2014-06-29, 15:51
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ehm, jo?

Jag beställde från Azarius för ett tag sen, inga problem under beställningen och det skickades enligt sidan för en vecka sedan. Sverige stod inte med i "länder vi INTE skickar till"- listan.

Har inte fått beställningen än men om de inte alls skickar hit så borde det väl inte gått att beställa alls?
Eller bör jag vara orolig?

Ehm, nej?

Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag mitt nöt hade ju beställt tre "Easy" growkit istället för "Ready-to-grow". Men jag hade ju ändå tänkt lära mig köra "hardcore" så det var väl lika bra.

(Därför det gick att beställa från Azarius, de andra boxarna skeppar de inte hit)

A men precis. Hur funkar "easy" så & vad är skillnaden rent konkret?

Sist jag kolla skeppar Elephantos ännu ut & dom har alltid varit minst lika pålitliga som Auzarius i mitt tycke.
Citera
2014-07-05, 10:02
Medlem
Polarn har fått hem ett growkit men är orolig för att det är mögel i den.

I mittenlagret finns det en del gröna (ev. blåa) områden på ena långsidan. Jag har hjälpt han googla lite och det verkar som detta kan vara ganska normalt?

Mer oroande är dock när han öppnade locket efter aktivering så ser han även en del vitt i vissa områden av vermiculiten (casinglagret, överst). Spindelvävsliknande/luddigt.

Vad tror ni, är det bara att slänga skiten??
Citera
2014-07-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasgubbe
Polarn har fått hem ett growkit men är orolig för att det är mögel i den.

I mittenlagret finns det en del gröna (ev. blåa) områden på ena långsidan. Jag har hjälpt han googla lite och det verkar som detta kan vara ganska normalt?

Mer oroande är dock när han öppnade locket efter aktivering så ser han även en del vitt i vissa områden av vermiculiten (casinglagret, överst). Spindelvävsliknande/luddigt.

Vad tror ni, är det bara att slänga skiten??

Ingen fara var så på min oxå , kan man ännu beställa från azarius eller vart gör man det nuförtiden?
Citera
2014-08-05, 23:22
Medlem
Ba så ni vet:
Om ni låter er growbox ligga längst in i en garderob under sådär 6 års tid, samt följa med i ett par flyttar kommer den inte längre tycka att det är en bra idé att ge någon skörd.
Den kommer istället att tycka att det är en jävligt bra idé att stinka värre än Bildts oljeinvesteringar.

Men hey, var värt ett skott.
Citera
2014-08-09, 10:55
Medlem
SunTheLions avatar
1. Hur lång tid tar det för en growkit att bli klar?

2. Finns det olika sorters cubensis med skiljande effekter eller är allt en och samma sak?

3. Vart kan man beställa en growkit?

4. Kan någon ge länk där man kan läsa om odlandet av cubensis och kanske lite övrig information?

5. Hur lång tid tar det för svampen att torka?
Senast redigerad av SunTheLion 2014-08-09 kl. 11:00.
Citera
2014-08-09, 11:24
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTheLion

2. Finns det olika sorters cubensis med skiljande effekter eller är allt en och samma sak?

4. Kan någon ge länk där man kan läsa om odlandet av cubensis och kanske lite övrig information?

Du har aldrig funderat på att kolla upp lite saker själv? det här internet du vet google sökfunktionen...
Citera
2014-08-09, 13:39
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Egentligen som qdqdq säger.. men va fan..

1. Det tar några veckor för den att bli klar, desto varmare desto bättre, över skrid dock inte 28 grader. 25 är en mycket god temp.

2. Finns säkert flera olika sorter cubensis, men mig veterligen är de alltid samma cubensis när man beställer en box. Finns dock ett massivt utbud av andra sorters svamp innehållande psilcybin. Dock är cubensis den som ger mest avkastning & är mest lättodlad.

3. Man beställer från internet?? Ele**a**s är en bra sida & skickar ännu till sverige. Lite fantasi nu tack!

4. Men snälla leta här bland trådarna, finns ett par bra trådar här på fb annars googlar du bara. Men egentligen behövs det inte, bara följ anvisningarna så kan du inte misslyckas. Finns en bra pedagogisk video på youtube me. Leta!

5. Man torkar dom på 1 max 2 dagar i rumstempererat rum, gärna ganska mörkt & en aning ventilerat. Lägg dom öppet på en tidning. Sedan in i frysen!

Lycka till.
Citera
2014-08-09, 14:08
Medlem
Finns det att köpa lådor inom landets gränser? Dem från Holland verkar ju oftast fastna..
Citera
2014-08-09, 16:50
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorgh
Finns det att köpa lådor inom landets gränser? Dem från Holland verkar ju oftast fastna..

Har aldrig fastnat för mig, men om dom nu skulle göra det så är det bara att neka. Vad jag vet så finns det inga inrikes shopar som säljer kits, men det är bara att höra sig för finns säkert flera skickliga privata odlare som du kan få köpa av.

Snart växer det dock vilda svampar ute, så om man bara vill prova svamp, då är det bättre att vänta någon månad och plocka grattis svamp istället.
Citera
2014-08-09, 21:27
Medlem
SunTheLions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Egentligen som qdqdq säger.. men va fan..

1. Det tar några veckor för den att bli klar, desto varmare desto bättre, över skrid dock inte 28 grader. 25 är en mycket god temp.

2. Finns säkert flera olika sorter cubensis, men mig veterligen är de alltid samma cubensis när man beställer en box. Finns dock ett massivt utbud av andra sorters svamp innehållande psilcybin. Dock är cubensis den som ger mest avkastning & är mest lättodlad.

3. Man beställer från internet?? Ele**a**s är en bra sida & skickar ännu till sverige. Lite fantasi nu tack!

4. Men snälla leta här bland trådarna, finns ett par bra trådar här på fb annars googlar du bara. Men egentligen behövs det inte, bara följ anvisningarna så kan du inte misslyckas. Finns en bra pedagogisk video på youtube me. Leta!

5. Man torkar dom på 1 max 2 dagar i rumstempererat rum, gärna ganska mörkt & en aning ventilerat. Lägg dom öppet på en tidning. Sedan in i frysen!

Lycka till.

Härligt!

Hur länge tar det innan produkten kommer fram från den där sidan?
Citera
2014-08-10, 17:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Härligt!

Hur länge tar det innan produkten kommer fram från den där sidan?

Några dagar har jag för mig..
Citera
2014-08-29, 17:46
Medlem
mikaojas avatar
Hur kommer det sig att man kan torska för grow kits? Är väl de färdiga svamparna som är olagliga, inte lite mycel?

Dum som jag var beställde jag från e*epha*tos så fort jag kom på att det gick att beställa grow kits, ser nu att en massa folk skrivit att dom torskat pga grow kits...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in