2014-08-31, 19:20
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaoja
Hur kommer det sig att man kan torska för grow kits? Är väl de färdiga svamparna som är olagliga, inte lite mycel?

Dum som jag var beställde jag från e*epha*tos så fort jag kom på att det gick att beställa grow kits, ser nu att en massa folk skrivit att dom torskat pga grow kits...

Förberedelse till narkotikabrott.
Citera
2014-09-01, 21:17
Medlem
Jag körde kit med sporspruta.
Beställde fr elefanten, tog 4-5 dar o få hem.

Tog ca 2 1/2-3 v från spruta i ris till det var dax för låda.
Sen gick ca 2v utan att nåt hände.
En dag var det 2 st ca 0,5 cm höga, dan efter var det 10st, dom största ca 2cm
Sen går det bara utför.
Citera
2014-09-06, 22:06
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHess
Jag körde kit med sporspruta.
Beställde fr elefanten, tog 4-5 dar o få hem.

Tog ca 2 1/2-3 v från spruta i ris till det var dax för låda.
Sen gick ca 2v utan att nåt hände.
En dag var det 2 st ca 0,5 cm höga, dan efter var det 10st, dom största ca 2cm
Sen går det bara utför.

vad exakt är det som går utför? Du skriver ju att dom växer?
Citera
2014-09-15, 17:03
Medlem
l0mes avatar
Är det någon här som har beställt något från "Zamnesia" på sistone? Tänkte om någon kunde gröna denna sida?

Tack på förhand.
Citera
2014-09-15, 17:25
Medlem
varför importerar ingen growkits i bulk och säljer inrikes (på tex. flugsvamp) med ett ordentligt prispåslag? jag tror det finns pengar att tjäna!
Citera
2014-09-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COTW
varför importerar ingen growkits i bulk och säljer inrikes (på tex. flugsvamp) med ett ordentligt prispåslag? jag tror det finns pengar att tjäna!

Är väl bara att sätta igång då?
Citera
2014-09-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l0me
Är det någon här som har beställt något från "Zamnesia" på sistone? Tänkte om någon kunde gröna denna sida?

Tack på förhand.
En vän har använt sig utav den sidan med framgång, själv använder jag dock bara snabeln, den är definitivt grön.
Citera
2014-09-30, 14:57
Medlem
Luijis avatar
Jag tycker att det är lurigt med vissa saker man läser angående hanteringen av en sån growkit. Det står ju olika saker på olika sidor.

Några funderingar jag har.

1. I början innan mycelet har börjat bildas ska den då stå på en mörk eller ljus plats? Och ska det vara mellan 23-25 grader eller som jag också läst ännu varmare ca 27 grader?

2. Nu har mycelet bildats och är det då man ska flytta sitt growkit till en ljus plats och sänka temperaturen lite?

3. Hur skördar man svampen på rätt sätt? Ska man verkligen vrida upp hela svampen så att allt följer med upp? Jag tycker det ser ut som om mycelet följer med upp när jag gör så och det är väl inte meningen?

4. Exakt när ska man skörda svampen?
Senast redigerad av Luiji 2014-09-30 kl. 15:01.
Citera
2014-10-01, 17:52
Medlem
1. Menar du perioden som mycelet håller på att utvecklas? Direkt efter inkubering ställde jag mina burkar i en kartong i 22-26 grader, beroende på om jag låter dator och playstation stå på i rummet hela dagen. Det var alltså en mörk plats med varierande temperatur.

2. Efter att det blivit en kaka utav mycelet så sänker jag den i kallt vatten i 24h och lägger den sedan direkt i growbagen på en plats i mitt sovrum som är ljust så länge det är ljust ute, men inte i direkt solljus. Temperaturen är densamma som innan då det är i samma rum.

3. Du ska med rena händer alt. handskar försiktigt vrida och dra upp svampen utan att skada alltför mycket av substratet, skrapa gärna försiktigt tillbaka eventuellt substrat som kan följa med svampen upp. Det finns även folk som skördar sina svampar med skalpell, jag har dock aldrig gjort detta så jag säger inte åt andra att göra det heller.

4. På mina svampar som är en hybrid på cambodian så är hatten väldigt runt med en ljusare hinna somm binder den till stammen, och när du ser att den ljusa hinnan börjar släppa så att hatten börjar vecklas ut, då är det dags att plocka.
Citera
2014-10-01, 21:42
Medlem
Luijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfik1pojke
1. Menar du perioden som mycelet håller på att utvecklas? Direkt efter inkubering ställde jag mina burkar i en kartong i 22-26 grader, beroende på om jag låter dator och playstation stå på i rummet hela dagen. Det var alltså en mörk plats med varierande temperatur.

2. Efter att det blivit en kaka utav mycelet så sänker jag den i kallt vatten i 24h och lägger den sedan direkt i growbagen på en plats i mitt sovrum som är ljust så länge det är ljust ute, men inte i direkt solljus. Temperaturen är densamma som innan då det är i samma rum.

3. Du ska med rena händer alt. handskar försiktigt vrida och dra upp svampen utan att skada alltför mycket av substratet, skrapa gärna försiktigt tillbaka eventuellt substrat som kan följa med svampen upp. Det finns även folk som skördar sina svampar med skalpell, jag har dock aldrig gjort detta så jag säger inte åt andra att göra det heller.

4. På mina svampar som är en hybrid på cambodian så är hatten väldigt runt med en ljusare hinna somm binder den till stammen, och när du ser att den ljusa hinnan börjar släppa så att hatten börjar vecklas ut, då är det dags att plocka.

1. Ja det är det jag menar. Har även läst att 28-30 ska vara bra. Finns så mycket olika råd överallt.

2. Är det en vanlig growkit du pratar om nu? Din beskrivning av hur du sköter den stämmer inte in på beskrivningen där jag beställ min growkit.

3-4. Okej
Citera
2014-10-02, 05:06
Medlem
DrHimlers avatar
Har läst att 28 är den perfekta tempraturen.

Var köpte du ditt kit?
Citera
2014-10-02, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luiji
1. Ja det är det jag menar. Har även läst att 28-30 ska vara bra. Finns så mycket olika råd överallt.

2. Är det en vanlig growkit du pratar om nu? Din beskrivning av hur du sköter den stämmer inte in på beskrivningen där jag beställ min growkit.

3-4. Okej

1. Mycket möjligt att 28-30 är optimalt, jag tänkte bara att jag faktiskt skiter i laserprecision under en period där den lika gärna kan stå mörkt i vilket rumstempererat rum som helst.

2. Ja det är en vanlig growkit, _inte_ en sådan som man köper färdig, utan en där du själv blandar substrat. Om du syftar på att jag doppar den i vatten så är det inget måste, läste lite om det på shroomery och tyckte det lät vettigt. Här har du länken: http://www.shroomery.org/10253/PF-TEK-Update-Dunk-and-Roll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in