2014-07-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag har inte missuppfattat eftersom jag läst det aktuella inlägget och responsen på det.

Jag vill dock poängtera att han talade om principer - vilket inte uppfattades av alla (kan man nog säga) - han förespråkade inte att vuxna skulle äga rätten att begå övergrepp mot barn..

Eh ok men har han då vurmat och försvarat pedofili? Jag kan inte riktigt se hur man gör det om man inte uttryckligen säger att det kan var ok med sex mellan vuxen och barn. Det låter märkligt. Det är inte så att han diskuterat pedofili bara?
Citera
2014-07-05, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Har Lucas gjort det ?!

https://www.facebook.com/Natverket/posts/586883274664849
Citera
2014-07-05, 19:48
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Nej, jag har inte missuppfattat eftersom jag läst det aktuella inlägget och responsen på det.

Jag vill dock poängtera att han talade om principer - vilket inte uppfattades av alla (kan man nog säga) - han förespråkade inte att vuxna skulle äga rätten att begå övergrepp mot barn..

Har du lank till inlagget ?
Citera
2014-07-05, 19:50
Medlem
Citat:

Det han säger är ju jävligt välinformerat och moget. Är detta att vurma och försvar pedofiler? Blir fan lite upprörd och det inte ofta..
Citera
2014-07-05, 19:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Det han säger är ju jävligt välinformerat och moget. Är detta att vurma och försvar pedofiler? Blir fan lite upprörd och det inte ofta..
Jag föreslår att du också läser i kommentarerna - som Lucas lagt under sitt eget inlägg...

Uttalanden som detta:

Citat:
Lucas Hertzman men vad i helvete. om du ens har läst det jag skrivit så har du gjort det på ett sätt som är så extremt jävla önsketänkande att du när som helst kommer att skita enhörningar och glitter. min jämförelse mellan homosexualitet och pedofili är menad att ifrågasätta allt hat som samhället genom historien har riktat mot de som bryter mot sexualitetsnormer. jag har sett en dokumentär om fiskar som är kända för att simma in i närmaste sjögurkas anus som ett sätt att skydda sig själv från andra fiskar. ger det mig auktoritet att bestämma över någonting alls!? det är fan inte upp till dig att säga om någon "har något i samhället att göra" eller inte. och angående något annat du fantiserat fram att jag har skrivit; nej jag tror faktiskt inte att pedofili kommer att bli "accepterat" av samhället (i alla fall på ett bra tag). men du kan ge dig fan på att jag hoppas det för jag tycker att varenda jävla människa på jorden ska ha rätt att vara sig själva, oavsett vad hatiska imbeciller som du tycker.

Kan givetvis uppfattas som ett försvar och att han förespråkar pedofilers rätt (inte rätt till övergrepp) i samhället.

Edit:
Jag anser inte att det ursäktar vare sig näthat eller trakasserier - utan jag konstaterar bara att om man uttrycker sig kontroversiellt om känsliga ämnen så får man nog räkna med kritik/påhopp osv...
Senast redigerad av micro113 2014-07-05 kl. 19:55.
Citera
2014-07-05, 19:54
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Citat:
Har du lank till inlagget ?

haha, Lucas hade ju humor: "jag tänkte svara något elakt till dig, sen såg jag att du jobbar som florist och det är straff nog så jag avstår"

Ja, det var ju faktiskt inget att upprora sig over, i sak har han ju ratt aven om slutklammen kunde uttryckts snyggare.

Sedan maste ju kvinnan som tyckte "skulle vilja påstå att det är det sjukaste jag läst på länge.." ga omkring med skygglappar om detta var det varsta hon last pa lange.

Skall lasa igenom kommenterna senare.
Citera
2014-07-05, 19:57
Medlem
Citat:
Jag föreslår att du också läser i kommentarerna - som Lucas lagt under sitt eget inlägg...

Uttalanden som detta:

Kan givetvis uppfattas som ett försvar och att han förespråkar pedofilers rätt (inte rätt till övergrepp) i samhället.

Jag läste det också men ser fortfarande inte grejen. Han blir ju sjukt hatad pga av ren dumhet, feminister tillsammans med micke skillt

Man måste vilja missförstå eller vara dum i huvudet. Jag försvarar inte övergrepp men jag tror som han att pedofili i sig inte är ett brott, jag tror en person kan vara pedofil utan att begå brott, som han säger, jag är hetero så vitt jag vet och jag känner ingen dragning till våltdåkt hur lite sex jag en får,

Detta är liksom åsikter som samhället och dom som arbetar med sånna har....
Citera
2014-07-05, 19:58
Medlem
JPs avatar
Citat:
Om man är så naiv så man går ut med försvarstal för pedofiler och vurmar för deras rätt osv, så får man nog räkna med att hamna i skottgluggen för ganska kraftig kritik ändå.
Kraftig kritik ja, men kraftig kritik har nog ingen här i tråden opponerat sig emot eller ens diskuterat.
Citera
2014-07-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Kraftig kritik ja, men kraftig kritik har nog ingen här i tråden opponerat sig emot eller ens diskuterat.

Exakt, sen får ju gärna kritiken eller påhoppen ha någon slags återanknytning till nåt han skrivit, detta är ju bara sjukt.
Citera
2014-07-05, 20:03
Medlem
JPs avatar
Citat:
Edit:
Jag anser inte att det ursäktar vare sig näthat eller trakasserier - utan jag konstaterar bara att om man uttrycker sig kontroversiellt om känsliga ämnen så får man nog räkna med kritik/påhopp osv...
På samma sätt som en naivt lättklädd kvinna under sena kvällspromenader i parken nog får räkna med "påhopp osv..."?
Citera
2014-07-05, 20:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
haha, Lucas hade ju humor: "jag tänkte svara något elakt till dig, sen såg jag att du jobbar som florist och det är straff nog så jag avstår"

Ja, det var ju faktiskt inget att upprora sig over, i sak har han ju ratt aven om slutklammen kunde uttryckts snyggare.

Sedan maste ju kvinnan som tyckte "skulle vilja påstå att det är det sjukaste jag läst på länge.." ga omkring med skygglappar om detta var det varsta hon last pa lange.

Skall lasa igenom kommenterna senare.
Ja, hen hade humor och han uttryckte sig provocerande när hen ville framföra budskap - hen ironiserade ibland osv..

Verkar ha varit en riktigt cool människa.

Det jag säger är bara att hens debatt-teknik självklart kunde väcka reaktioner och att om man inte förstod att hen talade om principer - och inte alls ville jämställa homosexuella med pedofiler eller ge grönt kort för övergrepp - så kunde det givetvis väcka ilska hos somliga också.

Jag personligen förstår hur hen resonerar - och anser att hen har rätt i att man inte kan hata en människa för dess känslor, däremot kan man givetvis ta avstånd från handlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jag läste det också men ser fortfarande inte grejen. Han blir ju sjukt hatad pga av ren dumhet, feminister tillsammans med micke skillt

Man måste vilja missförstå eller vara dum i huvudet. Jag försvarar inte övergrepp men jag tror som han att pedofili i sig inte är ett brott, jag tror en person kan vara pedofil utan att begå brott, som han säger, jag är hetero så vitt jag vet och jag känner ingen dragning till våltdåkt hur lite sex jag en får,

Detta är liksom åsikter som samhället och dom som arbetar med sånna har....
Vi är överens om den tolkningen. Samtidigt kan jag dock se att det inte är konstigt att en del kände sig provocerade - just för att de inte kunde förstå vad hens resonemang faktiskt handlade om.

Citat:
Hen möttes av samma form av kritik som många flashbackare riktar mot enskilda feminister, kvinnor, politiker, journalister osv...

Irrationellt - ja. Men något som många som helt plötsligt sluter upp bakom hen står för i minst lika stor utsträckning själva när de skall "kritisera".
Senast redigerad av micro113 2014-07-05 kl. 20:31. Anledning: Ändrade från "grabb" till "människa" eftersom jag insåg att jag just petat in hen i en definition hen inte ville ha ...Han har också ändrats till hen ..
Citera
2014-07-05, 20:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
På samma sätt som en naivt lättklädd kvinna under sena kvällspromenader i parken nog får räkna med "påhopp osv..."?
Nej, faktiskt inte.

Dels är sådana påhopp på lättklädda kvinnor relativt sett minst sagt ovanliga, dels var han ute efter att provocera fram reaktioner - en kvinna som rör sig ute har nog sällan den intentionen.

Edit:
Om jag däremot säger att alla män/kvinnor är våldsbenägna, eller alla Flashbackare står för en sjuk kvinnosyn så slänger jag ut en brandfackla som jag givetvis skulle få utgå ifrån kunde leda till negativ respons på olika sätt.
Senast redigerad av micro113 2014-07-05 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in