2014-07-05, 22:49
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Tror det står om det i hans bok "Gustavs grabb" som är självbiografisk och klart läsvärd.
Har för mig att det handlade vita piller som han tar när han är riktigt risig. Förmodligen 5mg diazepam vilket inte är något särskildt spännande, mother's little helper kallades det förr. Har man druckit rödtjut i några dagar behöver man några sådana om kaffet ska hamna i koppen, konstigare än så är det inte.
Jag har läst boken, men har inte nåt minne om det, och jag har aldrig ätit psykofarmaka. Morsan tog väl annars ett och annat piller om jag inte missminner mig.
Citera
2014-07-06, 12:11
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Alltså det här har jag svårt att tro på, har googlat utan resultat, så jag får dra till med en klassiker, källa?

" Jag dricker bara halva året nu och jag äter 70 tabletter om dagen plus de lugnande jag ibland måste ta till mot min ångest."

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-har-en-ganska-praktig-angest/
Citera
2014-07-06, 13:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
" Jag dricker bara halva året nu och jag äter 70 tabletter om dagen plus de lugnande jag ibland måste ta till mot min ångest."

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-har-en-ganska-praktig-angest/
Tack, där ser man
Citera
2014-07-06, 14:23
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrtidningsson
Leifs "jaktgosse" som han anställt på gården, Inhwan Svensson, ger inte det homoerotiska vibbar? Ung späd asiat och stor stygg farbror som "förgriper" sig? Verkar jävligt skumt...

Måste bara hoppa in och påpeka att Inhwan är tretti år gammal. Vem får vibbar av detta?
Citera
2014-07-06, 17:32
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrtidningsson
Leifs "jaktgosse" som han anställt på gården, Inhwan Svensson, ger inte det homoerotiska vibbar? Ung späd asiat och stor stygg farbror som "förgriper" sig? Verkar jävligt skumt...

Fast det säger kanske mer om dina associationsbanor än om GW
Citera
2014-07-07, 14:23
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Måste bara hoppa in och påpeka att Inhwan är tretti år gammal. Vem får vibbar av detta?

Mnja, Inwhan Svensson är en välkänt duktig yrkesjägare, och utbildad viltmästare.

Och jobbet som gårdsjägare på Älghammar är mycket åtråvärt.

Så det är nog inte så konstigt när allt kommer omkring.

Dessutom är Leif G W väldokumenterat svag för kvinnor....
Citera
2014-07-07, 14:37
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Som du säkert förstår väcker det du skriver följdfrågan: På vilket sätt är han inte helt okontroversiell?

En framgångsrik karriär brukar alltid leda till avundsjuka, det är bara det jag menar. I synnerhet som det finns väldigt få jobb som gårdsjägare på större gods, och många som vill ha dem.
Citera
2014-07-07, 14:49
Medlem
gubbroras avatar
Det är alltid lika skoj att se hur dom lågpannade blir skogstokiga så fort någon kritiserat deras; Store Jimmie.
Citera
2014-07-10, 17:01
Medlem
senapslamms avatar
hursomhelst kan ni se skillnaden i kvalitet. Jämför L-Som i Lindamordet med Pinochhios näsa. Den senaste boken skriver han i tablettrus och under åldrande, man kan inte tro att det är samma författare, så dålig är den senaste.
Citera
2014-07-11, 09:20
Medlem
gubbroras avatar
[quote=senapslamm|49530714]hursomhelst kan ni se skillnaden i kvalitet. Jämför L-Som i Lindamordet med Pinochhios näsa. Den senaste boken skriver han i tablettrus och under åldrande, man kan inte tro att det är samma författare, så dålig är den senaste.[/QUOTE

Nu är väl i och för sig L som i Lindamordet den kanske svagaste boken i hans produktion men jag undrar hur du tänker när du anser att din uppfattning om hans författarskap ska klassas som skvaller ?
Citera
2014-07-11, 19:16
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är alltid lika skoj att se hur dom lågpannade blir skogstokiga så fort någon kritiserat deras; Store Jimmie.

Vad menar du? Jag gillar både den socialdemokratiske professorn och Jimmie Åkesson och är en tämligen intellektuell akademiker.

Kan det var så att du projicerar dina känslor åt fel håll?
Citera
2014-07-12, 15:02
Medlem
senapslamms avatar
[quote=gubbrora|49537247]
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
hursomhelst kan ni se skillnaden i kvalitet. Jämför L-Som i Lindamordet med Pinochhios näsa. Den senaste boken skriver han i tablettrus och under åldrande, man kan inte tro att det är samma författare, så dålig är den senaste.[/QUOTE

Nu är väl i och för sig L som i Lindamordet den kanske svagaste boken i hans produktion men jag undrar hur du tänker när du anser att din uppfattning om hans författarskap ska klassas som skvaller ?

L som i Lindamordet är en av de bästa, ser då 70-80 talsböckerna som en separat svit. Lindamordet är den bok som med störst realism skildrar polisarbetet. De om palmemordet är ju bara sossesvammel och fantasier, anses inte vara värda mycket. Visst hör skriftkvaliteten och hans nedgång i tablettbruk och alkohol hit. Det är ju en person vi talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in