2014-07-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fogelholk
Jag kan varmt rekommendera substansen. Inte den dr feta smllen i nyllet utan ett stadigt, intensivt stegrande i sisdr trekvart innan det planar ut och brjar dala efter en och en halv till tv timmar.. Fr mig tog ungefr tv och en halv timme innan jag knde ett riktigt terdoseringsbehov.
Vet inte vad du testat frut men om du provat koks, mephedrone eller 3-mmc s har du en hyfsad bild av effekterna. Det r en vansinnigt intensiv knsla, det r mkt eufori, empati och energi.

Upplevde heller ingen svr avtndning, mycket mild faktiskt. Lttare ngest och lite sdr ocharmig efterstimulans i ett par timmar. Efter ungefr 4 timmars nedgng s knde jag mig mest bara jvligt trttkrd och kunde somna ungefr lika enkelt som vanligt. Det r ocks en stark rekommendation att f i sig lite att ta dricka mellan terdoseringarna. Sjlv hade jag en chipspse som jag tog ngra nvar ur varje gng ruset brjat dala.

Ska jag frska ranka den hr p ngot stt s stter vi mephedrone som ngon slags riktmrke vid 100 av 100 och 3-mmc ngonstans runt 75 och d skulle jag placera denna runt 90-strecket, kanske 95 rent av. En sjukt trevlig substans helt enkelt.

Den r dessutom skapligt potent. Ca 100 mg. (Lite mindre t.o.m.) gav mig en jvligt bra resa frsta vndan och grnsen fr hg dos skulle jag vilja sga ligger i trakterna runt 150 mg.

Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Intressant! Jag lskar verkligen mefedron, dock utvecklade jag aldrig ngot missbruk utan tog d och d. Fr mig stod den ut genom den enorma empati och samhrighet man knde. Har bde e:at och dragit x antal gram hyfsat kola, men mefedronet gjorde mig sdr fin och kramig utan att det kndes stissigt och jobbigt. S oerhrt lngt frn fylla, frvirring och brk. Minns hur man brjade frfesta, vilket slutade i utebliven utgng, mnga kramar och ett geniunt intresse fr ens vnners knslor.
Nu blev det rtt knslosamt och osakligt, men kan fler bekrfta att detta kan jmfras med mefedron?
Som sagt, ingen torsk p rka men skulle lska ngonting snarlikt. Funkar den verkligen s?

Haha, nu blev jag ocks vldigt intresserad. r den verkligen s bra? Jag sjlv har aldrig testat mefedron men man har lst s mycket om den drogen att det r irriterande att jag inte gav mig in p ntdroger nr mefedron hade sin storhetstid.
Citera
2014-07-07, 01:21
Medlem
Citat:
Intressant! Jag lskar verkligen mefedron, dock utvecklade jag aldrig ngot missbruk utan tog d och d. Fr mig stod den ut genom den enorma empati och samhrighet man knde. Har bde e:at och dragit x antal gram hyfsat kola, men mefedronet gjorde mig sdr fin och kramig utan att det kndes stissigt och jobbigt. S oerhrt lngt frn fylla, frvirring och brk. Minns hur man brjade frfesta, vilket slutade i utebliven utgng, mnga kramar och ett geniunt intresse fr ens vnners knslor.
Nu blev det rtt knslosamt och osakligt, men kan fler bekrfta att detta kan jmfras med mefedron?
Som sagt, ingen torsk p rka men skulle lska ngonting snarlikt. Funkar den verkligen s?

Det nr inte helt och fullt upp till rka, det r en liten bit kvar. Det finns viss stissighet, ven om det r relativt milt.. Det r heller inte samma kosmiska jvla empati som rka hade, inte riktigt samma speed heller..men det r verkligen inte s satans lngt ifrn.. Sedan var rka mer explosivt nr det kickade, medans det hr har en lngsammare onset som brjar diskret frsta 5 - 10 men efter en kvart r uppe i en jvligt "drivig" knsla, det r som en lng utdragen kick som bara vxer nda tills det planar ut. Och nr det sedan planat ut s r man p det dr versociala, hrliga planet. Det hr r ocks mer flummigt, mer berusningsknsla ver det, balansen r inte helt klockren. =P S det r vl lite av en smaksak, men sjlv gillar jag just de dr bda egenskaperna vldigt mycket. Det ska ocks sgas att rka var jag aldrig under 150 mg. Hr tror jag inte jag varit uppe i s mkt ver 150, och framfrallt inte som startdos. Sedan r det naturligtvis svrt att svara p exakt hur du kommer uppleva ruset i frhllande till mephe men jag har jkligt svrt att se hur ngon skulle kunna bli annat n njd iaf. Det hr r med rge det nrmaste jag kommit rka sedan rka!
Citera
2014-07-07, 01:28
Medlem
Citat:
Det nr inte helt och fullt upp till rka, det r en liten bit kvar. Det finns viss stissighet, ven om det r relativt milt.. Det r heller inte samma kosmiska jvla empati som rka hade, inte riktigt samma speed heller..men det r verkligen inte s satans lngt ifrn.. Sedan var rka mer explosivt nr det kickade, medans det hr har en lngsammare onset som brjar diskret frsta 5 - 10 men efter en kvart r uppe i en jvligt "drivig" knsla, det r som en lng utdragen kick som bara vxer nda tills det planar ut. Och nr det sedan planat ut s r man p det dr versociala, hrliga planet. Det hr r ocks mer flummigt, mer berusningsknsla ver det, balansen r inte helt klockren. =P S det r vl lite av en smaksak, men sjlv gillar jag just de dr bda egenskaperna vldigt mycket. Det ska ocks sgas att rka var jag aldrig under 150 mg. Hr tror jag inte jag varit uppe i s mkt ver 150, och framfrallt inte som startdos. Sedan r det naturligtvis svrt att svara p exakt hur du kommer uppleva ruset i frhllande till mephe men jag har jkligt svrt att se hur ngon skulle kunna bli annat n njd iaf. Det hr r med rge det nrmaste jag kommit rka sedan rka!

Det tycker jag pminner mycket om hur 3-MMC fungerade vid administrering. Det smg sig p fr att sedan sl p hrt efter ungefr 15 minuter vid intranasal administrering.

S som du beskriver det lter detta verkligen som ett mellanting mellan 3-MMC och 4-MMC? Precis som att man har kapat lite p 4-MMC men frstrkt 3-MMC lite grann.

Otroligt intressant i vilket fall som helst!
Citera
2014-07-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Det tycker jag pminner mycket om hur 3-MMC fungerade vid administrering. Det smg sig p fr att sedan sl p hrt efter ungefr 15 minuter vid intranasal administrering.

S som du beskriver det lter detta verkligen som ett mellanting mellan 3-MMC och 4-MMC? Precis som att man har kapat lite p 4-MMC men frstrkt 3-MMC lite grann.

Otroligt intressant i vilket fall som helst!

Den hr kicken har betydligt mer tryck bakom sig, och vxer stadigare.. Upplever ocks att ruset hller lite lngre efter man planat ut, d r det ett renare och klarare rus.. Men det har absolut egenskaper frn 3-mmc ocks s det r inte helt fel att placera det lite som ett mellanting.. Rent kvalitativt hller jag det betydligt nrmre rka n 3-mmc dremot. Det r kanske bara ren smaksak, svrt att sga men det hr tog mig till en niv jag inte varit p sedan just rka iaf, en niv 3-mmc bara ndde upp att nosa lite p..
Citera
2014-07-07, 01:38
Medlem
Citat:
Den hr kicken har betydligt mer tryck bakom sig, och vxer stadigare.. Upplever ocks att ruset hller lite lngre efter man planat ut, d r det ett renare och klarare rus.. Men det har absolut egenskaper frn 3-mmc ocks s det r inte helt fel att placera det lite som ett mellanting.. Rent kvalitativt hller jag det betydligt nrmre rka n 3-mmc dremot. Det r kanske bara ren smaksak, svrt att sga men det hr tog mig till en niv jag inte varit p sedan just rka iaf, en niv 3-mmc bara ndde upp att nosa lite p..

Herregud, detta lter ju inte bra!

Svider det ngonting nr du snortar det? Upplever du ngra bieffekter s som extrem muntorrhet, kkspnningar, darriga hnder, dlig mage, problem med att urinera, huvudvrk eller illamende?
Citera
2014-07-07, 01:51
Medlem
Citat:
Herregud, detta lter ju inte bra!

Svider det ngonting nr du snortar det? Upplever du ngra bieffekter s som extrem muntorrhet, kkspnningar, darriga hnder, dlig mage, problem med att urinera, huvudvrk eller illamende?

Svider som fem helveten nr du snortar men gr ver jvligt fort, totally worth it! xD
Upplever biverkningarna som skapligt milda.. Sjlv har jag alltid en vattenflaska till hands frsker dricka nn klunk d och d.. Urinera gr skapligt efter omstndigheterna, fr faktiskt springa tmma titt som ttt om man ser till dricka bra.. Inga direkta kkspnningar att tala om, huvudvrk kommer som ett brev p posten nr det gr ur, om man inte dricker vatten under ruset. Inget illamende, inga darriga hnder.. Just biverkningar och avtndning upplevde jag som vldigt milda, en av substansen styrkor som jag upplevde det. Jag har dremot inte tagit mer n ett halvt gram p en kvll, s har svrt att sga ngot om strre mngder n s.
Citera
2014-07-07, 14:18
Medlem
forfoxsakes avatar

Rka var ju s jvla fint. Olika substanser, men fr mig mer total jvla lycka n kola, amf osv. Och inte s stissigt som E. Konstigt nog lyckades jag aldrig utveckla beroende eller s, ven om vnner till mig for illa p olika vis. Men de dr underbara ntterna nr man sket i att g ut, kramades, tyckte om varandra och pratade i timmar, oj oj.
Gr ju att f tag p men priserna r vansinne och jag misstnker att bde en och annan ftt iden att slja ngon annan rc till verpris.
Om vi nu kan reda ut den dr giftigheten utan jidder s kan ju detta bli en hit. Jusef eller friman skulle f min eviga tacksamhet ifall vi kan reda ut det dr. A (vendorn) har ju dock ett ansvarsknnande skulle jag vilja pst.
Citera
2014-07-07, 14:29
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Haha, nu blev jag ocks vldigt intresserad. r den verkligen s bra? Jag sjlv har aldrig testat mefedron men man har lst s mycket om den drogen det r irriterande att jag inte gav mig in p ntdroger nr mefedron hade sin storhetstid.

Jag knarkade knappt under rkans glansdagar, sjlv kpte jag nog inte mer n 0.5. Dremot hade jag en bekantskapskrets som brjade kpa hekton osv. De bjd friskt och fick naturligtvis kompensationen. Nmner det hela tiden men trots att den verkar ha hg beroendepotential blev jag aldrig vare sig sugen p race eller fick nmnvrd AT, UTAN benso.
Allt r ju personligt, men jag knde mig verkligen glad, social och som att jag hrde hemma ngon stans nr jag krde meph. Och det sammanfattar mina upplevelser av att kunna knna s. Den var som E fast mindre intensiv och drmed sknare och som tjack fast utan illamende , noja och AT.
Jo, den var s bra och skulle ltt kpa fr skampris ifall det r ren kta vara, men vill inte fiska.
Citera
2014-07-07, 16:06
Medlem
Hoppas den r lika bra som folket hypat upp den, nn som vet nr arom brjar skicka ut bestllningar?
Citera
2014-07-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Hoppas den r lika bra som folket hypat upp den, nn som vet nr arom brjar skicka ut bestllningar?

Har ju semester till den 8:e, imorgon allts, s jag skulle vl tippa att de r igng igen p onsdag.
Citera
2014-07-09, 07:50
Medlem
NyfikenOptimists avatar
Citat:

Rka var ju s jvla fint. Olika substanser, men fr mig mer total jvla lycka n kola, amf osv. Och inte s stissigt som E. Konstigt nog lyckades jag aldrig utveckla beroende eller s, ven om vnner till mig for illa p olika vis. Men de dr underbara ntterna nr man sket i att g ut, kramades, tyckte om varandra och pratade i timmar, oj oj. N
Gr ju att f tag p men priserna r vansinne och jag misstnker att bde en och annan ftt iden att slja ngon annan rc till verpris.
Om vi nu kan reda ut den dr giftigheten utan jidder s kan ju detta bli en hit. Jusef eller friman skulle f min eviga tacksamhet ifall vi kan reda ut det dr. A (vendorn) har ju dock ett ansvarsknnande skulle jag vilja pst.

Sjlv var jag inte inne p att experimentera med RC:s under mefedrontiden, dremot tyckte jag mycket om 3-MMC ...
Nr denna kallas fr "bttre n 3-MMC" blir jag onekligen nyfiken, men ocks lite mer frsiktig n vanligt.
(Har lst lite kemi och har ngra funderingar.)

friman1987 la tidigt i trden upp en bra bild p hur 4-CMC kan antas brytas ned i kroppen;
http://postimg.org/image/iie6zgmsj/full/

Dr sitter kloratomen kvar p sin plats hela vgen, och bryts inte loss s ltt som ibland antagits.
Kloratomen i 4-stllning hindrar 4-CMC frn att brytas ned p samma vis som de kroppsegna fenetylaminerna (dopamin, adrenalin och noradrenalin).
Dessa har istllet en OH-grupp (hydroxyl-grupp) i 4-stllning, men ven i 3-stllning.

(Serotonin r en tryptamin och en annan historia - som ngon annan grna fr bertta).

P frimans bild bryts 4-CMC ned till 4-Cl-norefedrin via antingen 4-Cl-efedrin eller 4-Cl-katinon.
Samtliga de tre delstegen r aktiva (men passerar BHB dligt).
Bde 4-Cl-katinon och 4-Cl-norefedrin kan - via samma, hgst tillflliga, intermedira steg - omvandlas till samma deaminerade, inaktiva och utkissbara steg.

r ngra steg skadliga?

4-Cl-amfetamin (a k a 4-CA, para-Cl-amfetamin, PCA), mnet som ger upphov till mesta oron runt 4-CMC, har visat sig klart skadligt fr serotonin-neuron vid flera djurstudier, t ex denna;
http://www.researchgate.net/publicat...at_hippocampus

3 dagar efter tillfrseln av 4-CA hade serotoninupptaget vid rttornas hippocampus-synapser minskat till 40% av kontrollgruppens, efter 6 veckor var siffran 44%.
Serotoninutslppet p samma stlle, var efter 3 dagar bara 18% av kontrollgruppens - men hade hmtat sig till 68% efter 6 veckor ...avskrckande!

Till mnniskor skrevs dock 4-CA en tid ut som lkemedel mot depression - ex 75 mg dagligen (! ) - utan att man uppmrksammade "ngra srskilt alarmerande" biverkningar.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Para-Chloroamphetamine
http://www.erowid.org/archive/rhodiu...ar.hop.html#35

r 4-CA skadligare fr rttor n fr mnniskor, eller beror det kanske mer p andra faktorer t ex p olika metaboliter, dos eller hur man mter?

OBS! Amfetaminer bryts inte ned p riktigt samma stt som katinoner. Katinonsyret underlttar nedbrytningen.

I en (rtt-)studie ver hur MDMA, metylon och mefedron (varfr testades inte 4-metyl-metamfetamin?) pverkar halten av transmittorsubstanser, visade mnena till att brja med liknande verkan - en hjning, dels av dopamin, men frmst av serotonin.
Efter sjlva "rusfasen" visade det sig dock att serotoninhalten pverkades negativt under betydligt lngre tid efter MDMA, n efter metylon och mefedron.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22169943

Gller kortvarigare serotoninpverkan efter katinoner ven vid 4-klorering? (och fr mnniskor?)

Bl a dessa funderingar - och trdens recensioner! - har gjort mig frsiktigt nyfiken p 4-CMC.
Har ngon svar och/eller egna tankar?
Senast redigerad av NyfikenOptimist 2014-07-09 kl. 08:50. Anledning: tillgg
Citera
2014-07-09, 15:24
Medlem
TuffShizzs avatar
4-kloroefedrin lter ruggigt det ocks.

Om rttorna drabbas av hjrncellsdd av PCA men inte mnniskor kan det ju bero p andra metaboliska vgar som du skriver. D kan man ju andra sidan heller inte anta att 4-CMC r oskadligt fr mnniskor ven om det skulle visa sig vara det fr rttor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in