Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fogelholk
Jag kan varmt rekommendera substansen. Inte den där feta smällen i nyllet utan ett stadigt, intensivt stegrande i sisådär trekvart innan det planar ut och börjar dala efter en och en halv till två timmar.. För mig tog ungefär två och en halv timme innan jag kände ett riktigt återdoseringsbehov.
Vet inte vad du testat förut men om du provat koks, mephedrone eller 3-mmc så har du en hyfsad bild av effekterna. Det är en vansinnigt intensiv känsla, det är mkt eufori, empati och energi.

Upplevde heller ingen svår avtändning, mycket mild faktiskt. Lättare ångest och lite sådär ocharmig efterstimulans i ett par timmar. Efter ungefär 4 timmars nedgång så kände jag mig mest bara jävligt tröttkörd och kunde somna ungefär lika enkelt som vanligt. Det är också en stark rekommendation att få i sig lite att äta å dricka mellan återdoseringarna. Själv hade jag en chipspåse som jag tog några nävar ur varje gång ruset börjat dala.

Ska jag försöka ranka den här på något sätt så sätter vi mephedrone som någon slags riktmärke vid 100 av 100 och 3-mmc någonstans runt 75 och då skulle jag placera denna runt 90-strecket, kanske 95 rent av. En sjukt trevlig substans helt enkelt.

Den är dessutom skapligt potent. Ca 100 mg. (Lite mindre t.o.m.) gav mig en jävligt bra resa första vändan och gränsen för hög dos skulle jag vilja säga ligger i trakterna runt 150 mg.

Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Intressant! Jag älskar verkligen mefedron, dock utvecklade jag aldrig något missbruk utan tog då och då. För mig stod den ut genom den enorma empati och samhörighet man kände. Har både e:at och dragit x antal gram hyfsat kola, men mefedronet gjorde mig sådär fin och kramig utan att det kändes stissigt och jobbigt. Så oerhört långt från fylla, förvirring och bråk. Minns hur man började förfesta, vilket slutade i utebliven utgång, många kramar och ett geniunt intresse för ens vänners känslor.
Nu blev det rätt känslosamt och osakligt, men kan fler bekräfta att detta kan jämföras med mefedron?
Som sagt, ingen torsk på räka men skulle älska någonting snarlikt. Funkar den verkligen så?

Haha, nu blev jag också väldigt intresserad. Är den verkligen så bra? Jag själv har aldrig testat mefedron men man har läst så mycket om den drogen att det är irriterande att jag inte gav mig in på nätdroger när mefedron hade sin storhetstid.
Citera
2014-07-07, 01:21
Medlem
Citat:
Intressant! Jag älskar verkligen mefedron, dock utvecklade jag aldrig något missbruk utan tog då och då. För mig stod den ut genom den enorma empati och samhörighet man kände. Har både e:at och dragit x antal gram hyfsat kola, men mefedronet gjorde mig sådär fin och kramig utan att det kändes stissigt och jobbigt. Så oerhört långt från fylla, förvirring och bråk. Minns hur man började förfesta, vilket slutade i utebliven utgång, många kramar och ett geniunt intresse för ens vänners känslor.
Nu blev det rätt känslosamt och osakligt, men kan fler bekräfta att detta kan jämföras med mefedron?
Som sagt, ingen torsk på räka men skulle älska någonting snarlikt. Funkar den verkligen så?

Det når inte helt och fullt upp till räka, det är en liten bit kvar. Det finns viss stissighet, även om det är relativt milt.. Det är heller inte samma kosmiska jävla empati som räka hade, inte riktigt samma speed heller..men det är verkligen inte så satans långt ifrån.. Sedan var räka mer explosivt när det kickade, medans det här har en långsammare onset som börjar diskret första 5 - 10 men efter en kvart är uppe i en jävligt "drivig" känsla, det är som en lång utdragen kick som bara växer ända tills det planar ut. Och när det sedan planat ut så är man på det där översociala, härliga planet. Det här är också mer flummigt, mer berusningskänsla över det, balansen är inte helt klockren. =P Så det är väl lite av en smaksak, men själv gillar jag just de där båda egenskaperna väldigt mycket. Det ska också sägas att räka var jag aldrig under 150 mg. Här tror jag inte jag varit uppe i så mkt över 150, och framförallt inte som startdos. Sedan är det naturligtvis svårt att svara på exakt hur du kommer uppleva ruset i förhållande till mephe men jag har jäkligt svårt att se hur någon skulle kunna bli annat än nöjd iaf. Det här är med råge det närmaste jag kommit räka sedan räka!
Citera
2014-07-07, 01:28
Medlem
Citat:
Det når inte helt och fullt upp till räka, det är en liten bit kvar. Det finns viss stissighet, även om det är relativt milt.. Det är heller inte samma kosmiska jävla empati som räka hade, inte riktigt samma speed heller..men det är verkligen inte så satans långt ifrån.. Sedan var räka mer explosivt när det kickade, medans det här har en långsammare onset som börjar diskret första 5 - 10 men efter en kvart är uppe i en jävligt "drivig" känsla, det är som en lång utdragen kick som bara växer ända tills det planar ut. Och när det sedan planat ut så är man på det där översociala, härliga planet. Det här är också mer flummigt, mer berusningskänsla över det, balansen är inte helt klockren. =P Så det är väl lite av en smaksak, men själv gillar jag just de där båda egenskaperna väldigt mycket. Det ska också sägas att räka var jag aldrig under 150 mg. Här tror jag inte jag varit uppe i så mkt över 150, och framförallt inte som startdos. Sedan är det naturligtvis svårt att svara på exakt hur du kommer uppleva ruset i förhållande till mephe men jag har jäkligt svårt att se hur någon skulle kunna bli annat än nöjd iaf. Det här är med råge det närmaste jag kommit räka sedan räka!

Det tycker jag påminner mycket om hur 3-MMC fungerade vid administrering. Det smög sig på för att sedan slå på hårt efter ungefär 15 minuter vid intranasal administrering.

Så som du beskriver det låter detta verkligen som ett mellanting mellan 3-MMC och 4-MMC? Precis som att man har kapat lite på 4-MMC men förstärkt 3-MMC lite grann.

Otroligt intressant i vilket fall som helst!
Citera
2014-07-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Det tycker jag påminner mycket om hur 3-MMC fungerade vid administrering. Det smög sig på för att sedan slå på hårt efter ungefär 15 minuter vid intranasal administrering.

Så som du beskriver det låter detta verkligen som ett mellanting mellan 3-MMC och 4-MMC? Precis som att man har kapat lite på 4-MMC men förstärkt 3-MMC lite grann.

Otroligt intressant i vilket fall som helst!

Den här kicken har betydligt mer tryck bakom sig, och växer stadigare.. Upplever också att ruset håller lite längre efter man planat ut, då är det ett renare och klarare rus.. Men det har absolut egenskaper från 3-mmc också så det är inte helt fel att placera det lite som ett mellanting.. Rent kvalitativt håller jag det betydligt närmre räka än 3-mmc däremot. Det är kanske bara ren smaksak, svårt att säga men det här tog mig till en nivå jag inte varit på sedan just räka iaf, en nivå 3-mmc bara nådde upp att nosa lite på..
Citera
2014-07-07, 01:38
Medlem
Citat:
Den här kicken har betydligt mer tryck bakom sig, och växer stadigare.. Upplever också att ruset håller lite längre efter man planat ut, då är det ett renare och klarare rus.. Men det har absolut egenskaper från 3-mmc också så det är inte helt fel att placera det lite som ett mellanting.. Rent kvalitativt håller jag det betydligt närmre räka än 3-mmc däremot. Det är kanske bara ren smaksak, svårt att säga men det här tog mig till en nivå jag inte varit på sedan just räka iaf, en nivå 3-mmc bara nådde upp att nosa lite på..

Herregud, detta låter ju inte bra!

Svider det någonting när du snortar det? Upplever du några bieffekter så som extrem muntorrhet, käkspänningar, darriga händer, dålig mage, problem med att urinera, huvudvärk eller illamående?
Citera
2014-07-07, 01:51
Medlem
Citat:
Herregud, detta låter ju inte bra!

Svider det någonting när du snortar det? Upplever du några bieffekter så som extrem muntorrhet, käkspänningar, darriga händer, dålig mage, problem med att urinera, huvudvärk eller illamående?

Svider som fem helveten när du snortar men går över jävligt fort, totally worth it! xD
Upplever biverkningarna som skapligt milda.. Själv har jag alltid en vattenflaska till hands å försöker dricka nån klunk då och då.. Urinera går skapligt efter omständigheterna, får faktiskt springa å tömma titt som tätt om man ser till å dricka bra.. Inga direkta käkspänningar att tala om, huvudvärk kommer som ett brev på posten när det går ur, om man inte dricker vatten under ruset. Inget illamående, inga darriga händer.. Just biverkningar och avtändning upplevde jag som väldigt milda, en av substansen styrkor som jag upplevde det. Jag har däremot inte tagit mer än ett halvt gram på en kväll, så har svårt att säga något om större mängder än så.
Citera
2014-07-07, 14:18
Medlem
forfoxsakes avatar

Räka var ju så jävla fint. Olika substanser, men för mig mer total jävla lycka än kola, amf osv. Och inte så stissigt som E. Konstigt nog lyckades jag aldrig utveckla beroende eller så, även om vänner till mig for illa på olika vis. Men de där underbara nätterna när man sket i att gå ut, kramades, tyckte om varandra och pratade i timmar, oj oj.
Går ju att få tag på men priserna är vansinne och jag misstänker att både en och annan fått iden att sälja någon annan rc till överpris.
Om vi nu kan reda ut den där giftigheten utan jidder så kan ju detta bli en hit. Jusef eller friman skulle få min eviga tacksamhet ifall vi kan reda ut det där. A (vendorn) har ju dock ett ansvarskännande skulle jag vilja påstå.
Citera
2014-07-07, 14:29
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Haha, nu blev jag också väldigt intresserad. Är den verkligen så bra? Jag själv har aldrig testat mefedron men man har läst så mycket om den drogen det är irriterande att jag inte gav mig in på nätdroger när mefedron hade sin storhetstid.

Jag knarkade knappt under räkans glansdagar, själv köpte jag nog inte mer än 0.5. Däremot hade jag en bekantskapskrets som började köpa hekton osv. De bjöd friskt och fick naturligtvis kompensationen. Nämner det hela tiden men trots att den verkar ha hög beroendepotential blev jag aldrig vare sig sugen på race eller fick nämnvärd AT, UTAN benso.
Allt är ju personligt, men jag kände mig verkligen glad, social och som att jag hörde hemma någon stans när jag körde meph. Och det sammanfattar mina upplevelser av att kunna känna så. Den var som E fast mindre intensiv och därmed skönare och som tjack fast utan illamående , noja och AT.
Jo, den var så bra och skulle lätt köpa för skampris ifall det är ren äkta vara, men vill inte fiska.
Citera
2014-07-07, 16:06
Avstängd
Hoppas den är lika bra som folket hypat upp den, nån som vet när arom börjar skicka ut beställningar?
Citera
2014-07-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Hoppas den är lika bra som folket hypat upp den, nån som vet när arom börjar skicka ut beställningar?

Har ju semester till den 8:e, imorgon alltså, så jag skulle väl tippa att de är igång igen på onsdag.
Citera
2014-07-09, 07:50
Medlem
NyfikenOptimists avatar
Citat:

Räka var ju så jävla fint. Olika substanser, men för mig mer total jävla lycka än kola, amf osv. Och inte så stissigt som E. Konstigt nog lyckades jag aldrig utveckla beroende eller så, även om vänner till mig for illa på olika vis. Men de där underbara nätterna när man sket i att gå ut, kramades, tyckte om varandra och pratade i timmar, oj oj. N
Går ju att få tag på men priserna är vansinne och jag misstänker att både en och annan fått iden att sälja någon annan rc till överpris.
Om vi nu kan reda ut den där giftigheten utan jidder så kan ju detta bli en hit. Jusef eller friman skulle få min eviga tacksamhet ifall vi kan reda ut det där. A (vendorn) har ju dock ett ansvarskännande skulle jag vilja påstå.

Själv var jag inte inne på att experimentera med RC:s under mefedrontiden, däremot tyckte jag mycket om 3-MMC ...
När denna kallas för "bättre än 3-MMC" blir jag onekligen nyfiken, men också lite mer försiktig än vanligt.
(Har läst lite kemi och har några funderingar.)

friman1987 la tidigt i tråden upp en bra bild på hur 4-CMC kan antas brytas ned i kroppen;
http://postimg.org/image/iie6zgmsj/full/

Där sitter kloratomen kvar på sin plats hela vägen, och bryts inte loss så lätt som ibland antagits.
Kloratomen i 4-ställning hindrar 4-CMC från att brytas ned på samma vis som de kroppsegna fenetylaminerna (dopamin, adrenalin och noradrenalin).
Dessa har istället en OH-grupp (hydroxyl-grupp) i 4-ställning, men även i 3-ställning.

(Serotonin är en tryptamin och en annan historia - som någon annan gärna får berätta).

På frimans bild bryts 4-CMC ned till 4-Cl-norefedrin via antingen 4-Cl-efedrin eller 4-Cl-katinon.
Samtliga de tre delstegen är aktiva (men passerar BHB dåligt).
Både 4-Cl-katinon och 4-Cl-norefedrin kan - via samma, högst tillfälliga, intermediära steg - omvandlas till samma deaminerade, inaktiva och utkissbara steg.

Är några steg skadliga?

4-Cl-amfetamin (a k a 4-CA, para-Cl-amfetamin, PCA), ämnet som ger upphov till mesta oron runt 4-CMC, har visat sig klart skadligt för serotonin-neuron vid flera djurstudier, t ex denna;
http://www.researchgate.net/publication/21548233_Effects_of_para-chloroamphetamine_upon_the_serotonergic_innervatio n_of_the_rat_hippocampus

3 dagar efter tillförseln av 4-CA hade serotoninupptaget vid råttornas hippocampus-synapser minskat till 40% av kontrollgruppens, efter 6 veckor var siffran 44%.
Serotoninutsläppet på samma ställe, var efter 3 dagar bara 18% av kontrollgruppens - men hade hämtat sig till 68% efter 6 veckor ...avskräckande!

Till människor skrevs dock 4-CA en tid ut som läkemedel mot depression - ex 75 mg dagligen (! ) - utan att man uppmärksammade "några särskilt alarmerande" biverkningar.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Para-Chloroamphetamine
http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/shulgin.pea.sar.hop.html#35

Är 4-CA skadligare för råttor än för människor, eller beror det kanske mer på andra faktorer t ex på olika metaboliter, dos eller hur man mäter?

OBS! Amfetaminer bryts inte ned på riktigt samma sätt som katinoner. Katinonsyret underlättar nedbrytningen.

I en (rått-)studie över hur MDMA, metylon och mefedron (varför testades inte 4-metyl-metamfetamin?) påverkar halten av transmittorsubstanser, visade ämnena till att börja med liknande verkan - en höjning, dels av dopamin, men främst av serotonin.
Efter själva "rusfasen" visade det sig dock att serotoninhalten påverkades negativt under betydligt längre tid efter MDMA, än efter metylon och mefedron.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22169943

Gäller kortvarigare serotoninpåverkan efter katinoner även vid 4-klorering? (och för människor?)

Bl a dessa funderingar - och trådens recensioner! - har gjort mig försiktigt nyfiken på 4-CMC.
Har någon svar och/eller egna tankar?
Senast redigerad av NyfikenOptimist 2014-07-09 kl. 08:50. Anledning: tillägg
Citera
2014-07-09, 15:24
Medlem
TuffShizzs avatar
4-kloroefedrin låter ruggigt det också.

Om råttorna drabbas av hjärncellsdöd av PCA men inte människor kan det ju bero på andra metaboliska vägar som du skriver. Då kan man ju å andra sidan heller inte anta att 4-CMC är oskadligt för människor även om det skulle visa sig vara det för råttor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in