2014-07-07, 14:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att ta upp OT som skrevs för 1 år sedan bara för att rikta fokus mot Lucas som möjlig pedofil? Nejdå, det är inte alls ofint. Du och micro har underbara personligheter.
De enda som anser att det skulle kunna finnas en koppling mellan Lucas försvar av människors rätt till sina känsloliv och att hen skulle vara pedofil är du och Burros.

Hur Lucas själv valde att agera på nätet är inte OT när man talar om vilket gensvar hen fick.
Citera
2014-07-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sa det ar OT hur ? Du maste ju ha synnerligen problem med lasformaga om du lyckas fa detta till att vi malar ut Lucas som pedofil. Man borjar ju undra hur det star till hos dig, allvarligt.

Skall du äntligen svara på vad man bör göra för att undvika sånt här i framtiden?
Tråden handlar inte om ifall Lucas var pedofil. Den handlar inte om hur det står till hos mig heller. Lovar att jag inte tänker skada mig, som om du nu skulle bry dig....
Citera
2014-07-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Hur Lucas själv valde att agera på nätet är inte OT när man talar om vilket gensvar hen fick.

Du menar att om man inte tycker som du, så är det helt ok med osaklig mobbing och näthat?
(tja, dum fråga kanske... )
Citera
2014-07-07, 14:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Skall du äntligen svara på vad man bör göra för att undvika sånt här i framtiden?
Tråden handlar inte om ifall Lucas var pedofil. Den handlar inte om hur det står till hos mig heller. Lovar att jag inte tänker skada mig, som om du nu skulle bry dig....
Undvika vad?
Att människor som diskuterar på nätet kommer att väcka motstånd hos andra som inte delar deras uppfattning?

Eller vad?
Citera
2014-07-07, 14:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vilken typ av näthat är det frågan om här?
Du får länka.

Eller vet du inte egentligen, utan bara spyr på i samma okunskap som vanligt?

Var har jag krävt att andra män skall ta ansvar för sådant som enskilda män begått?

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nu vill jag faktiskt att du visar mig ett inlagg dar jag kraver det. Sag inte du skall gora ytterligare en tradsanning a la Burros.

Nyfiken fraga blir ju da, eftersom du tycks sett det ofta, har du "tagit ditt ansvar" de gangerna ? Om inte, varfor ?

Sådana krav kommer från feminister hela tiden, det kan ni inte ha missat.

När det gäller mitt ansvar för våldtäkter andra män begår ska man också ha i åtanke att det endast är en ytterst marginell andel av alla män som begår våldtäkt. 99,99% eller fler av alla män begår aldrig en våldtäkt men ni skuldbelägger ändå den gruppen män för detta. Helt absurt förstås.

När det gäller det här näthatet från feminister som lett till en mans död så är det så att en mycket stor andel av alla femisiter ägnar sig åt det. Schyman som finns i toppskiktet gör det hela tiden och ni radikalfemister här på FB gör det också hela tiden. Det här nätatet som lett till en mans död är alltså något ni själva ägnar er åt.

Ni är alltså långt mycket mer representativa för det som dessa näthatande feminister gjort som lett till en mans död än vad en vanlig man är för våldtäkter andra män begår. Ändå tar ni inget ansvar för detta, ändå skuldbelägger ni män kollektivt och ändå kallar ni män för hycklare.
Citera
2014-07-07, 14:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du menar att om man inte tycker som du, så är det helt ok med mobbing och näthat?
Du får gärna länka till det näthat du anser att Lucas råkat ut för, så kan vi andra ta ställning till om det handlar om näthat eller hård retorik av motståndare.

Mobbing och näthat är inte okej någonstans - det innebär dock inte att någon annan än de som faktiskt utövat detta skulle vara ansvariga för det.
Citera
2014-07-07, 14:46
Medlem
Citat:
Undvika vad?
Att människor som diskuterar på nätet kommer att väcka motstånd hos andra som inte delar deras uppfattning?

Eller vad?

Jaha, nu är Lucas död så oväsentlig att man kan stampa fritt!

Nej Micro. Det är inte ok att varelse direkt eller indirekt döda människor, bara för att de inte delar din uppfattning.
Citera
2014-07-07, 14:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Sådana krav kommer från feminister hela tiden, det kan ni inte ha missat.

När det gäller mitt ansvar för våldtäkter andra män begår ska man också ha i åtanke att det endast är en ytterst marginell andel av alla män som begår våldtäkt. 99,99% eller fler av alla män begår aldrig en våldtäkt men ni skuldbelägger ändå den gruppen män för detta. Helt absurt förstås.

När det gäller det här näthatet från feminister som lett till en mans död så är det så att en mycket stor andel av alla femisiter ägnar sig åt det. Schyman som finns i toppskiktet gör det hela tiden och ni radikalfemister här på FB gör det också hela tiden. Det här nätatet som lett till en mans död är alltså något ni själva ägnar er åt.

Ni är alltså långt mycket mer representativa för det som dessa näthatande feminister gjort som lett till en mans död än vad en vanlig man är för våldtäkter andra män begår. Ändå tar ni inget ansvar för detta, ändå skuldbelägger ni män kollektivt och ändå kallar ni män för hycklare.
Feministiska åsikter är alltså "näthat" .. kul definition men inte särskilt verklighetsförankrad.
Citera
2014-07-07, 14:48
Medlem
Citat:
Du får gärna länka till det näthat du anser att Lucas råkat ut för, så kan vi andra ta ställning till om det handlar om näthat eller hård retorik av motståndare.

I fall feministerna sköter det hela snyggt behövs inte det, men de andra fungerar väl ungefär som du. Skulle inte förvåna mig om en del t o m hotar med smutskastning, för att slippa all form av värdighet.
Citera
2014-07-07, 14:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jaha, nu är Lucas död så oväsentlig att man kan stampa fritt!

Nej Micro. Det är inte ok att varelse direkt eller indirekt döda människor, bara för att de inte delar din uppfattning.
Hur vet du att jag inte hänger mig när du och Burros kommer med förvridna tolkningar av det jag säger och försöker ge mig ansvar för något jag inte haft med att göra?

Du får lägga om stil nu och hålla med mig - annars näthatar ju du.
Citera
2014-07-07, 14:50
Medlem
Citat:
Jag menar att hen valt att framföra sina åsikter på ett provokativt och ibland ironiserande sätt och att hen givetvis måste ha haft med i beräkningen (om hen inte var väldigt naiv) att det inte skulle tas emot vare sig med applåder eller stillatigande av alla andra.

Hen har väckt ilska hos somliga - exakt vad som sagts mellan hen och dessa vet vi i princip ingenting om - alltså tänker jag inte ens ta ställning till om det handlat om hård retorik eller faktisk mobbing/trakasserier.

Det som däremot framgår via hens egen aktivitet på nätet är att det inte handlar om en människa som blir påhoppad på grund av sitt kön, utan på grund av hur, i vilka forum och vilka ställningstaganden hen själv valt att göra.
Visst, och du tycker inte på något vis att det är sorgligt att det är så lågt i tak när det gäller de som uttrycker sig på ett visst sätt i en organisation som försöker utmåla sig som tolerant och kärleksfull?
Citera
2014-07-07, 14:52
Bannlyst
Citat:
Jag har inte insinuerat att Lucas är pedofil på något sätt. Det är i så fall en tolkning som är sprungen ur dina egna fördomar och föreställningar och inget annat - vilket alltså säger mer om dig än om mig.

Visst gjorde du det så varför ljuger du igen nu när jag tagit isär dig och dina patetiska efterhandskontruktioner hela dagen så att du fått stå där med rumpan bar och skämmas över ditt vidriga trams och hur du fört dig i tråden? Det räcker som sagt med en tråd.

Citat:
Det är väl faktiskt du som är så förblindad av hat mot feminister att du helt tappat koncepterna i den här tråden...

Jaså? Har jag näthatat ihjäl en feminist, sen vägrat prata om det alternativt svartmålat den döda feministen för att sedan vända detta till att vara ett antifeministiskt problem?

Nej det var nog bestämt du det.

Att jag är en massiv näthatare är alla eniga om så att ännu en gång försöka flytta fokus till oss när mediasverige redan är soklar över vår skuldbild funkar inte här.

Skall feministsverige ta något ansvar för att dom näthatat ihjäl en av sina "egna" ja eller nej? Vore det inte vettigt om även feminister lärde sig att leva som dom lär? Kanske att vi till nästa gång kan slippa ert vidriga manshat först om ett modernt problem uppstår och inte prata om "män som näthatar kvinnor" utan vi skippar könsrasismen och bara pratar om människor i allmänhet och hur dom för sig? Nähä det gick inte alls det, ta av sig den där varma, tjocka goa offerkoftan går inte nu va? Den är på tok för cementerad på den feministiska ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in