Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMystica
haha, Lucas hade ju humor: "jag tänkte svara något elakt till dig, sen såg jag att du jobbar som florist och det är straff nog så jag avstår"
Ja, det var ju faktiskt inget att upprora sig over, i sak har han ju ratt aven om slutklammen kunde uttryckts snyggare.
Sedan maste ju kvinnan som tyckte "skulle vilja påstå att det är det sjukaste jag läst på länge.." ga omkring med skygglappar om detta var det varsta hon last pa lange.
Skall lasa igenom kommenterna senare.
Ja, hen hade humor och han uttryckte sig provocerande när hen ville framföra budskap - hen ironiserade ibland osv..
Verkar ha varit en riktigt cool människa.
Det jag säger är bara att hens debatt-teknik självklart kunde väcka reaktioner och att om man inte förstod att hen talade om principer - och inte alls ville jämställa homosexuella med pedofiler eller ge grönt kort för övergrepp - så kunde det givetvis väcka ilska hos somliga också.
Jag personligen förstår hur hen resonerar - och anser att hen har rätt i att man inte kan hata en människa för dess känslor, däremot kan man givetvis ta avstånd från handlingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
realrecognizereal
Jag läste det också men ser fortfarande inte grejen. Han blir ju sjukt hatad pga av ren dumhet, feminister tillsammans med micke skillt
Man måste vilja missförstå eller vara dum i huvudet. Jag försvarar inte övergrepp men jag tror som han att pedofili i sig inte är ett brott, jag tror en person kan vara pedofil utan att begå brott, som han säger, jag är hetero så vitt jag vet och jag känner ingen dragning till våltdåkt hur lite sex jag en får,
Detta är liksom åsikter som samhället och dom som arbetar med sånna har....
Vi är överens om den tolkningen. Samtidigt kan jag dock se att det inte är konstigt att en del kände sig provocerade - just för att de inte kunde förstå vad hens resonemang faktiskt handlade om.
Citat:
Ursprungligen postat av
JP
Kraftig kritik ja, men kraftig kritik har nog ingen här i tråden opponerat sig emot eller ens diskuterat.
Hen möttes av samma form av kritik som många flashbackare riktar mot enskilda feminister, kvinnor, politiker, journalister osv...
Irrationellt - ja. Men något som många som helt plötsligt sluter upp bakom hen står för i minst lika stor utsträckning själva när de skall "kritisera".