Citat:
Vad gäller Invahn tror jag du har rätt. GWs förtjusning i den duktige skogsvätten får honom att omfamna hela multikultikonseptet. Har han inte också en dotter gift med någon exotisk person? Och nej, man ser antagligen inte så mycket av inandrarproblemen från jakttornet i granskogen.
Annars tycker jag nog GW presterat en del riktigt god litteratur genom åren. Ljusår före andra diletanter som drabbat oss i deckarhyllan och väl i klass med finkulturellt etablerade författare.
Visst är hans sågning av polisen tröttsam. För polisen. I själva verket motiverar denna myndighet att det tillsätts en haverikommission i ärendet. Vi betalar i princip högst skatt i världen och har en poliskår värdig en bananrepublik. Samtidigt som kriminaliteten kan förväntas explodera.
GWs styrka kanske inte är exakt vad han säger i det enskilda fallet. Utan ATT han säger något utöver det förväntade pk tramset. Rakt på sak, utan att titta sig över axeln.
Annars tycker jag nog GW presterat en del riktigt god litteratur genom åren. Ljusår före andra diletanter som drabbat oss i deckarhyllan och väl i klass med finkulturellt etablerade författare.
Visst är hans sågning av polisen tröttsam. För polisen. I själva verket motiverar denna myndighet att det tillsätts en haverikommission i ärendet. Vi betalar i princip högst skatt i världen och har en poliskår värdig en bananrepublik. Samtidigt som kriminaliteten kan förväntas explodera.
GWs styrka kanske inte är exakt vad han säger i det enskilda fallet. Utan ATT han säger något utöver det förväntade pk tramset. Rakt på sak, utan att titta sig över axeln.
styvdotter, gambian.
håller med om hans böcker. går inte ens att jämföra med KGB-dvärgen eller andra populära svenska författare. håller också med om polisen, det är en överbyråkratiserad myndighet med låg uppklaringsprocent. fast det är ju inte gw ensam om att tycka.
gw tog bladet från munnen om invandrarbrottsligheten för några år sedan, det föll nog inte i särskilt god jord hos kollegor inom etablissemanget. och med tanke på att hans böcker ges ut av bonniers och han är verksam på SVT, de två största kolportörerna av mångkulturell propaganda, försöker han väl reparera skadan.