delat med fem blir det ju ca 168 caches.
Har nog fått ca 15 legs från caches.
Så ca 10% chans att få leg från cache kanske?
Eller e min matte helt efterbliven?
Citera
2014-06-04, 20:33
Medlem
Out-of-Steps avatar
Fan vad mycket ben ni får . Fläsklägg?
Citera
2014-06-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Jag har 844 bounties så delat med fem blir det ju ca 168 caches.
Har nog fått ca 15 legs från caches.
Så ca 10% chans att få leg från cache kanske?
Eller e min matte helt efterbliven?

Hur ser man sådan skön statistik?

Ja men ungefär så, är det verkligen så dålig dropprate eller känner man sig bara lite extra girig?

Men av dom 168 caches så har ju rätt många vart innan lootboosten så att säga inte sant? Vet dock inte hur den påverkas nu efter boosten men den lär ju ha höjts? Låter ju ganska orimligt annars men vem vet hur Blizzard tänker
Citera
2014-06-04, 21:05
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Hur ser man sådan skön statistik?

Ja men ungefär så, är det verkligen så dålig dropprate eller känner man sig bara lite extra girig?

Men av dom 168 caches så har ju rätt många vart innan lootboosten så att säga inte sant? Vet dock inte hur den påverkas nu efter boosten men den lär ju ha höjts? Låter ju ganska orimligt annars men vem vet hur Blizzard tänker

Det ser du också på din profile. Tror det står under achievement.
Jo jag tror 10% chans är rätt rimligt att få leg i cache.
Och om de påverkats efter buffen höjs det ju isåfall till 20% vilket också kan stämma
Sen är det ju ändå rng som avgör såklart.
Men om du öppnar 100 caches kan det helt klart vara rimligt med 20 legs.
Senast redigerad av neurogen 2014-06-04 kl. 21:08.
Citera
2014-06-04, 23:26
Medlem
Riktigt bra dag idag, fick äntligen mina taskers efter en månads sökande! 49% pet speed rollade de också , fick även en schysst neck som, efter 15 miljoner, rollade lite crit hit damage. Och en bättre uhkapian serpent! Motivationen är åter på topp

Ligger för nuvarande på 1.3 mil dps och 7.8ish mil toughness, vad sägs? Vad ska nästa item vara som jag rollar för, kuk(haha)ri eller tall man's finger typ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gaerl-1174/hero/39343511
Citera
2014-06-05, 10:46
Moderator
^Eazs avatar
Uppe på 33.33% CDR nu, har ~9sek utan Akarat's (e.g. tiden mellan från det att Akarat slutar till jag kan kasta den igen)

Börjar närma mig perma-akarat, och då ska jag testa shotgun-runan ihop med min Fate of Fell.

Då går jag nog över på Salvation skölden (alternativt Westmark skölden) också eftersom jag då inte längre behöver 45% CDR på Heaven's Fury (iom att cooldown är borta).
Citera
2014-06-05, 11:59
Medlem
Hyper9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Uppe på 33.33% CDR nu, har ~9sek utan Akarat's (e.g. tiden mellan från det att Akarat slutar till jag kan kasta den igen)

Börjar närma mig perma-akarat, och då ska jag testa shotgun-runan ihop med min Fate of Fell.

Då går jag nog över på Salvation skölden (alternativt Westmark skölden) också eftersom jag då inte längre behöver 45% CDR på Heaven's Fury (iom att cooldown är borta).
Kan du inte börja köra shotgun-runan nu om du kör med Laws of valor - unstoppable force?
Vill hitta en bra fate of the fell så jag kan börja köra så också :/
Citera
2014-06-05, 12:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper9
Kan du inte börja köra shotgun-runan nu om du kör med Laws of valor - unstoppable force?
Vill hitta en bra fate of the fell så jag kan börja köra så också :/

Har kört utan någon Law iom att jag behövt alla mina skill slots, men iom detta så antar jag att jag kommer ta bort Fist of the Heavens eftersom shotgun kommer bli min main skadedelare?

Så kanske kan testa den.

Tackar för det tipset.
Citera
2014-06-05, 13:04
Medlem
Funderar på att byta till en Fire Crusader, är just nu Holy då jag (bara) har en sköld som ger +% Holy dmg. Har den senaste tiden hittat bla. Magefist, nån neck och en 1h som alla ger ganska mkt +% Fire dmg. Går det att få ihop en bra Fire build med Crusader, eller bör man köra fire gearen på min barbar?

Har du några tankar Eaz^ du allsmäktige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in