2014-11-08, 11:01
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Vad gäller Invahn tror jag du har rätt. GWs förtjusning i den duktige skogsvätten får honom att omfamna hela multikultikonseptet. Har han inte också en dotter gift med någon exotisk person? Och nej, man ser antagligen inte så mycket av inandrarproblemen från jakttornet i granskogen.

Annars tycker jag nog GW presterat en del riktigt god litteratur genom åren. Ljusår före andra diletanter som drabbat oss i deckarhyllan och väl i klass med finkulturellt etablerade författare.

Visst är hans sågning av polisen tröttsam. För polisen. I själva verket motiverar denna myndighet att det tillsätts en haverikommission i ärendet. Vi betalar i princip högst skatt i världen och har en poliskår värdig en bananrepublik. Samtidigt som kriminaliteten kan förväntas explodera.

GWs styrka kanske inte är exakt vad han säger i det enskilda fallet. Utan ATT han säger något utöver det förväntade pk tramset. Rakt på sak, utan att titta sig över axeln.

styvdotter, gambian.

håller med om hans böcker. går inte ens att jämföra med KGB-dvärgen eller andra populära svenska författare. håller också med om polisen, det är en överbyråkratiserad myndighet med låg uppklaringsprocent. fast det är ju inte gw ensam om att tycka.

gw tog bladet från munnen om invandrarbrottsligheten för några år sedan, det föll nog inte i särskilt god jord hos kollegor inom etablissemanget. och med tanke på att hans böcker ges ut av bonniers och han är verksam på SVT, de två största kolportörerna av mångkulturell propaganda, försöker han väl reparera skadan.
Citera
2014-11-08, 16:51
Medlem
Mr.Swedens avatar
När du säger det minns jag hur GW skrämde vettet ur Hasse Aro i programmet Efterlyst. Aro krävde att GW skulle hålla inne med sina synpunkter om överrepresenterade kriminella invandrare, men GW vägrade. Man kunde faktiskt hur deras kärlekssaga dog inför tv-kamerorna. Och GW hade den för PK-tomtar obehagligas egenskapen att ha fakta på sin sida. Resten är historia.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2014-11-08 kl. 17:21.
Citera
2014-11-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
GW börjar bli uppblåst inte bara bokstavligen utan hela hans aura.Pengar kan få människor att lyfta från marken och det är vad som hänt med GW.Han är just den typen av hycklare som köper sig fri från mångkultur men som pekarfinger åt dom som påpekar att invandringen är åt helvete i Sverige.GW om du är så jävla intellektuell så ska du fan i mig sätta dig in i hur samhället börjar att utvecklas.

Den glade och tjocke pensionären Leif G.W. Persson är ett kapitel för sig. I någon artikel har han sagt att Jimmie Åkesson bara pratar en massa strunt. Vad är det Jimmie Åkesson säger som är strunt? Att massinvandringen går till överdrift och att integrationen är misslyckad? Att vi borde fokusera på att hjälpa folk i deras hemländer? Angående det sistnämnda så påstår Dalai Lama samma sak. Tror ni pensionären tycker Dalai Lama pratar strunt också?
Citera
2014-11-09, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Den glade och tjocke pensionären Leif G.W. Persson är ett kapitel för sig. I någon artikel har han sagt att Jimmie Åkesson bara pratar en massa strunt. Vad är det Jimmie Åkesson säger som är strunt? Att massinvandringen går till överdrift och att integrationen är misslyckad? Att vi borde fokusera på att hjälpa folk i deras hemländer? Angående det sistnämnda så påstår Dalai Lama samma sak. Tror ni pensionären tycker Dalai Lama pratar strunt också?

GW är en sån som kan uttala sig tvärsäkert om vad som helst, oavsett om han vet nåt eller inte. Allvetande orakel som är är eftertraktade för TV-soffor.
Citera
2014-11-09, 21:18
Medlem
LittleHatJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud

Att jämföra Åkesson med Dalai Lama är verkligen att prata strunt!
Citera
2014-11-09, 22:59
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Har en tjejkompis som via sin manliga partner varit på middagsbjudning hos stånk-Leffe några gånger. Tydligen kan han helt plötsligt – säg efter räkavokadon, och innan älgsadeln med kantarellsås – tröttna på hela projektet och lämna bordet med förvånade gäster för att dra in på sitt rum och slagga. Lite som en trulig tonåring som inte pallar att vara trevlig och närvarande när föräldrarnas kompisar kommer på besök. Nu har han ju iof en fru som jag antar stannar kvar, men ändå lite märkligt beteende. Dock mappande med hans övriga uppenbarelse.
Citera
2014-11-10, 01:34
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
GW börjar bli uppblåst inte bara bokstavligen utan hela hans aura.Pengar kan få människor att lyfta från marken och det är vad som hänt med GW.Han är just den typen av hycklare som köper sig fri från mångkultur men som pekarfinger åt dom som påpekar att invandringen är åt helvete i Sverige.GW om du är så jävla intellektuell så ska du fan i mig sätta dig in i hur samhället börjar att utvecklas.
Ptja, ingen är perfekt. Herr Persson är en av få personer i Sverige som jag respekterar högt och som jag anser vara värd att figurera i media. Han är ett geni, i min mening, men det innebär inte per automatik att han är rättfärdig i alla sina åsikter eller handlingar. Även om man önskar att det vore så.

Hans syn på SD och uteslutande av bekantskaper som röstat på dessa, ser jag helt enkelt som ett tecken på ignorans. Men det låter jag inte honom ligga allt för mycket till last, då jag ser honom som en stor tillgång till Sverige på andra områden. Jävligt tråkigt och en besvikelse, dock.

I övrigt tycker jag att han har rätt i att vara självgod och lite arrogant. Han kommer från en arbetarfamilj (som jag har förstått det) och lever nu det goda livet, byggt med egna händer. Och det har han gjort med kunskap och en kunnighet han själv arbetat för. Till skillnad från majoriteten av alla människor som figurerar i mediala sammanhang och som sitter på maktpositioner i samhället.

Än dock tycker man att han borde vara lite mer samhällsbevandrad när det kommer till invandringen, med tanke på hur mycket brottsstatistik och fakta som legat på hans bord genom åren.
Citera
2014-11-10, 17:30
Medlem
Basil Fawltys avatar
[quote=Peppe-Luns| Tydligen kan han helt plötsligt – säg efter räkavokadon, och innan älgsadeln med kantarellsås – tröttna på hela projektet och lämna bordet med förvånade gäster för att dra in på sitt rum och slagga.[/QUOTE]

Haha, så där skulle man själv vilja bete sig ibland. Kungligt!
Citera
2014-11-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleHatJones
Att jämföra Åkesson med Dalai Lama är verkligen att prata strunt!

Halmgubbeargumentation i kvadrat. En välkänd taktik när ens egna argument eller argumentationsförmåga tryter

Nu är det ju naturligtvis ingen som har jämfört Dalai Lama med Åkesson, men de delar ju som sagt uppfattningen att man bäst "öppnar sitt hjärta" för ett flertal på plats, istället för att migrera ett fåtal till Europa
Han är ju också engagerad mot invandring till Tibet i.o.m. att Fastlandskina använder sig av den som del av sin folkmordspolitik riktad mot Tibetaner. Eller "Unity" som Kineserna kallar det, låter lite bekant va?

Citat:
The government has sold the effort in state-run media as a way to achieve ethnic unity, but critics argue that its true aim is to further weaken Tibetan culture.
http://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/china-promotes-mixed-marriages-in-tibet-as-way-to-achieve-unity/2014/08/16/94409ca6-238e-11e4-86ca-6f03cbd15c1a_story.html

Fast varken du eller G.W har troligen något större intresse för Tibetanernas sak. Och Mångkultur är ju bra, så de borde ju bara gapa och svälja.
Senast redigerad av kingofstyle 2014-11-10 kl. 20:53.
Citera
2014-11-11, 22:29
Medlem
Svithjods avatar
Ikväll satt Professor Flås & Pust och stånkade fram olika visdomsord om allt från poliser, tjuvjakt och gamla rättsfall.
Gällande jakt så lät han mest som en 08 och hans påstådda duglighet som jägare kan ifrågasättas med tanke på att han är för fet för att ta sig runt i skogen i någon högre grad och tidigare var han både fet och invalidiserad av sin höftåkomma, ändå är Professor Flås & Pust en auktoritet på området om vi får tro tjockisen själv.
När det kommer till morden som avhandlas är han åtminstone i det sista fallet uselt påläst, mitt intryck Flås & Pust är att han chansar och lever på att ingen är där som kan syna hans uttalanden och att tv publiken okritiskt sväljer hans rätt frekvent förekommande svammel.

Jag får intrycket att han blandar egen erfarenhet med lika stor dos fantasier när det kommer till hans "anekdoter" om allt från polisliv till jaktminnen.
Citera
2014-11-11, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Ikväll satt Professor Flås & Pust och stånkade fram olika visdomsord om allt från poliser, tjuvjakt och gamla rättsfall.
Gällande jakt så lät han mest som en 08 och hans påstådda duglighet som jägare kan ifrågasättas med tanke på att han är för fet för att ta sig runt i skogen i någon högre grad och tidigare var han både fet och invalidiserad av sin höftåkomma, ändå är Professor Flås & Pust en auktoritet på området om vi får tro tjockisen själv.
När det kommer till morden som avhandlas är han åtminstone i det sista fallet uselt påläst, mitt intryck Flås & Pust är att han chansar och lever på att ingen är där som kan syna hans uttalanden och att tv publiken okritiskt sväljer hans rätt frekvent förekommande svammel.

Jag får intrycket att han blandar egen erfarenhet med lika stor dos fantasier när det kommer till hans "anekdoter" om allt från polisliv till jaktminnen.

Vad hade han för "input" om den illegala jakten?
Citera
2014-11-12, 08:05
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Ptja, ingen är perfekt. Herr Persson är en av få personer i Sverige som jag respekterar högt och som jag anser vara värd att figurera i media. Han är ett geni, i min mening, men det innebär inte per automatik att han är rättfärdig i alla sina åsikter eller handlingar. Även om man önskar att det vore så.

Hans syn på SD och uteslutande av bekantskaper som röstat på dessa, ser jag helt enkelt som ett tecken på ignorans. Men det låter jag inte honom ligga allt för mycket till last, då jag ser honom som en stor tillgång till Sverige på andra områden. Jävligt tråkigt och en besvikelse, dock.

I övrigt tycker jag att han har rätt i att vara självgod och lite arrogant. Han kommer från en arbetarfamilj (som jag har förstått det) och lever nu det goda livet, byggt med egna händer. Och det har han gjort med kunskap och en kunnighet han själv arbetat för. Till skillnad från majoriteten av alla människor som figurerar i mediala sammanhang och som sitter på maktpositioner i samhället.

Än dock tycker man att han borde vara lite mer samhällsbevandrad när det kommer till invandringen, med tanke på hur mycket brottsstatistik och fakta som legat på hans bord genom åren.

Helt på din linje jag med... Stor heder till den farbrorn, han har kämpat sig dit han är idag helt själv..
..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in